  • 1. Data: 2005-03-31 00:06:53
    Temat: mPlan - prośba o opinię
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...pl>

    Witam Grupowiczów,
    Na potrzeby przyszłej inwestycji zacząłem nie nerwowo rozglądać się w
    ofertach kredytów hipotecznych i mPlan na pierwszy rzut oka wyglądał
    ciekawie. Tyle że po pobieżnym przeglądnięciu regulaminu widzę pewne haczyki
    które mogą spowodować, że oferta może przestać być taka super. W związku z
    tym mam pytanie do tych którzy w ten kredyt weszli.
    1. Oprocentowanie jest zmienne nie oparte o WIBOR. Załóżmy że przy
    udzielaniu kredytu mBank zaproponuje korzystne oprocentowanie z dolnego
    zakresu widełek. Czy przy zmianach pod wpływem różnych czynników
    wymienionych w regulaminie, pozostaje ono przynajmniej ca w dolnym zakresie
    widełek, czy też zaczyna systematycznie dryfować w kierunku wyższych
    wartości? Przykład. Teraz widełki są 5,95 % do 10,05 %. Załóżmy, że
    mIksiński-Farciarz dostaje kredyt z 5,95 % (to tylko przykład, pomijam
    dywagacje na temat czy ktokolwiek dostał taki procent :^)). Następnie mBank
    obniża oprocentowanie i o 1% i widełki są 4,95 % do 9,05 %. Czy
    oprocentowanie mIksińskiego tez się korzystnie zmienia, czy po kilku
    wachlowaniach procentami szybciutko jego kredyt ląduje gdzieś w okolicach
    środka widełek?
    2. Środki bilansujące się. Na ile zrozumiałem treść regulaminu jest to jakaś
    kwota minimalna stała ustalona z góry - teraz w symulatorze można ustawić
    1400 PLN, ale jeśli pierwsza rata będzie np. 2000 PLN, to do końca trwania
    umowy do środków bilansujących zaliczane jest wyłącznie saldo powyżej 2000
    PLN niezaleznie od wysokości bieżącej raty. Tak to działa?

    Są jakieś inne blaski lub cienie, o których warto wiedzieć zanim zacznie się
    dyskusje z doradcami na poważnie?
    Zalezy mi na uwagach od "praktyków" tj. od osób które w ten produkt
    rzeczywiście weszły ze dwa lata temu i moga podzielić się doświadczeniem.
    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

    Miłego dnia
    Tomek

  • 2. Data: 2005-03-31 05:55:35
    Temat: Re: mPlan - prośba o opinię
    Od: janoush <j...@i...pl>

    Tomasz Opalski napisał(a):
    > Witam Grupowiczów,

    > 1. Oprocentowanie jest zmienne nie oparte o WIBOR. Załóżmy że przy
    [ciach]

    Odpowiadam na pytnie numer jeden :)

    Na dzień dobry dostałem 4%* (Pierwsze miejsce w skali) Po obnizce
    oprocentowania z automatu zostało
    mi obnizone oprocentowanie do 3,5 %. W międzyczasie doszło jeszcze jedno
    miejsce na skali i moje 3,5 stało
    się drugim. **
    * - Mam w CHF, ale zasada jest ta sama.
    ** - Mam w Multi - ale zasada jest ta sama :)

    > 2. Środki bilansujące się. Na ile zrozumiałem treść regulaminu jest to jakaś
    Nie będę kombinował, bo wiem tyle co jest na www.planyfinansowe.pl

    Pozdrawiam
    Janusz

  • 3. Data: 2005-03-31 11:21:49
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 31 Mar 2005 00:06:53 +0000 (UTC), w <d2feut$qe1$1@inews.gazeta.pl>,
    "Tomasz Opalski" <o...@g...pl> napisał(-a):

> [...]
    > wymienionych w regulaminie, pozostaje ono przynajmniej ca w dolnym zakresie
    > widełek, czy też zaczyna systematycznie dryfować w kierunku wyższych

    A chcesz wiedzieć jak to było przy lokach antybelkowycy, czy sam się domyślisz?
    :)

  • 4. Data: 2005-03-31 21:25:16
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...pl>

    r...@a...net.pl <r...@a...net.pl> napisał(a):

    > A chcesz wiedzie=E6 jak to by=B3o przy lokach antybelkowycy, czy sam si=EA=
    > domy=B6lisz?
    > :)

    Jak było to ja doskonale wiem. W tym przypadku mam też przypuszczenia
    (graniczące z pewnością), tyle że mimo wszystko waro zapytać, bo a nóż jest
    inaczej niż mi się wydaje... :^)

    Tomek

  • 5. Data: 2005-03-31 21:27:51
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...pl>

    janoush <j...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > się drugim. **
    > * - Mam w CHF, ale zasada jest ta sama.
    > ** - Mam w Multi - ale zasada jest ta sama :)

    Serdeczne dzięki za odpowedź. A jeszcze zapytam jak długo masz ten kredyt?

