  • 11. Data: 2008-10-20 10:39:52
    Temat: Re: mBank wirus?
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:48fc4e65$1@news.home.net.pl, *Papkin* wrote:

    > I co przegladarka nie "wyje" nt lewego certyfikatu, pewnie self
    > signed?
    > Zrob screena tego "mbanku" i wlasciwosci certyfikat - w FF 3.0.x
    > kliknij po prostu mini ikonke obok https:// ...
    >
    > Nie jest latwo robic w trabe przy tych zabezpieczeniach, nigdy sie na
    > tym dokladniej nie zastanawialem ale w sumie wszystko jest mozliwe na
    > przyklad przez podmienienie bibliotek przegladarki tak by usunac z
    > niej ostrzezenia o certyfikacie blednym ;)

    Ten wirusik nie ingeruje w certyfikaty.
    On po wlasciwym zalogowaniu do banku przykrywa wlasciwa strone banku layerem
    z prosba o haselka.
    Po wpisaniu haselek (np losowych) i zaakceptowaniu layer znika i mozna
    spokojnie dzialac na swoim koncie.
    To jest bardzo sprytne, bo to nie ingeruje w tresc strony www, tylko z
    poziomu przegladarki podsuwa cos.
    Problemem jest tylko to ze to gowno ma keyloggera + prosba o te haselka
    jednorazowe. dodatkowo wedlug opisu z netu potrafi robic screeny a wszystko
    odsyla na jakies adresy c...@c...com.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 12. Data: 2008-10-20 10:40:35
    Od: rafal <r...@n...none>

    Jeśli to rzeczywiście podstawiona strona to pewnie zapisała sobie Twój
    login i hasło... generalnie radziłbym z innego, bezpiecznego, pewnego
    kompa zmienić co najmniej hasło oraz obserwować datę ostatniego udanego
    / nieudanego logowania na stronie banku.

    Z drugiej strony trochę dziwi brak zainteresowania banku - poradzili
    hasła smsowe zamiast próbować dowiedzieć się czegoś więcej (np dochodzić
    jaki jest prawdziwy adres podstawionej strony) lub doradzić właśnie
    natychmiastową zmianę hasła, czy nawet chwilową blokadę konta.

  • 13. Data: 2008-10-20 10:58:55
    Od: "Mariusze" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "darnok" <d...@a...spam.ch> napisał w
    wiadomości news:gdhn8q$pfr$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > Problemem jest tylko to ze to gowno ma keyloggera + prosba o te haselka
    > jednorazowe. dodatkowo wedlug opisu z netu potrafi robic screeny a

    Linia proponowała blokadę przez wpisanie błędnych haseł.
    Hasło sobie zmieniłem z drugiej przeglądarki.

    Na razie mam tyle:

    Stealth MBR rootkit detector 0.2.4 by Gmer, http://www.gmer.net

    device: opened successfully
    user: MBR read successfully
    kernel: MBR read successfully
    MBR rootkit code detected !
    malicious code @ sector 0x747059c1 size 0x1b3 !
    copy of MBR has been found in sector 62 !
    MBR rootkit infection detected ! Use: "mbr.exe -f" to fix.

  • 14. Data: 2008-10-20 11:29:44
    Od: "Mariusze" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusze" <f...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gdhfo1$rfv$1@news.onet.pl...
    > Po zalogowaniu prośba o 5 hasełek, i to nieuzywanych.
    > Skąd mam wiedzieć które już użyłem....
    >
    > Kontakt z infolinią...
    > - pobrać arcamicroscan 2008
    > - zlikwidować posiadane listy haseł!
    > - przejść na smsy
    >
    > Dopiero odebrałem 4 listy papierowe.
    >
    > System mam odtworzony z kopii zapasowej,
    > jeśli trzeba cofnę kompa o kilka lat z kopii..
    >
    > Drodzy państwo, co się stało?

    Właściwym było uzycie "mbr.exe -f"
    Ale to w ogromnym skrócie, bo pomogliście mi.
    Potem w gogle "combofix mbank", czytałem z pierwszego linku i odnośniki.

    Ciekawe, zmieniłem hasła i mBank przyjął hasło 32 znakowe, a MultiBank
    zakrzyczał że tylko 20 znaków przyjmie.

    Co to za wredota była?

    Dziękuję.

  • 15. Data: 2008-10-20 13:39:33
    Od: "." <b...@b...pl>

    > Co to za wredota była?

    Prawdopodobnie pobrałeś lewy upgrade flashplayera - chyba na forum mbanku
    czytałem.

