  • 1. Data: 2014-08-21 12:56:51
    Temat: koszty przelewu EUR do innego kraju UE
    Od: Glaukon <r...@g...com>

    Tak sobie przy okazji zapytalem w Getinie, ile kosztuje przelew w euro do kraju Unii
    Europejskiej, to getinowiec powiedzial, ze 90 zlotych plus procent od sumy. Wydaje mi
    sie to malo rynkowa cena. Skad moglbym wyslac ten przelew taniej, w wariancie gotowka
    plus placowka? moge zalozyc jakies konto techniczne.

  • 2. Data: 2014-08-21 13:59:55
    Temat: Re: koszty przelewu EUR do innego kraju UE
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 21 Aug 2014 03:56:51 -0700 (PDT), Glaukon napisał(a):

    > getinowiec powiedzial, ze 90 zlotych plus procent od sumy.

    To dość wygórowana opłata; pewnie w Getinie nie słyszeli o SEPA.
    Tu jest lista banków, które zapewniają taką usługę:
    http://www.sepapolska.pl/index.php/sepa-polska/banki
    -polskie-w-sepa

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://picasaweb.google.com/gtracz64

  • 3. Data: 2014-08-21 14:10:24
    Od: Jata <j...@h...com>

    W dniu 2014-08-21 13:59, Olin pisze:

    > To dość wygórowana opłata; pewnie w Getinie nie słyszeli o SEPA.
    > Tu jest lista banków, które zapewniają taką usługę:
    > http://www.sepapolska.pl/index.php/sepa-polska/banki
    -polskie-w-sepa

    w ING na przykład przelew europejski w euro kosztuje 5zł.

    http://www.ingbank.pl/indywidualni/konta-osobiste/pr
    zelew-europejski

  • 4. Data: 2014-08-21 14:41:49
    Od: Glaukon <r...@g...com>

    > w ING na przyklad przelew europejski w euro kosztuje 5zl

    slyszalem o tym, ale to jest bankowosc internetowa,
    a mnie chodzi o wyslanie przez placowke, bez zakladania
    zlotowkowego ROR-u i bankowosci internetowej. Chce
    przyniesc gotowke EUR i wyslac. W jakim
    banku zrobie to tanio i bez problemow?

  • 5. Data: 2014-08-22 10:59:33
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Jata" <j...@h...com> napisał w wiadomości

    > w ING na przykład przelew europejski w euro kosztuje 5zł.

    Lepszy pod tym względem jest Alior Sync (T-mobile) - 0zł.
    P.G.

  • 6. Data: 2014-08-24 14:33:04
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Glaukon" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

[...]
    ------------------
    Czytajcie tabele Getina, przelew SEPA dla indywidualnych 20zl w placowce, w
    internecie nie wiem, bo Getin max utrudnia dostep do systemu dla posiadaczy
    kont tylko walutowych.
    I tak jest to sporo w porownaniu do Alior Sync- 0zl za SEPA

  • 7. Data: 2014-08-25 03:48:06
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <vegli4dgxt1d$.1ob1is6x06msr.dlg@40tude.net>,
    Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > To dość wygórowana opłata; pewnie w Getinie nie słyszeli o SEPA.
    > Tu jest lista banków, które zapewniają taką usługę:
    > http://www.sepapolska.pl/index.php/sepa-polska/banki
    -polskie-w-sepa

    Hm, VWbank tez jest w SEPA ale wydaje mi sie, ze takiej pozycji nie ma w
    cenniku...
    --
    TA

  • 8. Data: 2014-08-25 09:54:14
    Od: Glaukon <r...@g...com>

    > Czytajcie tabele Getina, przelew SEPA dla indywidualnych 20zl w placowce

    Tak, w miedzyczasie zdazylem sam to znalezc. Czyli getinowiec nie mial pojecia o
    wlasnej ofercie. Zatem ja place 20 zlotych, zadnych procentow, a odbiorca nie placi
    nic, zgadza sie?

  • 9. Data: 2014-08-25 09:56:54
    Od: Glaukon <r...@g...com>

    > Tak, w miedzyczasie zdazylem sam to znalezc. Czyli getinowiec nie mial pojecia o
    wlasnej ofercie. Zatem ja place 20 zlotych, zadnych procentow, a odbiorca nie placi
    nic, zgadza sie?

    Chociaz w getinie w ogole maja ciekawe strategie sprzedazy.
    Od mojej ciotki kiedys pobrali sto zlotych za przelew krajowy.
    Wydalo sie tylko przypadkiem, napisalem reklamacje i oddali.

  • 10. Data: 2014-08-25 11:41:07
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

    Uzytkownik "Glaukon" <r...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...

    > Tak, w miedzyczasie zdazylem sam to znalezc. Czyli getinowiec nie mial pojecia
    > o wlasnej ofercie. Zatem ja place 20 zlotych, zadnych procentow, a odbiorca
    > nie placi nic, zgadza sie?

    Musisz o to zapytac w banku z którego chcesz skorzystac.
    Przy przelewach SEPA przypisane jest SHA czyli koszty dzielone miedzy nadawce i
    odbiorce
    OUR - czyli pelne koszty pokrywa nadawca - jest jako opcja przy przelewach
    SWIFT, a tam sa zwykle wieksze oplaty

    Robilem przed wakacjami przelew SEPA w euro w mBaku, co kosztowalo mnie 5
    zlociszy
    a Raifaisen w kraju docelowym pobral sobie 5 euro prowizji z kwoty przelewu
    Jak nie wiadomo ile bank docelowy czesze prowizji, to trudno "wycyrklowac" ile
    kasy przelac

    Pozdro