  • 1. Data: 2008-10-19 22:28:39
    Temat: Klopoty ING (link)
    Od: first <n...@a...all>

    Witam,

    oto link:
    http://gospodarka.gazeta.pl/Gielda/1,85951,5827901,R
    zadowe_wsparcie_dla_ING.html

    Zostawiacie kase?

    Pozdr.

  • 2. Data: 2008-10-19 22:43:06
    Temat: Re: Klopoty ING (link)
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Uzytkownik "first" <n...@a...all> napisal w wiadomosci
    news:r2dnf4hjvls1v99cquoutk3em5bks52bgg@4ax.com...
    > Witam,
    >
    > oto link:
    > http://gospodarka.gazeta.pl/Gielda/1,85951,5827901,R
    zadowe_wsparcie_dla_ING.html

    > Zostawiacie kase?

    Ja rano ide do kolejki. Albo nie - od razu pójde zajac....

    A powazniej - zostawiamy.

    marekz

  • 3. Data: 2008-10-19 22:58:09
    Od: first <n...@a...all>

    On Mon, 20 Oct 2008 00:43:06 +0200, "MarekZ" <m...@i...pl>
    wrote:

    >Uzytkownik "first" <n...@a...all> napisal w wiadomosci

    zadowe_wsparcie_dla_ING.html

    >Ja rano ide do kolejki. Albo nie - od razu pójde zajac....
    >
    >A powazniej - zostawiamy.

    Ja mam tam lokaty kilkukrotnie przekraczajace kwote gwarantowana przez
    BFG, nawet po nowelizacji ustawy - i nie powiem - ciarki mi chodza po
    plecach.

    Pozdr.

  • 4. Data: 2008-10-19 23:15:39
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "first" <n...@a...all> napisał w wiadomości

    > Ja mam tam lokaty kilkukrotnie przekraczajace kwote gwarantowana przez
    > BFG, nawet po nowelizacji ustawy - i nie powiem - ciarki mi chodza po
    > plecach.

    ING to jeden z najbarrdziej restrykcyjnie podchodzących do kredytowania
    banków w PL. Nie martwiłbym się o jego kondycję. Wyssanie polskiego oddziału
    przez zagranicznych właścicieli też nie odbywa się z dnia na dzień. Choć
    naturalnie jeśli rzeczywiście są to środki w wysokości kilkuset tysięcy
    złotych czy rzędu 1M, niepokój może być zrozumiały no i każdy musi
    zdecydować sam. Z drugiej strony trochę dziwne, że takie środki znajdują się
    na lokacie i to w banku w PL, niezdywersyfikowane...

    Ja uważam, że nie wystąpiły sygnały sugerujące zagrożenie w przypadku
    polskiego ING. Co więcej jestem zwolennikiem tezy, że w PL w ciągu
    najbliższego roku nie zbankrutuje żaden bank z pierwszej piętnastki
    największych.

    marekz

  • 5. Data: 2008-10-19 23:34:10
    Od: first <n...@a...all>

    On Mon, 20 Oct 2008 01:15:39 +0200, "MarekZ" <m...@i...pl>
    wrote:

> [...]
    >zdecydować sam. Z drugiej strony trochę dziwne, że takie środki znajdują się
    >na lokacie i to w banku w PL, niezdywersyfikowane...

    Skutek zachlannosci/chciwosci jak kto woli... A tak po prostu, to te
    8% z lokaty wlasnie w ING wydawaly mi sie na tyle atrakcyjne i
    stosunkowo bezpieczne, by zaryzykowac. Balans miedzy pewnoscia banku a
    oferowanym % wydawal mi sie dla tego banku bardzo korzystny. W tej
    chwili wyglada na to, ze z tego balansu zostalo w wiekszosci %.
    A pelna dywersyfikacja to pewnie nastapi skoro swit. Chrzanic te pare
    tysiecy jesli mam nie spac po nocach.

> [...]
    >polskiego ING. Co więcej jestem zwolennikiem tezy, że w PL w ciągu
    >najbliższego roku nie zbankrutuje żaden bank z pierwszej piętnastki

    Tez w to wierze, ale na szali mojej wiary klade przyszlosc swojej
    rodziny - trojka malutkich dzieciakow bedzie miala pewnie niezle
    potrzeby :-)

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2008-10-19 23:35:55
    Od: first <n...@a...all>

    wrote:

> [...]
    >naturalnie jeśli rzeczywiście są to środki w wysokości kilkuset tysięcy
    >złotych czy rzędu 1M, niepokój może być zrozumiały no i każdy musi

    Juz prawie zdecydowalem, ale ING Online jest offline, wiec jeszcze sie
    przespie z tematem :-)

    f.

  • 7. Data: 2008-10-20 05:19:56
    Od: NoName <n...@n...pl>

    MarekZ pisze:
> [...]
    > największych.
    >
    > marekz

    "ING to jeden z najbarrdziej restrykcyjnie podchodzących do kredytowania

    Ty chyba nie wierzysz w te bzdury ktore napisales ?

  • 8. Data: 2008-10-20 06:02:18
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "first" <n...@a...all> wrote in message

    > Ja mam tam lokaty kilkukrotnie przekraczajace kwote gwarantowana przez
    > BFG, nawet po nowelizacji ustawy - i nie powiem - ciarki mi chodza po
    > plecach.

    W spadku dostales ta kase, bo chyba raczej sam sie nie dorobiles skoro nie
    widzisz roznicy miedzy firma dzialajaca w NL, a firma dzialajaca w PL. To
    nie jest oddzial zagranicznego banku, tak jak w przypadku Polbanku, a
    odrebny bank. Do wlasciciela moga byc transferowane zyski lub wlasciciel
    moze szukac nabywcy na aktywa w Polsce.
    Zagrozenie dla deponentow w Polsce mogloby wystapic gdyby ING BS
    zainwestowal kase w zagraniczne papiery wartosciowe, ktore stracily wartosc.
    Przejrzyj siobie sprawozdania finansowe i zobacz jakie bylo zaangazowanie w
    takie papiery.

    MK

  • 9. Data: 2008-10-20 10:57:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

> [...]
    > zainwestowal kase w zagraniczne papiery wartosciowe, ktore stracily
    > wartosc. Przejrzyj siobie sprawozdania finansowe i zobacz jakie bylo

    Jakie bylo kiedy?

    Nie mam bladego pojecia o ING, ale tak w ogole - nie myslisz, ze
    wlasciciel jakiegos np. banku moze miec nieco wiekszy wplyw na decyzje
    podejmowane przez ten bank niz w przypadku braku powiazan?

    Oczywiscie, teoretycznie zarzadowi nie wolno dzialac na szkode spolki,
    nawet gdyby mialo to wyrzadzisz szkode np. wlascicielowi (udzialowcom
    itd). Praktycznie, to moga tu byc dzialania zgodne z prawem lub nie,
    oraz takie, za ktore sie idzie do wiezienia lub nie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2008-10-20 15:20:09

    Mon, 20 Oct 2008 07:19:56 +0200, w <gdh4sr$qt1$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
    NoName <n...@n...pl> napisał(-a):

    > "ING to jeden z najbarrdziej restrykcyjnie podchodzących do kredytowania
    > banków w PL"
    >

    > Ty chyba nie wierzysz w te bzdury ktore napisales ?

    Akurat dobrze napisał.