  • 1. Data: 2005-03-30 22:22:09
    Temat: [Multibank] Zmiana limitow transakcyjnych KK przez internet
    Od: Solos <m...@t...pl>

    Witam,

    wszedlem dzis sobie z ciekawosci w serwisie internetowym Multibanku w
    karty kredytowe i dalej w szczegoly karty i tam sa jak w kartach
    debetowych wypisane w tabeli limity na poszczegolne rodzaje transakcji.
    Wszedlem sobie w pierwsze (a wiec transakcje bezgotowkowe) i widze, ze
    istnieje mozliwosc zmiany limitu miesiecznego do wysokosci 10.000zl dla
    karty Visa Credit. Nie zmienialem tego wiec nie wiem, ale powiedzcie mi
    - probowal ktos? Jest to mozliwe? Wydaje sie to bez sensu. Jak to jest?

    --
    Solos
    GG 3115539

  • 2. Data: 2005-03-30 22:28:31
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > istnieje mozliwosc zmiany limitu miesiecznego do wysokosci 10.000zl dla
    > karty Visa Credit. Nie zmienialem tego wiec nie wiem, ale powiedzcie mi
    > - probowal ktos? Jest to mozliwe? Wydaje sie to bez sensu. Jak to jest?

    Hm, to byla pierwsza rzecz jak aktywowalem karte...

    Pozdr.,
    Piotr

  • 3. Data: 2005-03-31 14:53:50
    Od: Solos <m...@t...pl>

    Piotr wrote:
    > Hm, to byla pierwsza rzecz jak aktywowalem karte...

    czyli da sie przez internet zmienic limity transakcyjne dla karty
    kredytowej? to po kiego grzyba byloby wyliczanie zdolnosci kredytowej
    dla kazdego klienta jesli kazdy kto dostanie karte moze sobie zmienic
    limity na maksymalne???

    --
    Solos
    GG 3115539

  • 4. Data: 2005-03-31 15:17:19
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Solos <m...@t...pl> wrote:
> [...]
    > kredytowej? to po kiego grzyba byloby wyliczanie zdolnosci kredytowej
    > dla kazdego klienta jesli kazdy kto dostanie karte moze sobie zmienic

    Limity maksymalne w zakresie przyznanego tobie limitu glownego. Czyli
    nie ustawisz sobie na 100 tysiecy, jesli masz na 10 tys przyznany limit
    ;)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 5. Data: 2005-03-31 15:54:06
    Od: Solos <m...@t...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:
    > Limity maksymalne w zakresie przyznanego tobie limitu glownego. Czyli
    > nie ustawisz sobie na 100 tysiecy, jesli masz na 10 tys przyznany limit

    oczywiscie sie zgadza :) tylko, ze jak wiadomo na karte Visa Credit
    Multianku maksymalny limit jaki mozna dostac to 10.000zl. Ja mam
    przyznany 4.500zl. I tak tez mam napisane:

    "Aktualny limit dzienny: 4.500zl
    Maksymalny limit dzienny: 10.000zl
    Nowy limit dzienny: 4.500zl" <--- ale to pole jest "biale" i wyglada
    tak jakby mozna bylo ta wartosc zmienic. i moje pytanie brzmi czy mozna
    ? :)

    --
    Solos
    GG 3115539

  • 6. Data: 2005-03-31 16:34:08
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > Nowy limit dzienny: 4.500zl"     <--- ale to pole jest "biale" i wyglada
    > tak jakby mozna bylo ta wartosc zmienic. i moje pytanie brzmi czy mozna

    Oczywiście, że można.
    Myślisz, że bank przypadkiem zezwolił na edycję tego pola?
    Możesz wpisać kwotę, jaka Ci się podoba,
    ale naiwnoscią jest sądzić, że w ten sposób zdołasz ominąć
    przyznany Ci przez bank limit.

