  • 1. Data: 2003-04-28 18:10:48
    Temat: mBank - karty kredytowe - VE czy VC ?
    Od: Maciej <m...@N...poczta.fm>

    Tak sie wlasnie zastanawiam ktora z tych 2 kart (VE, VC) wybrac, ktora
    goroje zdecydowanie nad druga itp. (jak wedja juz ostatecznie do obiegu)
    Czy ktos moglby mi powiedziec dlaczego ta a nie inna?

    Ja uwazam ze coz niby najbardziej znaczy na swiecie VC i nia sie ludzie
    posluguja, ale czy na pewno jest lepsza od VE?
    Przeciez VE rownie dobrze mozna placic w sklepach i Polsce i zagranica i
    zarazem jest bezpieczniejsza bo wymaga autoryzacji. Bedzie to karta i
    tansza o polowe i o mniejszym oprocentowaniu.

    VC chyba tylko to ze bez autoryzacji mozna czsto na drbne sumy zrobic
    zakupy, ale coz to jest rowniez mniej bezpieczne i czy rzeczyiwscie pod
    tym wzgledem jest az taka korzyc? Co do wykonywania tranzkacji przez
    internet to chyba karty wirtualne podobnie dzialaja a i bezpieczniejsze
    sa.

    Czy ktos kto korzysta VE i VC (oczywiscie nie kartami mbanku bo ich jescze
    nie ma :) ) moze wypowiedziec sie o zdecydowanych zaletach jednaj nad
    druga.Bardzo mnie to interesuje w okresie przez mozliwoscia zamawiania
    ktorejs z tych kart w mbanku.

  • 2. Data: 2003-04-28 18:52:51
    Temat: Re: mBank - karty kredytowe - VE czy VC ?
    Od: "Krab" <_...@h...pl__>

    Użytkownik "Maciej" <m...@N...poczta.fm> napisał w
    wiadomości
> [...]
    > nie ma :) ) moze wypowiedziec sie o zdecydowanych zaletach jednaj nad
    > druga.Bardzo mnie to interesuje w okresie przez mozliwoscia zamawiania

    sam wymieniles wiekszosc plusow i minusow, wiec tez i sam musisz zdecydowac
    czego oczekujesz
    nie ma jednej uniwersalnej pozycji, dlatego tez jest sporo ofert nawet w
    ramach jednego banku
    Jako zonatemu - najbardziej odpowiadalby mi tandem - glowna vc + dodatkowa
    ve, ale sadze ze nawet w mbanku nie bedzie takiej laczonej oferty bo pewnie
    obie beda musialy byc jednego rodzaju - ale kto wie ;-)

  • 3. Data: 2003-04-28 21:45:47
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Krab" <_...@h...pl__> napisał w wiadomości
> [...]
    pewnie
    > obie beda musialy byc jednego rodzaju - ale kto wie ;-)

    :-))))))))))))))))))))

    Natomiast autorowi watku odpowiem tak: od 1996 r. do listopada 2002 r.
    uzywalem wlasciwie tylko i wylacznie kart wypukych. Dopiero od listopada
    2002 przestawilem sie na plaskie... Nie widac roznicy (jakos nie mam POSow
    CKC w okolicy), a skoro nie widac roznicy to po co przeplacac ?

    Grzegorz

  • 4. Data: 2003-04-29 11:27:28
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <g...@n...pl>

    > VC chyba tylko to ze bez autoryzacji mozna czsto na drbne sumy zrobic
    > zakupy, ale coz to jest rowniez mniej bezpieczne i czy rzeczyiwscie
    pod
    > tym wzgledem jest az taka korzyc?

    Jeśli czytasz grupę to pewnie zauważyłeś, że dla transakcji w Polsce
    przestaje to być atutem (autoryzacja).

  • 5. Data: 2003-04-29 15:08:21
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Grzegorz Niedzwiecki wrote:
> [...]