    Tomek

  • 6. Data: 2005-04-01 07:32:41
    Od: janoush <j...@i...pl>

    Tomasz Opalski napisał(a):

    > Serdeczne dzięki za odpowedź. A jeszcze zapytam jak długo masz ten kredyt?

    Od początku :)
    To znaczy od maja 2002.
    Dokładnie 7 maja 2002 Multi uruchomiło Plany Finansowe i tego dnia
    pojawiłem się rano w banku :)

    Pozdrawiam
    Janusz

  • 7. Data: 2005-04-01 09:16:56
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...pl>

    janoush <j...@i...pl> napisał(a):

    > Od początku :)
    > To znaczy od maja 2002.
    > Dokładnie 7 maja 2002 Multi uruchomiło Plany Finansowe i tego dnia
    > pojawiłem się rano w banku :)

    To kwiaty pownienes dostać, jak pierwszy głosujący na wyborach :^)
    Dzięki za info.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 8. Data: 2005-04-06 07:08:52
    Od: "Henryk Wierciński" <w...@g...pl>

> [...]

    > umowy do środków bilansujących zaliczane jest wyłącznie saldo powyżej 2000
    > PLN niezaleznie od wysokości bieżącej raty. Tak to działa?

    Działa to tak, że środki własne jak masz, to znikają Ci z konta a pojawiają
    się jako środki bilansujące w ramach mplanu, a ty poruszasz się w ramach
    kredytu, ile wypłacisz środków to uznawane jest za kredyt i mbank nalicza ci
    za to odsetki do zapłacenia. Jeśli posiadasz np tyle środków ile wynosi
    kredyt to mbank nalicza Ci te odsetki i księguje je jako tzw odsetki
    zaoszczędzone (czyli ty ich nie zapłacisz, a zostaną one dla Ciebie
    naliczone na plus w rozliczeniu kredytu (oczywiście nie płacisz od tego
    belkowego)
    Ja wziąłem kredyt w mplanie 2 lata temu i jak na razie jestem zadowolony z
    tego, ale miałem na tyle środków własnych, że całą kwotę tego kredytu miałem
    zbilansowaną. Zabezpieczyło to mi powrót gotówki w wysokości 8,8% rocznie i
    to nieopodatkowane belkowym. Kredyt niestety musiałem częściowo spłacić żeby
    rozliczyć się z fiskusem ale tą resztę kredytu która została utrzymuję bo
    jest to w tej chwili najlepsza lokata bankowa. Aha mplan z tego co wiem
    funkcjonuje tylko w kredytach złotówkowych nie w dewizowych.

    Henek

  • 9. Data: 2005-04-06 09:27:33
    Temat: Re: mPlan - prośba o opini
    Od: "Krzysztof Bajorek" <k...@w...plNOSPAM>

    Witam
    Troche nie kumam Twojego rzozumowania ? co znaczy " Kredyt niestety
    musiałem częściowo spłacić żeby rozliczyć się z fiskusem ale tą resztę
    kredytu która została utrzymuję bo jest to w tej chwili najlepsza lokata
    bankowa" ???
    Moim zdaniem po prostu masz taką sama kwotę kredytu i oszczędnosci i w
    rozraxhunku masz do zapłaty odsetki 0 - więc tak naprawde sfinansowałes
    zakup własnymi srodkami a masz po prstu w koncie otwartą linie kredytowa do
    określonej kwoty.

    pozdr
    Krzysztof Bajorek

  • 10. Data: 2005-04-06 20:36:29
    Od: "Henryk Wierciński" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Krzysztof Bajorek <k...@w...plNOSPAM> napisał(a):

> [...]
    > zakup własnymi srodkami a masz po prstu w koncie otwartą linie kredytowa do

    W moim przypadku dokładnie tak jest. Sfinansowłem sobie sam kredyt :-( Ja
    musiałem mieć umowę bankową o kredyt żeby utrzymać ulgę podatkową za
    oszczędzanie w kasie mieszkaniowej. Oczywiście te pieniądze mogły inaczej
    pracować, ale kiedyś wdepnęłem w g.. i trzeba z tego wyjść. Dlatego mplan w
    mbanku, bo to przynajmniej się pokrywa z lokatą bankową, a za wszelkie inne
    kredyty musiałbym niestety dużo więcej zapłacić.
    Pzdr