  • 11. Data: 2018-11-29 15:23:46
    Temat: Re: mBank pełnoletni
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    O, to ja do mBąka dopiero trafiłem, jak pekao przesadziło z metodą gotowanej żaby -
    0,0001% jeszcze zniosłem, ale 3zł/mc już nie - to było gdzieś w 2003.

    Net jako kończący student oraz świeży pracownik dostępny już miałem "sztywny" (bo
    domowa alternatywa to wtedy był modem, ew. horrendalnie drogie sdi, które jeszcze w
    neostradę nie wyewoluowało, a kablówki dopiero wchodziły), więc nie musiałem chodzić
    do budki telefonicznej, tylko elegancko zamówiłem sobie przez stronę.
    Rozczulająca była metoda w porównaniu z obecnym zawracaniem głowy przez kuriera - do
    skrzynki przychodziła gruba koperta, w niej dwie umowy oraz opłacona koperta zwrotna,
    podpisywało się, wrzucało do skrzynki jedną kopię umowy w ww. kopercie i czekało, aż
    zadziała pakiet aktywacyjny i przyjdzie karta. I żadnego telefonu nie trzeba było
    podawać - w mBąku nie miałem podanego aż do 2015r. ;>

    Pierwsze bodajże dwie miałem jeszcze visy electron tylko z paskiem, bez chipa, ale
    ważne były już min. 2, a może nawet 3 lata - musiałbym sprawdzić.

    A przerwę miałem niecały jeden dzień - rano przyszło potwierdzenie rozwiązania
    poprzedniej umowy, a w południe byłem już w oddziale zakładać w ostatniej chwili
    eKonto mobilne.

    Fajne też były dobre, dawne czasy, jak p. księgowa robiła zlecenia offline i wysyłała
    je szybciutko modemem. Chyba w pekao firma miała wtedy konto. Teraz ma w popierdółce
    ING - i trzeba się pitolić ze sprzętowym tokenem, z tym, że ta przeglądarka
    obsługuje, a ta nie (obecnie działa już chyba tylko ie) - a do tego teraz ing leży i
    kwiczy, dobrze że przelew pensji zrobiony rano i właśnie doszedł ;>

    A jaka była dalej historia udostępniania dostępu przez net przez kolejne banki? Bo ja
    miałem tylko mBąk do 2011, kiedy to się okazało, że mając konto indywidualne nie
    można założyć wspólnego - więc doszedł db, gdzie pani bardzo się zdziwiła, że o takie
    oczywiste rzeczy można w ogóle pytać... Ale wtedy to już wszyscy mieli.

  • 12. Data: 2018-11-29 15:49:15
    Temat: mBank pełnoletni
    Od: MK <m...@i...pl>

    O ile dobrze pamietam, to przed mBankiem miałem Pekao S.A. Oddział Elektroniczny. W
    zasadzie to byl mniejszy bank przejety przez Pekao. Z mBanku korzystam od poczatku
    :).
    Bralem udzial w pracy Rady Klientow pierwszej kadencji :D. Do dzis zostalo mi kilka
    spacjalnych przywilejow jak zwolnienia z oplat ;).
    Bank nadal fajny, ale kiedys bylem bardziej przywiazany do marki. Teraz na prosbe od
    odstepstwo zlozona 5 pazdziernika nie dostalem odpowiedzi do dzis :).

    MK

  • 13. Data: 2018-11-29 17:26:30
    Od: RWicik <r...@g...com>

    Pamiętam. Miałem nr umowy niewiele ponad 1000. Ake wcześniej już korzystałem z
    jakiegoś banku ... Chyba pekao24.

  • 14. Data: 2018-11-29 18:35:54
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    A jeszcze ciekawostka. Na starcie mBank miał ok. 100 pracowników i
    kilkanaście serwerów, w tym jeden mainframe.
    Teraz ma ok. 7 tysięcy pracowników i ok. 2 tysiące serwerów, w tym jeden
    mainframe. No dobra, dwa.

