  • 1. Data: 2005-03-31 04:36:28
    Temat: and ze winer is: mbank dla internetowych
    Od: "MARKUS" <m...@k...net.pl>

    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/pieniadze_05033
    1/pieniadze_a_2.html

    Jakie potrzeby, taki rachunek

    MultiBank, mBank, PKO BP, Bank Pocztowy, Inteligo, Citibank Handlowy i
    Raiffeisen Bank oferują najlepsze konta osobiste. Taki jest wynik analizy
    przygotowanej przez "Rzeczpospolitą" wspólnie z ekspertami.

    Zanim podejmiemy decyzję o wyborze konta, musimy dobrze się zastanowić, do
    czego będziemy go używać. Nie ma bowiem rachunku uniwersalnego, który
    spełniłby wszystkie oczekiwania. Dziesięciu naszych czytelników określiło
    swoje potrzeby, a my wspólnie z ekspertami (patrz ramka ^D2) znaleźliśmy
    najodpowiedniejsze dla nich konta.

    Zdaniem większości ekspertów najlepszym kontem dla nastolatka jest
    Superkonto Graffiti, które znajduje się w ofercie PKO BP. Co prawda, za jego
    prowadzenie trzeba płacić 1 zł miesięcznie, ale uzyskuje się dostęp do
    prawie 1,8 tys. bankomatów, gdzie za darmo można podejmować gotówkę. A
    młodzi ludzie z reguły korzystają z tej formy dostępu do pieniędzy.

    Z kolei dla studenta najbardziej godne polecenia jest MultiKonto Jestem
    oferowane przez MultiBank. Za prowadzenie konta płaci się 2 zł miesięcznie.
    Za darmo można pobierać pieniądze w prawie 1,2 tys. bankomatów. Darmowe są
    również przelewy przez Internet. Nieźle w tej kategorii wypadło również
    e-Konto w internetowym mBanku. Jego wadą, w porównaniu z ofertą MultiBanku,
    jest opłata za przelew wynosząca 50 groszy.

    Rachunek w mBanku zajął pierwsze miejsce w rankingu kont dla osób, które
    chcą przeprowadzać wszystkie operacje przez Internet.

    Z kolei czytelnicy preferujący dostęp do rachunku za pośrednictwem telefonu,
    powinni wybrać konto osobiste w Inteligo. Za połączenia z tym bankiem nie są
    pobierane żadne opłaty (telefonuje się pod bezpłatny numer 0 800). Nie ma
    też opłaty za dostęp do serwisu telefonicznego, tak jak w niektórych innych
    bankach. Koszty przelewów przez telefon nie są wysokie. Nic nie zapłacimy za
    prowadzenie konta, ale pod warunkiem, że będziemy z niego aktywnie
    korzystać. Prowizja (prawie 5 zł) jest pobierana tylko wtedy, gdy na
    rachunku jest średnio mniej niż 100 zł.

    Niektórzy czytelnicy wolą jednak załatwiać wszystkie bankowe sprawy w
    oddziale, bo nie korzystają z Internetu i nie mają zaufania do metody
    telefonicznej. Poza tym osoby te zlecają mało przelewów, bo w zasadzie
    wszystkich płatności dokonują osobiście (np. w kasie operatora telewizji
    kablowej) albo w bankach wskazanych przez odbiorcę płatności (np. przez
    spółdzielnię mieszkaniową).

    Zdaniem naszych ekspertów bezdyskusyjnie najlepszym rachunkiem dla takich
    osób jest Superkonto w PKO BP lub Nestor w Banku Pocztowym. Opłaty za
    prowadzenie tych rachunków są niskie. Klienci uzyskują dostęp do dużej sieci
    placówek. W przypadku Banku Pocztowego konta są obsługiwane także w urzędach
    pocztowych. Nie ma opłaty za pobieranie pieniędzy w kasie banku.

    Najlepszym rachunkiem walutowym okazało się konto w PKO BP. To też zasługa
    dużej sieci placówek, braku opłaty za prowadzenie konta i za podejmowanie
    gotówki w oddziale.

