  • 1. Data: 2002-05-03 07:58:56
    Temat: [mBank] (nie)bezpieczenstwo
    Od: a...@w...pl (Andrzej Kłos)

    Łączę się przez modem (TPSA), otwieram konto mBanku, komunikat:
    połączenie szyfrowane, iden., hasło, pokazuje mi się lista rachunków.
    TPSA (#%!@#) zrywa połączenie, na ekranie wyskakuje informacja - coś jak
    przekroczony czas niepołączenia z serwerem mBanku. Na monitorze
    (przeglądarce) został obrazek z listą rachunków. Coś mnie podkusiło i
    połączyłem się z siecią przez telefon dostępowy ASTER (cały czas modem).
    Połączenie się dokonało, na pozostawionej *starej* stronie mBanku
    kliknęłem na szczegóły eKonta. Wyskoczył komunikat, że system mBanku
    mnie rozpoznał i ... pokazały się szczegóły rachunku.

    Czyli za drugim połączeniem nie musiałem się przedstawiać iden. ani
    hasłem, chyba coś nie jest dobrze, a jakby to żona była albo jeszcze gorzej?

    andy

  • 2. Data: 2002-05-03 09:45:14
    Temat: Re: [mBank] (nie)bezpieczenstwo
    Od: "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org>

    Użytkownik "Andrzej Kłos" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli za drugim połączeniem nie musiałem się przedstawiać iden. ani
    > hasłem, chyba coś nie jest dobrze, a jakby to żona była albo jeszcze
    gorzej?

    A niby dlaczego miałbyś się przedstawiać? Przecież to był dalszy ciąg tej
    samej sesji , wciąż obowiązywał ten sam klucz sesji, bo przecież ani nie
    wylogowałeś się, ani nie nastąpił time-out, a na ekranie miałeś otwarte
    wciąż to samo okno. Po prostu pakiety do mBanku poszły inna drogą niż to
    było na początku sesji i jest to nie tylko całkowicie normalne, ale wręcz
    podstawowa zaleta Internetu.
    Gdyby było inaczej, to przy najmniejszym zakłóceniu w pracy sieci zrywałoby
    Ci połączenie i musiałbyś sesję rozpoczynać od nowa - wtedy dopiero byś
    bulgotał ;)
    A jeśli chcesz się zabezpieczyć przez "żoną albo jeszcze gorzej"
    (teściowa?), to nie pozostawiaj na komputerze otwartej sesji z bankiem :)

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof Maj

  • 3. Data: 2002-05-03 09:47:06
    Od: ErkA <N...@p...onet.pl>

    On 3 May 02 07:58:56 GMT, a...@w...pl (Andrzej Kłos) wrote:

    >Czyli za drugim połączeniem nie musiałem się przedstawiać iden. ani
    >hasłem, chyba coś nie jest dobrze,

    bo pewnie dane sa trzymane w sesji a pewnie nie wylaczyles
    przegladarki, wiec niby nic sie nie zmienilo... powinni sprawdzac tez
    po IP - nie pomysleli - to tak jak w w2k - zahibernowalem na 1 minutke
    i mialem polaczenie z kontem na shellu ;-))).

    >a jakby to żona była albo jeszcze gorzej?
    ^^^^
    nie ufasz swojej zonie ;-))

    rafi pozdrawia

  • 4. Data: 2002-05-03 10:15:26
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    "ErkA" <N...@p...onet.pl> wrote in message
    > ^^^^
    > nie ufasz swojej zonie ;-))

    A może żone nie ufa jemu? (Sprawdza wszystkie konta, ile wpływów, ile
    odpływów ;-)...

  • 5. Data: 2002-05-03 12:41:17
    Od: a...@w...pl (Andrzej Kłos)

    Użytkownik ErkA napisał:
    > nie ufasz swojej zonie ;-))

    nigdzie nie napisałem, że obawiam się swojej żony, akurat konto jest
    mojej żony, ja tylko sprawdzałem jej wpływy i wypływy

    Użytkownik Krzysztof K. Maj napisał:
> [...]
    > samej sesji , wciąż obowiązywał ten sam klucz sesji, bo przecież ani nie
    > wylogowałeś się, ani nie nastąpił time-out, a na ekranie miałeś otwarte

    o, właśnie to, to, może źle napisałem (angielski->polski), tam było coś
    o time-out, po tym zerwaniu przez TPSA (#%!@#), więc chyba od strony
    serwera banku powinno być kompletne out.

    > A jeśli chcesz się zabezpieczyć przez "żoną albo jeszcze gorzej"
    > (teściowa?), to nie pozostawiaj na komputerze otwartej sesji z bankiem :)

    jasne, tak też robię, nawet szybko wycieram kurz z monitora, bo się
    układa na kształt cyferek (a żony czyhają), ale teraz siedziałem sam, i
    tak coś mi wpadło do głowy, no i nie podoba mi się to i już.

    andy

  • 6. Data: 2002-05-04 11:03:06
    Od: "WH" <a...@p...onet.pl>

    Pamietam stare dobre czasy.
    Modem 14.400, ale połączenie max 2k, a najczęściej 500, rwało się co kilka
    minut, ponowne połączenie z BBS-em (bo niby skąd internet) czyli przejście
    przez całą procedurę logowania, kolejne menu i wreszcie ten 20kb plik, z
    którego już ściągnąłem 8k i próba pociągnięcia - stosuje zmodem czy nie -
    tak - sukces - już tylko 12kB do ściągnięcia.
    I teraz wyobraź sobie, że masz wystawić przelew.
    MS

  • 7. Data: 2002-05-06 13:35:54
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    3 May 02 12:41:17 GMT, w <3...@w...pl>,
    a...@w...pl (Andrzej Kłos) napisał(-a):

    > o, właśnie to, to, może źle napisałem (angielski->polski), tam było coś
    > o time-out, po tym zerwaniu przez TPSA (#%!@#), więc chyba od strony
    > serwera banku powinno być kompletne out.

    Przekroczony czas operacji równie dobrze (a raczej na pewno), mogła
    wypisać Twoja przeglądarka. I co wtedy?

    > układa na kształt cyferek (a żony czyhają), ale teraz siedziałem sam, i
    > tak coś mi wpadło do głowy, no i nie podoba mi się to i już.

    Nie ma znaczenia, czy Ci się podoba, czy nie. Ważne, że jest
    bezpieczne.
    Dla św. spokoju mogliby zrobić badanie po IP, ale po co, skoro ident.
    sesji jest zapisywany w Twojej przeglądarce i nikt inny nie może mieć
    tego samego, a badanie IP mogłoby spowodować komplkacje?

  • 8. Data: 2002-05-06 20:13:40
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    > o, właśnie to, to, może źle napisałem (angielski->polski), tam było
    > coś o time-out, po tym zerwaniu przez TPSA (#%!@#), więc chyba od
    > strony serwera banku powinno być kompletne out.

    Skoro przy wysyłaniu danych z przeglądarki do banku nastąpił timeout,
    to bank po prostu w ogóle nie dostał danego komunikatu - i dla niego
    nic się nie zmieniło, sytuacja jest taka sama jak gdybyś nigdy nic nie
    próbował.

    --
    ( Marcin Kasperski | If Staff, Scope and Schedule are all fixed, managers )
    ( http://www.mk.w.pl | will have no options, other than prayer. (Martin) )