  • 1. Data: 2006-04-07 23:07:20
    Temat: LPR chce przyjęcia przez sejm uchwały przeciw EURO !
    Od: "Kazimierz " <k...@p...onet.pl>

    Liga Polskich Rodzin zgłosiła projekt uchwały w sprawie obrony prawa Polski do
    prowadzenia własnej polityki pieniężnej czyli przeciw wejściu do strefy euro

    --------------------------

    Art. 1
    Sejm RP wzywa wszystkie pozostałe organy polskiej władzy państwowej, w tym
    Narodowego Banku Polskiego, do powstrzymania się od wszelkich działań mających
    na celu likwidację polskiego złotego i likwidację prawa Polski do prowadzenia
    własnej polityki pieniężnej

    Art. 2
    Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia
    ---------------

    UZASADNIENIE

    Wyrażamy swój zdecydowany sprzeciw wobec koncepcji przystąpienia Polski do
    strefy euro. Przypominamy, że skutkiem likwidacji polskiego złotego byłoby
    przekazania polskich praw suwerennych w dziedzinie polityki pieniężnej z
    polski za granicę, z Warszawy do Frankfurtu.

    Suwerenność monetarna daje prawo polskiej władzy ustawodawczej do określenia
    celów Polskiego Banku Centralnego, instrumentów jego polityki oraz sposobu
    usytuowania polskiej władzy monetarnej w strukturze organów władzy państwowej.

    Wprowadzenie euro traktować trzeba jako ważny krok na drodze do budowy
    Federalnego Państwa Europejskiego, która może odbywać się tylko i wyłącznie na
    gruzach państw narodowych. W tym sensie należy stwierdzić, iż ewentualna
    likwidacja polskiego złotego stanowi poważny krok w kierunku likwidacji
    polskiego Państwa.

    Jednocześnie apelujemy do wszystkich środowisk naukowych i przedstawicieli
    praktyki życia gospodarczego o włączenie się do rzetelnej debaty nad sposobami
    utrzymania i rozwoju suwerenności monetarnej Polski.

    www.lpr.pl

  • 2. Data: 2006-04-07 23:38:48
    Temat: Re: LPR chce przyjecia przez sejm uchwa3y przeciw EURO !
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > Liga Polskich Rodzin zgłosiła projekt uchwały w sprawie obrony prawa
    > Polski do
    > prowadzenia własnej polityki pieniężnej czyli przeciw wejściu do strefy
    > euro

    Iiiiiha-ha-ha - zasmial sie Roman i zarżał ochotnie

  • 3. Data: 2006-04-10 06:24:16
    Temat: Re:
    Od: Michal M JJ <w...@...pl>

    to chyba druga i ostatnia, madra, rzecz po "pajacu won z palacu" jaka piekny
    roman wymyslil...

  • 4. Data: 2006-04-10 10:11:17
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

> [...]
    > usytuowania polskiej władzy monetarnej w strukturze organów władzy państwowej.

    Chwila czegoś tu nie rozumię:
    1. suwerenność monetarna to nie to samo so suwerenność walutowa,
    czy tak?
    2. cele EBC o NBP rzeczywiście mogą się różnić przy zachowaniu
    niezależności od wymagań traktatowych i chyba o to chodzi, czy tak?

> [...]
    > gruzach państw narodowych. W tym sensie należy stwierdzić, iż ewentualna
    > likwidacja polskiego złotego stanowi poważny krok w kierunku likwidacji

    Patrząc na to co dzieje się we Włoszech (królestwo Padani),
    Hiszpani (kraj Basków) i jeszcze kilka innych to wydaje mi się że
    teza LPR jest lekko na wyrost...

    > Jednocześnie apelujemy do wszystkich środowisk naukowych i przedstawicieli
    > praktyki życia gospodarczego o włączenie się do rzetelnej debaty nad sposobami
    > utrzymania i rozwoju suwerenności monetarnej Polski.

    Otóż to może jakaś dyskuja merytoryczno - historyczna o walutach, a
    nie naśmiewanie się z p. R.G. który jest politykiem a nie
    finansistą!

    ps. generalnie jestem przeciwnikiem państwa wyznaniowego choć
    wyznania nie są mi obojętne - ale to NTG!