    Z tym ze jak padnie cos po drodze autoryzacyjnej, to VE nie zaplacisz
    zastepczo w zelazku, wiec pod tym wzgledem lepsza jest VC. Za granica
    lepiej nie liczyc na Electronke, bo roznie z akceptacja bywa.
    Jest jeszcze jedna sprawa: platnosci w internecie. VC powinna defaultowo
    zezwalac, a jak z VE?
    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 6. Data: 2003-04-29 16:33:56
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>
    napisał w wiadomości news:b8m4f4
    > Jest jeszcze jedna sprawa: platnosci w internecie. VC powinna defaultowo
    > zezwalac, a jak z VE?

    A VE zapewne zezwalać nie będzie - po to mBank ma eKartę.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 7. Data: 2003-04-29 19:51:15
    Od: Maciej <m...@N...poczta.fm>

    In article <b8m4f4$1qaj$1@foka1.acn.pl>, Piotr Grzegorz Skowronski wrote:

> [...]
    > lepiej nie liczyc na Electronke, bo roznie z akceptacja bywa.
    > Jest jeszcze jedna sprawa: platnosci w internecie. VC powinna defaultowo

    No tak placenie zagranica VC - lepsza, ale coz na pewno w Polsce VE
    rowniez bedzie bez problemu zdawac egzamin na zakupach i coz na pewno
    tutaj na miejscu weecej bede przybywac niz zagranica

    Bezpiecznestow no na pewno VE jest bezpieczniejsza karta
    Internet - wlasnie nie wiadomo a i tak mozna placic zupelnei nna karta np
    wirtualna mBanku.

    Koszta VE sa znacznie mniejsze niz VC

    Jakby tak wszystko mozna bylo zwazyc to chyba ogolnie do korzystania na
    codzien lepiej wypadlaby karta VE.
    Natomiast VC zdaje tylko i wylacznie egzmin jesli chodzi o platnosci
    zagranica czyli naprawde jakis tam procent w roku niewielki.Jednoczesnie
    narazam sie namozliwosci kradziezy, przerobki karty eehh :(((

    Zastanawiam sie czy nie lepszym byloby rozwiazaniem gdyb mBank oferowal VE
    oraz VC ale nie jako karte kredytowa lecz obciazeniowa. Mozliwosc
    posiadania kilku kont eMax grarantuje rowniez w jaksi tam spsob znaczne
    bezpiezcenstwo.

  • 8. Data: 2003-04-30 06:53:03
    Od: m...@g...pl

    > In article <b8m4f4$1qaj$1@foka1.acn.pl>, Piotr Grzegorz Skowronski wrote:

    > Zastanawiam sie czy nie lepszym byloby rozwiazaniem gdyb mBank oferowal VE
    > oraz VC ale nie jako karte kredytowa lecz obciazeniowa.

    Albo, przynajmniej, VC debetową (eKartę z paskiem magnetycznym?) **NIE GOLD** w
    rozsądnej cenie.

  • 9. Data: 2003-04-30 16:07:55
    Od: Maciej <m...@N...poczta.fm>

    In article <3...@n...onet.pl>, m...@g...pl wrote:

    > Albo, przynajmniej, VC debetową (eKartę z paskiem magnetycznym?) **NIE GOLD** w
    > rozsądnej cenie.

    Dokladnie tylko wtedy mbank pewnie mniejsze dochody by mial :))

  • 10. Data: 2003-05-05 20:09:28
    Od: Maciej <m...@N...poczta.fm>

    In article <b94s1u$glo$1@atlantis.news.tpi.pl>, Beniowa wrote:

> [...]
    > 2002 przestawilem sie na plaskie... Nie widac roznicy (jakos nie mam POSow
    > CKC w okolicy), a skoro nie widac roznicy to po co przeplacac ?

    Oczywiscie, ale czy zagranica tez bez problemu sie nia poslugujesz?