  • 1. Data: 2004-04-17 18:04:51
    Temat: maestro pre-paid w ing
    Od: "fajny_chlopak" <k...@m...pl>

    witam

    chcialem sie dowiedziec do jakiego stopnia karta maestro pre-paid (ing)
    moze byc anonimowa tz przy zakladaniu konta trzeba sie wylegitymowac
    dowodem osobistym ale slyszalem ze poznijej mozna z tych danych
    odciazyc karte :> ponadto jak wyglada numer konta takiej karty
    platniczej
    i czy wplacanie pieniadzy z poczty na to konto czyms sie rozni w
    porownaniu
    ze zwyklymi kontami bankowym

    jeszcze cos w sprawie ebankow
    do zalozenia konta jednym z krokow jest podanie danych z dowodu
    osobistego
    i tu pytanie ktore z tych danych sa sprawdzane i gdzie

  • 2. Data: 2004-04-17 18:09:15
    Temat: Re: maestro pre-paid w ing
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    fajny_chlopak wrote:

    > jeszcze cos w sprawie ebankow
    > do zalozenia konta jednym z krokow jest podanie danych z dowodu
    > osobistego
    > i tu pytanie ktore z tych danych sa sprawdzane i gdzie

    Każą ci przysłać kopie stron z dowodu osobistego.
    A nie myślałeś żeby założyć konto na prawdziwe dane? ;-)

    Bogdan B.

  • 3. Data: 2004-04-17 18:13:52
    Od: "Wojciech Nawara" <usenet@[WYTNIJTO]nawara.info>

    Użytkownik "fajny_chlopak" <k...@m...pl> napisał w wiadomości

    > chcialem sie dowiedziec do jakiego stopnia karta maestro pre-paid (ing)
    > moze byc anonimowa

    W żadnym. Podpisujesz w odziale umowę. Do tego masz otwierany rachunek
    techniczny - do przelewania środków.

    > tz przy zakladaniu konta trzeba sie wylegitymowac
    > dowodem osobistym

    Właśnie.

    > ale slyszalem ze poznijej mozna z tych danych
    > odciazyc karte :>

    Karta podarukowa. Osoba obdarowana musi sama przypełznąć do oddziału i
    zmienić dane.

    > ponadto jak wyglada numer konta takiej karty
    > platniczej

    xx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx

    Proszę o dokładniejsze pytanie.

    > i czy wplacanie pieniadzy z poczty na to konto czyms sie rozni w
    > porownaniu
    > ze zwyklymi kontami bankowym

    Nie.

    > jeszcze cos w sprawie ebankow
    > do zalozenia konta jednym z krokow jest podanie danych z dowodu
    > osobistego
    > i tu pytanie ktore z tych danych sa sprawdzane i gdzie

    W zależności od banku - poprzez wysłanie kserokopii z DO lub sprawdzenie
    przez kuriera / pracownika poczty.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara,
    usenet (at) nawara.info

  • 4. Data: 2004-04-17 20:21:59
    Od: "Piotr J. Ochwal" <d...@o...net>

    fajny_chlopak wrote:
    > chcialem sie dowiedziec do jakiego stopnia karta maestro pre-paid (ing)
    > moze byc anonimowa

    nie jest anonimowa

    > tzn przy zakladaniu konta trzeba sie wylegitymowac dowodem osobistym
    > ale slyszalem ze poznijej mozna z tych danych odciazyc karte :>>

    pod warunkiem, że to jest karta podarunkowa i konto przepina się
    na innego klienta banku ( z dowodem itp. )

    > ponadto jak wyglada numer konta takiej karty platniczej

    normalny rachunek, którego posiadaczem jest bank, a pełnomocnikiem
    szczególnym - posiadacz karty.

    > i czy wplacanie pieniadzy z poczty na to konto czyms sie rozni w
    > porownaniu ze zwyklymi kontami bankowym

    niczym poza tym, że posiadaczem rachunku karty jest bank, a nie
    posiadacz karty.
    --
    pjo

  • 5. Data: 2004-04-17 22:24:17
    Od: "Wojciech Nawara" <usenet@[WYTNIJTO]nawara.info>

    Użytkownik "Piotr J. Ochwal" <d...@o...net> napisał w wiadomości

    > niczym poza tym, że posiadaczem rachunku karty jest bank, a nie
    > posiadacz karty.

    Hmmm.... To dlaczemu ja zawsze byłem przekonany, że odbiorcą jest posiadacz
    karty ? :-)

    Przemawia za tym fakt, iż bank nigdzie nie podaje, że jako odbiorcę należy
    podawać właśnie bank. Gdyby tego właśnie chciał - mówiłby o tym głośno.
    Z drugiej strony rachunek formalnie nie należy do posiadacza karty, bo nie
    ma odpowiedniej umowy.

    Jestem teraz po konsultacjach z HaloŚląskim. Konsultantka stwierdziła [po
    chwili przemyśleń], że jeśli karta niepersonalizowana - odbiorcą ma być
    bank, a jeśli personalizowana - odbiorcą ma być posiadacz karty. Chociaż ile
    w tym prawdy... Nie wiem jak wygląda umowa do personalizowanej.

    Faktem jest też, że kiedyś [przed wejściem ustawy o eip] do personalizowanej
    dostałem normalną umowę o prowadzenie rachunku o danym numerze. Być może tak
    jest ciągle. Ktoś ostatnio kupował przedpłaconą personalizowaną ? Jak
    wygląda umowa ?

    Napiszę też do ichniej pomocy @ - oni zwykle oddzwaniają i nawet mądrze
    mówią.

    --