    Dla osoby, która ma nieregularne wpływy na rachunek, najlepsze będzie Konto
    Lokacyjne w Raiffeisen Banku. Za jego prowadzenie i podejmowanie pieniędzy w
    oddziale opłaty nie są pobierane.

    Jeśli koszty operacji bankowych nie mają dużego znaczenia, a liczy się
    przede wszystkim prestiż i wygoda, to najbardziej godne polecenia jest konto
    CitiGold w Citibanku Handlowym. Można liczyć na pomoc osobistego doradcy,
    który będzie dokonywał wszystkich operacji i pomagał w inwestowaniu
    oszczędności. Poza tym bank za darmo daje złotą kartę debetową i kredytową.
    Za prowadzenie konta płaci się 95 zł miesięcznie. Opłaty tej nie ma wtedy,
    gdy średnie saldo na rachunku jest większe niż 200 tys. zł.

    Osobie, która musi korzystać z kredytu odnawialnego w ROR, polecamy
    MultiKonto Ja w MultiBanku. Bank ten pobiera najniższą prowizję za
    przyznanie kredytu i najniższe odsetki.

    Także dla małżeństwa, które chce mieć wspólny rachunek, konto w MultiBanku
    będzie najodpowiedniejsze, z tym że proponujemy MultiKonto My.

  • 2. Data: 2005-03-31 06:12:05
    Temat: Re: and ze winer is: mbank dla internetowych
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    MARKUS said the following On 2005-03-31 06:36:
    > http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/pieniadze_05033
    1/pieniadze_a_2.html

    > Rachunek w mBanku zajął pierwsze miejsce w rankingu kont dla osób, które
    > chcą przeprowadzać wszystkie operacje przez Internet.

    Może mi ktoś powiedzieć dlaczego, nie razem z Multi?

    KJ

  • 3. Data: 2005-03-31 08:16:36
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    On 2005-03-31, MARKUS <m...@k...net.pl> wrote:
> [...]
    > Raiffeisen Bank oferują najlepsze konta osobiste. Taki jest wynik analizy
    > przygotowanej przez "Rzeczpospolitą" wspólnie z ekspertami.

    Ciekawe te rankingi:
    - BPH Srebrny Sezam z dostępem do Internetu - 5.45/mies :P
    - ING przy koncie Komfort - liczba bankomatów 560
    (zapomnieli o bezpłatnych Euronetach)

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 4. Data: 2005-03-31 12:09:08
    Od: K.N. <l...@o...pl>

    >Może mi kto? powiedzieć dlaczego, nie razem z Multi?

    Hm, moze z zalozenia?
    Albo ze wzgledu na oplaty za prowadzenie...
    Trudno powiedziec bez jakiejs metodologii.

    Pzdr.
    Lack

  • 5. Data: 2005-04-01 08:30:28
    Od: "Dave " <d...@N...gazeta.pl>

    Marcin Jurczuk <m...@t...pl> napisał(a):

    > Ciekawe te rankingi:
    > - BPH Srebrny Sezam z dostępem do Internetu - 5.45/mies :P
    > - ING przy koncie Komfort - liczba bankomatów 560
    > (zapomnieli o bezpłatnych Euronetach)

    rankingi maja na celu potwierdzenie zalozonej tezy.. W ogole sa smieszne.
    Jak mozna komus polecic mbank skoro obok jest bezplatny i wyzej
    oprocentowany VW...? Brawa dla ekip PR wygrywajacych bankow.

    D.

  • 6. Data: 2005-04-01 08:50:57
    Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com>

    Dave napisał(a):

> [...]
    > Jak mozna komus polecic mbank skoro obok jest bezplatny i wyzej
    > oprocentowany VW...? Brawa dla ekip PR wygrywajacych bankow.

    Nie dla wszystkim VW jest taki super. Ja nie wypłacam prawie nigdy >=
    400zł...

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 7. Data: 2005-04-01 16:24:12
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 01 Apr 2005 10:50:57 +0200, Marcin Lubojański
    <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> wklepał(-a):

    >Nie dla wszystkim VW jest taki super. Ja nie wypłacam prawie nigdy >=
    >400zł...

    No i kto to widział trzymać pieniądze w samochodzie. ;)