  • 21. Data: 2014-08-24 15:13:40
    Temat: Re: mBank i powrót do przeszłości, czyli modernizacja w najbliższy weekend
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-08-24, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    > czekaj, czekaj, o tej historii mówisz, co w krótkim okresie trzeba wejsc w
    > jedno miejsce a jak cos starszego to juz w inne? To ma byc ta wygoda?

    Tak. Długi to jest > 1 rok, więc nie jest to jakaś tragedia.

    > No i co ma nowa historia lepszego niz stara?

    Szukanie po wszystkich polach, szukanie operacji na wszystkich kontach (np. pokaże
    ile odsetek w bieżącym miesiącu zarobiłem na wszystkich kontach). wygenerowania
    potwierdzenia z > 1 operacji do 1 PDF (bardzo przydatne jak się trzeba
    trzema ostatnimi miesiącami np. ZUSu wykazać), dynamiczne wyszukiwanie (bez
    konieczności klikania "wyślij").

    Tak, nie ma tego dla operacji powyżej 1 roku, ale tego jakoś rzadko jak
    na razie potrzebowałem.

    Mi się przydaje. Jak ktoś za wszelką cenę nie chce korzystać "bo nie", to mi
    to przecież nikogo zmuszać nie będę. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 22. Data: 2014-08-24 15:29:17
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> writes:

    [...]

    > Megabajty (kilobajty w zasadzie, ale niech będzie) obrazków wchodzą
    > raz, potem siedzą w cache. Nie ma co specjalnie nad tym drzeć szat.

    Cache chyba nie dotyczy szyfrowanych stron? A te kilobajty potrafią
    zaciążyć jeśli jedziesz naGSM

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 23. Data: 2014-08-24 16:07:22
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-08-24, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Cache chyba nie dotyczy szyfrowanych stron?

    Dotyczy.

    > A te kilobajty potrafią zaciążyć jeśli jedziesz naGSM

    Bardzo często "jadę" i nadal - cache + kompresja (gzip) powoduje,
    że ten ruch jest minimalny. Po zalogowaniu mam takie dane
    w przeglądarce: 399.0 KB (396.6 KB from cache)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 24. Data: 2014-08-24 16:10:59
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

> [...]

    > że ten ruch jest minimalny. Po zalogowaniu mam takie dane
    > w przeglądarce: 399.0 KB (396.6 KB from cache)

    Eee, po restarcie przeglądarki też?
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 25. Data: 2014-08-24 16:34:46
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-08-24, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Eee, po restarcie przeglądarki też?

    Fakt, ciut więcej (500 kb danych, 200kb obrazków), ale:
    - obrazki nadal są w cache
    - dane są kompresowane (tekst się łatwo kompresuje)
    - jakakolwiek operacja zajmuje wielokrotnie mniej niż na starym
    interfejsie (ajax nie ładuje całej strony, a tylko potrzebny
    fragment).

    Nie robiłem dużych analiz, ale podejrzewam mocno, że w stosunku
    do starego interfejsu można wyjść "na plus".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 26. Data: 2014-08-24 17:18:44
    Od: A <a...@g...pl>

    Krystek wrote:

    > "Moje życzenia są tylko dwa - zostawcie stary serwis i informujcie o
    > takich numerach jak brak autoryzacji kart smsem lub chociaż mailem.

    Ich aplikacja mobilna wysyłała informację o tym za pomocą systemu
    notyfikacji telefonu (ios).

    smsem fakt - nic nie dostałem.

    Więc jak się nie boisz szpiegowania (mokazje itp) to instaluj na przyszłość.

    --
    A.

  • 27. Data: 2014-08-24 17:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer p...@p...pl ...

    > Tak. Długi to jest > 1 rok, więc nie jest to jakaś tragedia.

    No to wystarczy ze robie sobie jakies zestawienia do pitu i juz jest dupa i
    brakuje mi danych?

> [...]
    > przydatne jak się trzeba trzema ostatnimi miesiącami np. ZUSu
    > wykazać), dynamiczne wyszukiwanie (bez konieczności klikania

    wow, całkiem fajnie. Chyba musze sie przeprosic z nowym i troche
    potestować.