  • 16. Data: 2008-10-20 15:13:44
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 20 Oct 2008 10:31:01 +0200, w <gdhfo1$rfv$1@news.onet.pl>, "Mariusze"
    <f...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Drodzy państwo, co się stało?

    Skutek przeglądania niemieckich stron obyczajowych ;p

  • 17. Data: 2008-10-20 20:19:43
    Od: PSYLO <p...@o...pl>

    darnok pisze:
    > Na SMSy przechodzic nie musisz :) To marketing banku juz byl ;-)

    Bardzo słuszny swoją drogą, nie rozumiem jak można jeszcze korzystać z
    papierowych list niezabezpieczonych haseł jeśli dostępne są SMS-owe.

    --
    _PSYLO_ | http://www.cafepc.pl
    Gad: 5563748 |

  • 18. Data: 2008-10-20 22:02:06
    Od: "uC" <b...@u...uc>

    "." <b...@b...pl> wrote in message

    > Prawdopodobnie pobrałeś lewy upgrade flashplayera - chyba na forum mbanku
    > czytałem.

    bo sie nie pracuje na uprawnieniach admina!
    pzdr.,
    uC

  • 19. Data: 2008-10-21 23:31:38
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-10-20 11:25 Grzegorz M napisał/a:
    > sprawdź w katalogu
    > %windir%\system32\drivers\etc
    > otwórz plik hosts przy pomocy notatnika i sprawdź, czy nie ma tam nadpisanej
    > domeny mbank.com.pl na inne ip

    A ja mam tu plik "quotes" a w nim to:
    "My spelling is Wobbly. It's good spelling but it Wobbles, and the letters
    get in the wrong places." A. A. Milne (1882-1958)
    %
    "Man can climb to the highest summits, but he cannot dwell there long."
    George Bernard Shaw (1856-1950)
    %
    "In Heaven an angel is nobody in particular." George Bernard Shaw
    (1856-1950)
    %
    "Assassination is the extreme form of censorship."
    George Bernard Shaw (1856-1950)
    %
    "When a stupid man is doing something he is ashamed of, he always declares
    that it is his duty." George Bernard Shaw (1856-1950)
    %
    "We have no more right to consume happiness without producing it than to
    consume wealth without producing it." George Bernard Shaw (1856-1950)
    %
    "We want a few mad people now. See where the sane ones have landed us!"
    George Bernard Shaw (1856-1950)
    %
    "The secret of being miserable is to have leisure to bother about whether
    you are happy or not. The cure for it is occupation."
    George Bernard Shaw (1856-1950)
    %
    "Here's the rule for bargains: "Do other men, for they would do you."
    That's the true business precept." Charles Dickens (1812-70)
    %
    "Oh the nerves, the nerves; the mysteries of this machine called man!
    Oh the little that unhinges it, poor creatures that we are!"
    Charles Dickens (1812-70)
    %
    "A wonderful fact to reflect upon, that every human creature is constituted
    to be that profound secret and mystery to every other."
    Charles Dickens (1812-70)
    %
    "It was as true as taxes is. And nothing's truer than them."
    Charles Dickens (1812-70)
    %

    Nie daje się ten plik usunąć!

    --
    animka

  • 20. Data: 2008-10-21 23:48:49
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

> [...]
    > %windir%\system32\drivers\etc
    > otwórz plik hosts przy pomocy notatnika i sprawdź, czy nie ma tam nadpisanej

    Jeszcze plik services. Nie można tego wyczyścić? (np. jakaś poczta)
    # Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
    #
    # Ten plik zawiera numery portów dla dobrze znanych usług zdefiniowane
    # w dokumencie IANA.
    #
    # Format:
    #
    # <nazwa usługi> <numer portu>/<protokól> [alias...] [#<komentarz>]
    #

