  • 61. Data: 2018-12-08 04:23:29
    Temat: Re: mBank pełnoletni
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    W dniu 2018-12-08 o 06:40, RWicik pisze:

    > Wszystko zależy od wkładów.
    > Do niedawna znajomy dostawał co rok dobry koniak z VWbanku, a ja tylko kartki
    urodzinowe :)
    > RW.

    Czyli "wchodzą w tyłek bogatym" i na dodatek handluja danymi osobowymi -
    na 99% jestem pewna.

    --
    animka

  • 62. Data: 2018-12-08 04:28:45
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    W dniu 2018-12-08 o 13:09, Poldek pisze:

    > To, co mi przysłali, to prosecco z półki koło 100,-

    Osbobiście to ja bym wolała, żeby tę stówę dołożyli mi do konta.

    --
    animka

  • 63. Data: 2018-12-08 08:47:11
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    > Można wystawić na olx czy innym sprzedawczyku.
    > Z zawieszką robi się z tego pozycja kolekcjonerska, więc można więcej niż stówę
    zażądać ;>

    Z OLX to przylecą i to w podskokach tylko po to co jest za darmo. Raczej
    nikt tam nic nie kupi.

    --
    animka

  • 64. Data: 2018-12-08 18:41:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

  • 65. Data: 2018-12-08 21:29:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Ja pamiętam, że w tych sprawach między 2000, 2002 a 2004 były ogromne
    > różnice. Zdecydowanie większe niż między 2014, 2016 i 2018.

    No pewnie że tak. Ale pustynia to to nie była.
    W 1995 r., jak musieliśmy kupić sprzęt za oceanem, i można było zapłacić
    tylko kartą (lub czekiem "drawn on US bank", ew. SWIFTem, o którym wtedy
    ledwo słyszeliśmy, podobnie jak sprzedawca), to - powiedzmy - był
    pewien stres (także z rozliczeniem, czy się ktoś nie przyczepi itp).
    Albo przed 1992 r. (nie pamiętam dokładnie kiedy), gdy gdzieś tam w DE
    trzeba było zapłacić kartą (zdalnie, połączenie modemowe), a o tym, że
    karty w ogóle istnieją, to wiedzieliśmy pewnie z filmów (widziałem też
    taką kartę na wycieczce) :-)

    W 2000 r. karty (w szczególności w większych miastach) były dostępne od
    ręki (płaskie bez żadnych ograniczeń), w wielu sklepach były także
    akceptowane. Faktem jest, że wiele/większość owych kart (VE/Maestro
    głównie) nie działała w sieci (tak tak, były już zakupy w sieci).
    Przypuszczalnie (ale nie sprawdzałem) dotyczyło to także kart VE mBanku.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 66. Data: 2018-12-08 22:15:28
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 8 grudnia 2018 21:29:29 UTC+1 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

    > No pewnie że tak. Ale pustynia to to nie była.

    Pustynia nie, ale do stwierdzenia "pensja na konto i płacić tylko kartą" jeszcze
    baaardzo daleko - chyba że ktoś w jednym sklepie kupował tylko i tam akurat karty
    akceptowali ;> Albo jeśli wypłata z bankomatu to "płacenie kartą".
    Zresztą co to za różnica, wypłata pensji w kasie czy bankomacie?
    Do przelewów nikt nie zmuszał, mBąk był dobrym pomysłem.
    I był darmowy - kolega miał "eurokonto student" w żubrze i jak przestał dostawać
    stypendium to raz w miesiącu wypłacał w bankomacie 300zł i niósł je do kasy wpłacić -
    tylko po to, żeby mieć kartę, której i tak praktycznie tylko do bankomatu mógł użyć -
    nie pamiętam, czy to było maestro, czy może jeszcze eurocard.
    Mieć można było, poużywać - jak się trafiło.
    Ja chyba pierwszy raz płaciłem w castoramie, i to już była odnowiona po 3 latach
    karta mBąka - choć musiałbym sprawdzić w PDFie z historią. Karta była jeszcze tylko z
    paskiem, ale poswipe'ować sobie nie można było, kasjerka po kartę łapę wyciągała i
    jeszcze był wstyd, bo karta niepodpisana - ale dała mi flamaster po pokazaniu dowodu
    i się załatwiło.

    A tak na dobre ruszyło dopiero po ustawowym obniżeniu IF - chyba że tylko
    hipermarkety i stacje benzynowe się odwiedzało.
    Teraz żona przynosi slipy nawet z budek na bazarku.

    Nie pamiętam, kiedy mB wprowadził IO, ale chyba wtedy były jeszcze VE (a jakie było
    cudo, jak MC wprowadzał) - ale taki VW jeszcze niedawno chwalił się, że "już" można w
    necie płacić - a założyłem go może ze 2 lata przed zamknięciem dla fizoli. Karta (VE)
    zaś i przedtem miała CVV2.

  • 67. Data: 2018-12-08 22:39:15
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

> [...]

    akceptowali ;> Albo jeśli wypłata z bankomatu to "płacenie kartą".
    To był tylko przykład, może nie najtrafniejszy.
    Kluczowe było to, że można było mieć samego eMaksa, bez żadnego
    kombinowania.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    If you don't have time to do it right, where are you going to find the time

  • 68. Data: 2018-12-08 22:44:51
    Od: gosc <t...@z...com>

    Kamil Jońca wrote:
    > Nie. Mógł być sam eMax.

    Potwierdzam.
    Sprawdziłem, eMax miałem szybciej niż eKonto.
    Przy okazji podczas logowania dziś po 10 rano:
    https://anonfile.com/e1e7g8nfb3/Clipboard-1mbank2_jp

  • 69. Data: 2018-12-09 12:38:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Pustynia nie, ale do stwierdzenia "pensja na konto i płacić tylko
    > kartą" jeszcze baaardzo daleko - chyba że ktoś w jednym sklepie
    > kupował tylko i tam akurat karty akceptowali ;>

    No pewnie. Ale teraz też tak nie jest, a minęło kilkanaście lat. Trudno
    się dochodzi o asymptoty.

    Zresztą wcale nie jestem przekonany, że to byłaby pożądana sytuacja.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 70. Data: 2018-12-09 15:28:55
    Od: Heniek <h...@g...com>

    W dniu środa, 28 listopada 2018 22:08:04 UTC+1 użytkownik Alf/red/ napisał:
    > Tak jakoś cicho przeszło, ja sam też zapomniałem...
    >
    > mBank uruchomił się 26.11.2000 - sprawdźcie sobie co to za dzień tygodnia

    I 27 listopada 2000 podpisałem umowę, do teraz.
    z ramienia banku zawarły ją ze mną panie Monika i Małgorzata ;-)

    --
    Heniek