    > Tak, nie ma tego dla operacji powyżej 1 roku, ale tego jakoś rzadko
    > jak na razie potrzebowałem.

    W sumie szkoda, ze z jednej strony taki nowosci a z drugiej cofamy sie do
    ery inteligo...

    > Mi się przydaje. Jak ktoś za wszelką cenę nie chce korzystać "bo nie",
    > to mi to przecież nikogo zmuszać nie będę. :)

    Ale dlaczego "bo nie"? Stary podoba mi się bardziej (moze dlatego, ze od
    nastu lat taki sam...), z nowego chciałem korzystac i pamietam ze trafiłem
    na jakis problem, ze mi sie pojawiło kilka zdefiniowanych przelewow o tej
    samej nazwie (z róznych kont) i nie mozna bylo się domyslic ktory jest
    ktory i wrociłem do starego, gdzie wszystko wykonałem w kilka sekund.
    Z dalszych eksperymentów zrezygnowalem...

  • 28. Data: 2014-08-24 18:17:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Aug 2014 15:00:12 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):
    > [...]
    > Właśnie. Ja nie mam.

    A to nie wiem. Na pewno daloby sie poprawic.

    > A ja klikam strzałeczkę i wpisuję kwotę.

    Jaka strzaleczke ?
    Mozna platnosci i "na wlasne konto".
    Jak ktos zauwazy/pamieta, bo jak na kliknie "wykonaj przelew",
    czerwony to juz tak szybko nie skonczy.

    Mozna jeszcze Platosci/przelew/na wlasne konto ..

    > Szybszy jest z samego faktu stosowania ajaxa.

    Hm ... no dobra, dosc szybki.

    > Strony.
    W sensie ze nie ajax, tylko cale strony ?

    > Bez przesady.

    > Ustawienia -> zdjęcie profilowe.

    I uwazasz ze przesadzam ? :-)
    Tego przelewu wlasnego powyzej tez sie chwile naszukalem.

    > Megabajty (kilobajty w zasadzie, ale niech będzie) obrazków wchodzą
    > raz, potem siedzą w cache. Nie ma co specjalnie nad tym drzeć szat.

    A na telefonicznych przegladarkach tez siedza ?

    > I w ogóle najpierw sprawdź, co? Przełączenie na pasaż zajmuje 300KB
    > i to skompresowanego ruchu, więc nie jest tragicznie.

    No wlasnie sprawdzam.
    Platnosci - przybylo 16K
    Na wlasne konto - przybylo 28k.
    Pasaz - przybylo 450k.
    Powtorka ... przybylo 1M.

    Glupia sprawa, przeciez juz dzis ogladalem.
    Z telefonu przybywalo jakos mniej.

    Nietragicznie ? No nie. Blyskawicznie. Na laczu 100M
    Ale na aero2 z trasmisja 512kbit/s to juz tragicznie by bylo :-)

    Ha, sprawdzam ... dziwnie jest, na platnosci trzeba poczekac z 5s, na
    wlasny przelew 3s, a pasaz sie wlacza szybko. Widac jakies inne
    strategie cache maja przegladarki, a moze mniejsze obrazki ..

    > A przez to,
    > że jest ajax to na ruchu oszczędzasz i to mocno, bo przy zmianach
    > zakładek nie jest odświeżana cała strona.

    1MB na 3 strony to nie jest malo :-)

    > Ja nie mówię o operacjach planowanych, tylko blokadach.
    > Historia -> zmień widok -> blokady i zawieszenia.

    W operacjach planowanych tez moglyby sie pokazac :-)

    Zmiana widoku z aero2 jakos cholernie dlugo trwa..

    No i ... jak tu chwalic ? Na telefonie szukam historii, klikam
    platnosci(/pulpit), klikam konto, pokazuja sie przy koncie trzy
    przyciski, ale tylko na dwie sekundy. Dopiero jak sie przelaczylem, to
    zauwazylem ze jestem w podmenu Historia - mozna szybciej.
    Hm, albo i wolniej, bo potem trzeba konta wybierac.