  • 7. Data: 2005-03-31 16:53:09
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

> [...]
    > Możesz wpisać kwotę, jaka Ci się podoba,
    > ale naiwnoscią jest sądzić, że w ten sposób zdołasz ominąć

    Tyle ze mylicie pojecia - mozna ustalic miesieczny limit transakcji dla
    karty (a nie samej karty) - do 10.000 zl w przypadku vc. Standardowo jest
    ustawiany w wysokosci limitu karty. I nie mozna wpisac dowolnej kwoty.

    Pozdr.,
    Piotr

  • 8. Data: 2005-03-31 17:29:11
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Tyle ze mylicie pojecia - mozna ustalic miesieczny limit transakcji dla
    > karty (a nie samej karty) - do 10.000 zl w przypadku vc.

    Taaa, mógłbyś zatem wytłumaczyć czym one się różnią?
    I co to w ogóle jest 'limit samej karty'?
    Jeśli przypadkiem miałeś na myśli
    limit autoryzacyjny i limit kredytowy,
    to czemu nie nazwiesz ich po imieniu?

    > Standardowo jest ustawiany w wysokosci limitu karty.
    > I nie mozna wpisac dowolnej kwoty.

    Przykro mi, można dowolną, byle z przedziału (0.00;10.000>
    Tak samo dowolnie można ustawić limit dzienny.

    I przy okazji cytat z pomocy (mBanku),
    który powinien Solosowi conieco wyjaśnć:

    "Limit maksymalny (dzienny i miesięczny)
    Maksymalne dzienne i miesięczne ograniczenia kwotowe
    autoryzacji w złotówkach, na jakie możesz ustawić własne limity
    dla poszczególnych transakcji dokonywanych kartą kredytową.

    UWAGA! Maksymalne limity autoryzacyjne są wyższe niż przyznany limit
    kredytowy, gdyż bieżące zadłużenie kredytowe można w dowolnej chwili
    i w dowolnej wysokości spłacać, przez co wzrasta dostępny (możliwy do
    wykorzystania) limit kredytowy, zaś limity autoryzacyjne są "zerowane"
    dopiero w momencie rozpoczęcia nowego miesiąca kalendarzowego.
    Ustawiając większe "obecne" limity autoryzacyjne pamiętaj jednak,
    że limitem nadrzędnym jest limit kredytowy,
    którego nie można przekraczać dokonując transakcji."

  • 9. Data: 2005-03-31 19:39:36
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > Taaa, mógłbyś zatem wytłumaczyć czym one się różnią?
    > I co to w ogóle jest 'limit samej karty'?

    Limit karty - jesto kwota kredytu jaka otrzymales... Czyli otrzymujac karte
    z limitem 100 zl mozesz wydac max 100 zl - jak wydasz 200 zl to bank karte
    zabierze.

    > Jeśli przypadkiem miałeś na myśli
    > limit autoryzacyjny i limit kredytowy,
    > to czemu nie nazwiesz ich po imieniu?

    Nie. Limit autoryzacyjny - czyli max. kwota jaka mozesz zaplacic/wyplacic
    jednorazowo. Limit kredytowy - max kwota jaka mozesz zaplacic/wyplacic.
    Limit miesieczny - max kwota jaka mozesz karta zaplacic/wyplacic w danym
    miesiacu (okresie rozliczeniowym).

    > Przykro mi, można dowolną, byle z przedziału (0.00;10.000>
    > Tak samo dowolnie można ustawić limit dzienny.

    Dowolna - mialem na mysli dowolna w tym zakresie, < 10.000

    > I przy okazji cytat z pomocy (mBanku),
    > który powinien Solosowi conieco wyjaśnć:

    Albo inaczej:

    Dostajesz karte z limitem kredytowym 100 zl. Idziesz do sklepu i placisz 100
    zl. Za 2 dni spłacasz te 100 zł i znów masz dostępny limit kredytowy 100 zł.
    Mając limit miesięczny 100 zl - nie możesz już dokonac kolejnej transakcji w
    danym okresie rozliczeniowym - musisz czekać na kolejny. Mając ustawiony
    limit miesięczny na 1000 zł - możesz taką operację płatność/spłata wykonać w
    miesiącu 10 razy.

    Pozdr.,
    Piotr