  • 1. Data: 2005-05-01 20:06:56
    Temat: mBank - z choinki się urwałem?
    Od: "Jacek " <j...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    Googlałem (pobieżnie?), ale znalazłem tylko o transakcjach karcianych.
    A chodzi o różnicę między saldem a środkami dostępnymi dzisiaj, tzn.
    pierwszego dnia miesiąca przypadającego na dzień wolny.
    Otóż IMO moja krwawica powinna być dostępna w całości wraz z odsetkami od
    dzisiaj. Tymczasem odsetki są w blokadach, podobno za 2 godziny będą dostępne.
    mLinka zeznaje, że "dziś dzień wolny od pracy i księgowość nie pracuje" -
    śmieszne, nie :-)

    Moje pytanie: nie zauważyłem tego przez kilka lat, czy to ficzer 1-majowo-
    niedzielny?

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2005-05-01 20:23:24
    Temat: Re: mBank - z choinki się urwałem?
    Od: <d...@b...net.pl>

    Widocznie caly mbank "wisi" na komputerze ksiegowej......!!!!!!!!!!!!!!!! O
    ZGROZO !!!!!!:-)

  • 3. Data: 2005-05-01 20:56:14
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Jacek wrote:
> [...]
    > i księgowość nie pracuje" - śmieszne, nie :-)
    > Moje pytanie: nie zauważyłem tego przez kilka lat, czy to ficzer

    Poprzednio jeżeli ostatni dzień miesiąca przypadał na dzień wolny, mBank
    dopisywał odsetki w ostatni dzień roboczy miesiąca, czyli bywało że za
    wcześnie. Teraz najwyraźniej w takim przypadku dopisuje w pierwszym dniu
    roboczym następnego miesiąca - czyli za późno.
    BTW: Multibank też teraz tak ma.

    Bogdan B.

  • 4. Data: 2005-05-01 21:18:18
    Od: "Jacek " <j...@N...gazeta.pl>

    Bogdan B. <b...@w...pl> napisał(a):

    > Poprzednio jeżeli ostatni dzień miesiąca przypadał na dzień wolny, mBank
    > dopisywał odsetki w ostatni dzień roboczy miesiąca, czyli bywało że za
    > wcześnie.

    No, tak było. Fakt.

    > Teraz najwyraźniej w takim przypadku dopisuje w pierwszym dniu
    > roboczym następnego miesiąca - czyli za późno.
    > BTW: Multibank też teraz tak ma.

    I pewnie to "regulaminowo uregulowali"?* OK. Sprawdzę. Być może :-)

    Właściwie, to jeśli *, to niby wszystko jest OK, ale zajeżdża mi to
    Inteligowym przeliczaniem z polskiego na nasze.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 5. Data: 2005-05-01 21:38:02
    Od: "Jacek " <j...@N...gazeta.pl>

    > I pewnie to "regulaminowo uregulowali"?* OK. Sprawdzę. Być może :-)

    Sprawdzam, sprawdzam i nigdzie w regulaminach tego nie widzę.
    Pomożecie?

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 6. Data: 2005-05-01 22:04:36
    Od: "Jacek " <j...@N...gazeta.pl>

    Jacek <j...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Sprawdzam, sprawdzam i nigdzie w regulaminach tego nie widzę.
    > Pomożecie?

    Musi z KC albo PB to wywiedli.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 7. Data: 2005-05-01 23:09:13
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Jacek wrote:

    > Musi z KC albo PB to wywiedli.

    IMHO wcale nie musi. Inne znane mi banki nie mają kłopotów z kapitalizacją w
    dzień wolny. A detal w BRE po prostu tak już ma.

  • 8. Data: 2005-05-02 08:47:08
    Od: "Jacek " <j...@N...gazeta.pl>

    Bogdan B. <b...@w...pl> napisał(a):

    > IMHO wcale nie musi.

    "Musi" w sensie "pewnie". Tak mówił wujek Janek: "musi krowa w szkodę wlazła".
    Chodziło mi o to, że pewnie dla swoich celów oparli się na KC:
    Art. 115 "Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień
    uznany za ustawowo wolny od pracy, termin upływa dnia następnego".

    > Inne znane mi banki nie mają kłopotów z kapitalizacją w
    > dzień wolny. A detal w BRE po prostu tak już ma.

    Ale nie miał ;-), czyli przeszkodą raczej nie są kwestie techniczno/
    organizacyjne. Hak im w smak.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 9. Data: 2005-05-02 09:07:03
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Jacek wrote:

    > Ale nie miał ;-), czyli przeszkodą raczej nie są kwestie techniczno/
    > organizacyjne. Hak im w smak.

    Miał inaczej, ale też głupio. Doliczał w ostatni dzień roboczy miesiąca
    zakładając że saldo w ostatni dzień kalendarzowy się nie zmieni. Jeżeli się
    zmieniło np. z powodu wypłaty kartą, to w następnym miesiącu robił korektę
    odsetek nawet jeżeli miałby w ten sposób zdebetować rachunek.
    Dla tego banku dni wolne zasadniczo nie istnieją, a to co teraz robią IMHO
    wygląda na manewry w ramach ograniczeń kupionego systemu. Nawet wydrukowane
    w sobotę potwierdzenie przelewu ma datę 2 maja ;-)

    Bogdan B.