    --
    Alf/red/

  • 15. Data: 2018-11-29 19:03:06
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

    > na początku nie było żadnych smsów itp...tylko karty z kodami
    > jednorazowymi, jeszcze mi się nawet jakieś zachowały ;-)

    Ja dopiero niedawno wywaliłem nieużywane karty z kodami, które zamówiłem
    tuż przed wprowadzeniem opłat. W sumie złośliwie to zrobiłem, bo i tak
    miałem konto zamknąć. Wkurzyli mnie czymś.

    --
    Grzexs

  • 16. Data: 2018-11-29 19:05:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alf/red/" napisał w wiadomości grup
    >A jeszcze ciekawostka. Na starcie mBank miał ok. 100 pracowników i
    >kilkanaście serwerów, w tym jeden mainframe.
    >Teraz ma ok. 7 tysięcy pracowników i ok. 2 tysiące serwerów, w tym
    >jeden mainframe. No dobra, dwa.

    To liczone osobno, czy razem z BRE ?

    Bo BRE dawal dostep firmom przez modem, potem wystartowal mbank, ale
    tez dlugie lata unikal wpuszczenia mbanku na marmury...

    J.

  • 17. Data: 2018-11-29 20:25:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Alf/red/ <a...@u...waw.pl> writes:

    > Karta bankomatowa miała rok ważności. A oprocentowanie było 15,50%
    > rocznie :-D

    IIRC 16,5% na emaksie, 15,5% na ekoncie.

    > Ale wcześniej dostęp przez komputer miały dwa banki "marmurkowe", w
    > tym jeden przez modem (nie przez internet) tylko dla firm.

    Raczej było ich więcej ("home banking").

    Dostęp przez Internet (WWW) miał w szczególności hb.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 18. Data: 2018-11-29 21:39:16
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Alf/red/ pisze:
    > Tak jakoś cicho przeszło, ja sam też zapomniałem...

    taki były początki:
    _ eKONTO eMAX mBiznes
    _ Konto MAX
    26.11.2000 31.07.2001 15,50% 16,50%
    01.08.2001 31.08.2001 14,00% 14,00%
    01.09.2001 31.10.2001 13,20% 13,35%
    01.11.2001 31.12.2001 11,45% 11,60%
    01.01.2002 31.01.2002 10,00% 10,15%
    01.02.2002 31.05.2002 8,25% 8,65%
    01.06.2002 30.06.2002 7,00% 7,65%
    01.07.2002 31.08.2002 6,75% 7,40%
    01.09.2002 15.10.2002 6,25% 6,90%
    16.10.2002 05.01.2003 5,50% 6,40% 5,50% 6,40%
    06.01.2003 09.02.2003 5,00% 6,00% 5,00% 6,00%
    10.02.2003 09.03.2003 4,50% 5,50% 4,50% 5,50%
    10.03.2003 07.04.2003 4,20% 5,20% 4,20% 5,20%
    08.04.2003 15.05.2003 4,20% 4,80% 4,20% 4,80%
    16.05.2003 09.06.2003 4,00% 4,45% 4,00% 4,45%
    10.06.2003 09.07.2003 3,75% 4,20% 3,75% 4,20%
    10.07.2003 ---------- 3,00% 3,90% 3,00% 3,90%

  • 19. Data: 2018-12-06 11:37:03
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Alf/red/ <a...@u...waw.pl> writes:

    > Tak jakoś cicho przeszło, ja sam też zapomniałem...

    A do mnie dziś kurier przyjechał.
    Patrzę: jako nadawca mBank.
    Otwieram a tam wino(?) w środku :)
    Nie powiem, zaskoczyli mnie.

    KJ

    All power corrupts, but we need electricity.

  • 20. Data: 2018-12-06 11:49:18
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    W dniu 2018-12-07 o 09:56, Poldek pisze:

    > Też dziś dostałem kurierem butelkę szampana, tzn. wina musującego. Z
    > przywieszką mBank 18 lat. Właśnie otwieram ;-)

    Do pracy chyba nie musiałeś iść?

    --
    animka