    echo 7/tcp
    echo 7/udp
    discard 9/tcp sink null
    discard 9/udp sink null
    systat 11/tcp users #Użytkownicy aktywni
    systat 11/tcp users #Użytkownicy aktywni
    daytime 13/tcp
    daytime 13/udp
    qotd 17/tcp quote #Cytat dnia
    qotd 17/udp quote #Cytat dnia
    chargen 19/tcp ttytst source #Generator znaków
    chargen 19/udp ttytst source #Generator znaków
    ftp-data 20/tcp #FTP, dane
    ftp 21/tcp #FTP. control
    telnet 23/tcp
    smtp 25/tcp mail #Simple Mail
    Transfer Protocol
    time 37/tcp timserver
    time 37/udp timserver
    rlp 39/udp resource #Protokół
    lokalizowania zasobów
    nameserver 42/tcp name #Serwer nazw hostów
    nameserver 42/udp name #Serwer nazw hostów
    nicname 43/tcp whois
    domain 53/tcp #Serwer nazw domen
    domain 53/udp #Serwer nazw domen
    bootps 67/udp dhcps #Serwer protokołu
    Bootstrap
    bootpc 68/udp dhcpc #Klient protokołu
    Bootstrap
    tftp 69/udp #Trywialny transfer
    plików
    gopher 70/tcp
    finger 79/tcp
    http 80/tcp www www-http #Sieć Web
    kerberos 88/tcp krb5 kerberos-sec #Kerberos
    kerberos 88/udp krb5 kerberos-sec #Kerberos
    hostname 101/tcp hostnames #Serwer nazw hostów NIC
    iso-tsap 102/tcp #ISO-TSAP klasy 0
    rtelnet 107/tcp #Usługa zdalnego
    protokołu Telnet
    pop2 109/tcp postoffice #Protokół urzędu
    pocztowego - wersja 2
    pop3 110/tcp #Protokół urzędu
    pocztowego - wersja 3
    sunrpc 111/tcp rpcbind portmap #Zdalne wywoływanie
    procedur SUN
    sunrpc 111/udp rpcbind portmap #Zdalne wywoływanie
    procedur SUN
    auth 113/tcp ident tap #Protokół identyfikacji
    uucp-path 117/tcp
    nntp 119/tcp usenet #Protokół transferu
    wiadomości sieciowych
    ntp 123/udp #Protokół czasu
    sieciowgo
    epmap 135/tcp loc-srv #Rozpoznawanie
    punktów końcowych DCE
    epmap 135/udp loc-srv #Rozpoznawanie
    punktów końcowych DCE
    netbios-ns 137/tcp nbname #Usługa nazw NETBIOS
    netbios-ns 137/udp nbname #Usługa nazw NETBIOS
    netbios-dgm 138/udp nbdatagram #Usługa datagramów
    NETBIOS
    netbios-ssn 139/tcp nbsession #Usługa sesji NETBIOS
    imap 143/tcp imap4 #Protokół dostępu do
    wiadomości internetowych (IMAP)
    pcmail-srv 158/tcp #Serwer PCMail
    snmp 161/udp #SNMP
    snmptrap 162/udp snmp-trap #Pułapka SNMP
    print-srv 170/tcp #PostScript sieciowy
    bgp 179/tcp #Protokół bram
    granicznych
    irc 194/tcp #Protokół Internet
    Relay Chat (IRC)
    ipx 213/udp #IPX prze IP
    ldap 389/tcp #Lightweight
    Directory Access Protocol
    https 443/tcp MCom
    https 443/udp MCom
    microsoft-ds 445/tcp
    microsoft-ds 445/udp
    kpasswd 464/tcp # Kerberos (v5)
    kpasswd 464/udp # Kerberos (v5)
    isakmp 500/udp ike #Internetowa wymiana
    kluczy
    exec 512/tcp #Zdalne wykonywanie
    procesów
    biff 512/udp comsat
    login 513/tcp #Logowanie zdalne
    who 513/udp whod
    cmd 514/tcp shell
    syslog 514/udp
    printer 515/tcp spooler
    talk 517/udp
    ntalk 518/udp
    efs 520/tcp #Rozszerzony serwer
    nazw plików
    router 520/udp route routed
    timed 525/udp timeserver
    tempo 526/tcp newdate
    courier 530/tcp rpc
    conference 531/tcp chat
    netnews 532/tcp readnews
    netwall 533/udp #Emisje awaryjne
    uucp 540/tcp uucpd
    klogin 543/tcp #Logowanie Kerberos
    kshell 544/tcp krcmd #Zdalna powłoka Kerberos
    new-rwho 550/udp new-who
    remotefs 556/tcp rfs rfs_server
    rmonitor 560/udp rmonitord
    monitor 561/udp
    ldaps 636/tcp sldap #LDAP przez TLS/SSL
    doom 666/tcp #Doom Id Software
    doom 666/udp #Doom Id Software
    kerberos-adm 749/tcp #Administracja Kerberos
    kerberos-adm 749/udp #Administracja Kerberos
    kerberos-iv 750/udp #Kerberos wersja IV
    kpop 1109/tcp #Kerberos POP
    phone 1167/udp #Wywołania konferencyjne
    ms-sql-s 1433/tcp #Microsoft-SQL-Server
    ms-sql-s 1433/udp #Microsoft-SQL-Server
    ms-sql-m 1434/tcp #Microsoft-SQL-Monitor
    ms-sql-m 1434/udp
    #Microsoft-SQL-Monitor
    wins 1512/tcp #Microsoft Windows
    Internet Name Service