  • 1. Data: 2006-04-08 06:34:47
    Temat: mPLAN - czy warto?
    Od: "GREGMAR" <gregmar [at] life [dot] pl>

    Witam,
    zastanawiam się właśnie nad przeniesieniem
    kredytu hipotecznego do mBanku.

    Obecnie mam w BPH i po ostaniej zmianie mam 4,67% w CHF.
    W mBanku zaproponowali mi odrazu 1,6% w 1-szym roku
    a od 2-ego 2,5% w CHF + nie chcą np. ubezpieczenia na życie.

    Nawet jeśli złożyłbym teraz wniosek do BPH to raczej nie obniza
    mi az tyle oprocentowania.

    Czy nie ma w tym jakiś haczyków?
    Czy warto skorzystać, tym bardziej że włąśnie zaczyna się fuzja BPH- PEKAO
    SA ?

    GREGMAR
    --------------------------

  • 2. Data: 2006-04-08 12:13:32
    Temat: Re: mPLAN - czy warto?
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sat, 8 Apr 2006 08:34:47 +0200, w <4437599f$1@news.home.net.pl>, "GREGMAR"
    <gregmar [at] life [dot] pl> napisał(-a):

    > W mBanku zaproponowali mi odrazu 1,6% w 1-szym roku
    > a od 2-ego 2,5% w CHF + nie chcą np. ubezpieczenia na życie.

    Ale wiesz, że mBanku w 3 roku % będzie wyznaczony na podstawie widzimisie
    prezesa?

  • 3. Data: 2006-04-08 13:29:27
    Od: "GREGMAR" <gregmar [at] life [dot] pl>

    >Ale wiesz, że mBanku w 3 roku % będzie wyznaczony na podstawie widzimisie
    >prezesa?

    Nie, tego nie wiem.
    GREGMAR
    --------------------------

  • 4. Data: 2006-04-08 14:26:14
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "GREGMAR" <gregmar [at] life [dot] pl> napisał w wiadomości

    > Nie, tego nie wiem.

    mBank i Multibank tym sie charakteryzuja, ze w bardzo zly sposob
    traktuja starych klientow. Czyli w naturalny sposob to co w
    poczatkowym momencie jest dobra oferta, przestaje nia byc relatywnie
    szybko. To sa dobre banki dla klientow na tyle dynamicznych, aby za
    pewien czas sie zrefinansowali gdzie indziej. Ewentualnie dla takich,
    ktorzy sobie z tym poradza w inny sposob (mPlan daje wiele mozliwosci
    niedostepnych przy klasycznych kredytach). Ogolnie - odradzalbym
    mPlan.

    marekz

  • 5. Data: 2006-04-08 14:30:52
    Od: "GREGMAR" <gregmar [at] life [dot] pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sposob (mPlan daje wiele mozliwosci niedostepnych przy klasycznych
    > kredytach). Ogolnie - odradzalbym mPlan.

    Ale niestety tak jest we wszystkich bankach.
    Myślisz że czemu myślę o przenosinach?
    BPH też ma mnie gdzieś, a dobre warunki dają nowym.
    Podobna sytuacja jak u np. naszych opów.

    Na szczęście jest spora konkurencja i można się przenosić cały czas.

    GREGMAR
    --------------------------

  • 6. Data: 2006-04-08 14:37:34
    Od: "Darek" <0...@n...poczta.onet>

    > Nie, tego nie wiem.

    To już wiesz

    Darek

  • 7. Data: 2006-04-08 14:39:06
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]
    > Podobna sytuacja jak u np. naszych opów.
    >
    > Na szczęście jest spora konkurencja i można się przenosić cały czas.

    W innych bankach istnieje pojecie marzy do jakiegos rynkowego
    wskaznika, tupy WIBOR-3M, LIBIR-3M itd. W Multi i w mBanku to nie
    istnieje, oprocentowanie jest zmieniane "z palca". Tym sie roznia te
    banki, od bankow normalnych. Co powiesz, na moj WWJ oprocentowany
    obecnie 9,55% w PLN. Z innych wzgledow nie oplaca mi sie przenosic,
    ale przyznaj, ze to slabo wyglada, a w momencie jak to ponad 3 latka
    temu bralem, byla to jedna z najlepszych ofert w danym momencie. :-)
    Ponownie odradzam mBank, no ale kazdy decyduje za siebie. Jest podobny
    produkt w Pekao, oparty o WIBOR, jest tez w ING, ale on nie jest
    specjalnie wqarty uwagi (no chyba ze masz w zamiarze wziac mPlan we
    frankach).

    marekz

  • 8. Data: 2006-04-08 14:41:55
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    (no chyba ze masz w zamiarze wziac mPlan we frankach)......

    ......ale wtedy traci on swoje zalety (mechanizm bilansujacy) i w
    ogole wydaje sie decyzja malo sensowna (ze wzgledu na wybor banku).

    mz

  • 9. Data: 2006-04-08 14:45:41
    Od: "GREGMAR" <gregmar [at] life [dot] pl>

> [...]
    >
    > ......ale wtedy traci on swoje zalety (mechanizm bilansujacy) i w ogole
    > wydaje sie decyzja malo sensowna (ze wzgledu na wybor banku).

    Hm.. może dlatego tak szybko się ze mną skontaktowali
    i chcą załatwić sprawę.

    W sumie moje obecne 4,67% w BPH (CHF) też mnie nie zadowala.
    A 2 lata temu miałem 3,6%

    GREGMAR
    --------------------------

  • 10. Data: 2006-04-08 14:54:23
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > W sumie moje obecne 4,67% w BPH (CHF) też mnie nie zadowala.
    > A 2 lata temu miałem 3,6%

    Ale LIBOR-y chyba w miedzyczasie wzrosly, a WIBOR-y pospadaly na leb.
    :-) Nie patrz na sama liczbe, tylko na ewolucje w czasie marzy banku w
    stosunku do wskaznikow rynkowych ! W mBanku ta ewolucja bedzie na 100%
    dla Ciebie niekorzystna. Przekonaly sie o tym tysiace klientow, ale
    wiadomo, ze najlepiej jest sie przekonac na wlasnej skorze. :-)

    pozdrawiam, marekz