    > No to zmieniaj. Mi oferta pasuje, interfejs też. :)

    Poczekamy, zobaczymy. Na razie cos odsetki delikatnie ida w gore.
    Czyzby klienci juz odchodzili ?

    J.

  • 29. Data: 2014-08-24 19:02:11
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-08-24, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Jaka strzaleczke ?

    Na głównym ekranie.
    Ten zielonkawy pasek finansów.
    Masz:

    Kredyt > konto główne < eMax

    Kliknij w tą strzałeczkę koło konta oszczędnościowego ;p

    > W sensie ze nie ajax, tylko cale strony ?

    Tak.

    > I uwazasz ze przesadzam ? :-)

    Nie mówię że wszystko mają idealnie, ale prawda jest taka że
    na początku w starym też się szukało. Siła przyzwyczajeń jest spora.

    > A na telefonicznych przegladarkach tez siedza ?

    Ja siedzę, dużo podróżuję. Idę o zakład, że nawet 0.5GB pakiet, jaki jest
    w podstawowych abonamentach daje radę bez problemu.

    > No wlasnie sprawdzam.
    > Platnosci - przybylo 16K
    > Na wlasne konto - przybylo 28k.
    > Pasaz - przybylo 450k.
    > Powtorka ... przybylo 1M.

    I czujesz potrzebę robić to set razy dziennie?

    > Ha, sprawdzam ... dziwnie jest, na platnosci trzeba poczekac z 5s, na
    > wlasny przelew 3s, a pasaz sie wlacza szybko. Widac jakies inne
    > strategie cache maja przegladarki, a moze mniejsze obrazki ..

    Dzisiaj mBank świruje z tego co zauważyłem, więc nie wiem na ile testy szybkości
    są wiarygodne. :)

    > 1MB na 3 strony to nie jest malo :-)

    W dzisiejszych czasach? No proszę Cię. Załaduj facebooka ;)

    > W operacjach planowanych tez moglyby sie pokazac :-)
    > Zmiana widoku z aero2 jakos cholernie dlugo trwa..

    No ale teraz mówisz o typie łącza. Mobilne ma opóźnienia.
    Na moim 3G/4G w orange ładuje się bez zarzutu. Często w podróży
    korzystam.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 30. Data: 2014-08-24 19:26:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Aug 2014 19:02:11 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):
    > Na głównym ekranie.
    > Ten zielonkawy pasek finansów.
    > Masz:
    > Kredyt > konto główne < eMax
    > Kliknij w tą strzałeczkę koło konta oszczędnościowego ;p

    I mowisz ze nic nie ukryte :-)
    Widze ze trzeba sie jednak zapoznac z opisem nowego interfejsu :-)

    Ale w druga strone strzalki nie ma :-)

    > Nie mówię że wszystko mają idealnie, ale prawda jest taka że
    > na początku w starym też się szukało. Siła przyzwyczajeń jest spora.

    W starym jednak wszystko jest na swoim miejscu. Tu co chwila inaczej.

    > Ja siedzę, dużo podróżuję. Idę o zakład, że nawet 0.5GB pakiet, jaki jest
    > w podstawowych abonamentach daje radę bez problemu.

    Bez problemu udalo mi sie nabic 3MB w kilku operacjach.
    Niby nieduzo ... ale jak wysylasz kilka przelewow dziennie to tez ?

    > I czujesz potrzebę robić to set razy dziennie?

    Na pasaz to on sam przelacza przy byle okazji :-)

    > W dzisiejszych czasach? No proszę Cię. Załaduj facebooka ;)

    Zaladuj historie w starym interfejsie :-)

    > No ale teraz mówisz o typie łącza. Mobilne ma opóźnienia.
    > Na moim 3G/4G w orange ładuje się bez zarzutu. Często w podróży
    > korzystam.

    Ja tam mysle ze to jednak kwestia ilosci danych i szybkosci lacza.
    Darmowe aero dosc wolne, ale danych tez troche.

    Tak czy inaczej - jakos nie widze wielu zalet tego nowego interfejsu,
    a wad troche jest.

    J.