  • 1. Data: 2014-08-20 22:56:38
    Temat: Jak sprawdzić stan konta?
    Od: "lery.IT" <l...@g...com>

    mam bardzo ciekawy przypadek, dzwoni facio z banku i mówi, że lokata już od kilku lat
    się odnawia i że przydałoby się coś z tym zrobić. Ja zdziwiony, bo totalnie nie wiem
    o co chodzi. Podjeżdżam do banku na rozmowę, okazuje się, że faktycznie mam
    zdeponowane u nich x-dziesiąt zł. Sprawdzam online, a ich tam nie ma. Kolo z banku
    upiera się, że było to zakładane online. Chyba je przegapiłem, ale jak możliwe, że to
    zginęło z systemu online? - bank jeden z klo(w)nów.

    Przypadek drugi sprzed roku, konkretnie DB, mam u nich fundusze zagraniczne. Ale
    zawsze gdy pójdę do placówki albo rozmawiam na infolinii to nikt nic na ten temat nie
    wie. Muszę pójść do placówki, gdzie wyciągną moją kartę papierową, gdzieś zadzwonią i
    po 15 minutach wiedzą co i jak. Ale to tylko na moją prośbę, po samym okazaniu dowodu
    nikt nic nie wie, system im nic nie pokazuje.

    Podobną sytuację mam z Pekao.

    Teraz pytanie, bo jestem lekko w szoku co do systemów banków. Czy można w jakiś
    sposób wyciągnąć dane o posiadanych produktach z wielu banków (a wiadomo czy gdzieś
    jeszcze coś nie leży odłogiem?), np. wysyłając pismo z prośbą o udzielenie takiej
    informacji? czy trzeba iść do każdego banku osobiście?

    Sami wiecie, jak to jest z placówkami albo konsultantem telefonicznym, bo oni często
    mają dostęp tylko do systemów w ograniczonym zakresie i sami przyznają, że wielu
    informacji nie widzą.

    Pisać do centrali banku, czy jak. Macie jakieś propozycje jak sprawdzić posiadane
    produkty w bankach?

  • 2. Data: 2014-08-21 01:20:32
    Temat: Re: Jak sprawdzić stan konta?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "lery.IT" 4...@g...co

    : z systemu online? - bank jeden z klo(w)nów.

    I nadal pytanie jest aktywne? ;)

    : Przypadek drugi sprzed roku, konkretnie DB,

    IMO także trudny przypadek bankowy. ;)

    : po 15 minutach wiedzą

    Znaczy się -- czas to pieniądz!! ;)
    Dawno zauważyłem że w DB bardzo łatwo stratę masy czasu.

    : po samym okazaniu dowodu nikt nic nie wie, system im nic nie pokazuje.

    Śliczna pracowniczka tego banku kiedyś (gdy ROR tam wg niej
    był tylko dla idiotów z uwagi na wysokie koszty utrzymania
    tegoż ROR) w mojej obecności wyjaśniała potencjalnemu
    klientowi DB zawiłości łącznościowe. ;)

    : Podobną sytuację mam z Pekao.

    Ten bank znam z lat, gdy chciał mnie wysłać na bruk. :)
    Pierwsze moje tam konto było prowadzone, gdy miałem kilka
    lat -- być może na inną osobę, ale konto ponoć było dla mnie.

    W celu założenia konta musiałem tam udać się z moją matką -- imponowało
    mi wówczas miasto z jego wysokimi budynkami, a bank właśnie ulokowano
    na parterze wysokiego bloku chyb przy ulicy Żabiej. Po latach poznałem
    kogoś (Asię) z tamtych stron, komu imponowały okolice, w których żyłem
    jako małe dziecko. :) Asia niestety trafiła na Jacka (masa dziewcząt ze
    mnie przesiadała się na różnorakie Jacki) którego nie interesowała kobieta
    ,,bezdomna''. ;) Rodzice Jacka tłumaczyli ,,gust'' chorobą Jacka. (skoro
    Jacek jest chory -- los powinien mu wynagrodzić chorobę kobietą z domem,
    lub choćby z mieszkaniem -- JoAsia raczej nie miała niczego poza urodą)
    Ja mam i tę chorobę, i kilka innych. :)

    : Teraz pytanie, bo jestem lekko w szoku co do systemów banków.

    Wymieniłeś dziadowskie banki -- stąd ten szok.

[...]

    BIK raczej ma informacje tylko o zaległościach. ;)
    A szkoda. Kiedyś nieraz odkrywałem ze zdumieniem,
    że gdzieś coś mojego pałęta się po kĄtach. ;)

    A i teraz nie mam pewności co do tego, że
    w egzotycznych SyneCkach jest pusto. ;)

    : Sami wiecie, jak to jest z placówkami albo konsultantem
    : telefonicznym, bo oni często mają dostęp tylko do systemów
    : w ograniczonym zakresie i sami przyznają, że wielu informacji
    : nie widzą.

    Kiedyś banki zatrudniały ludzi nieco mniej niefrasobliwych niż teraz. :)

    : Pisać do centrali banku, czy jak. Macie jakieś
    : propozycje jak sprawdzić posiadane produkty w bankach?

    Ja nie mam. Co jakiś czas przeszukuję różne konta i zamykam co mogę. ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'