  • 11. Data: 2014-08-16 20:59:01
    Temat: Re: mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu
    Od: osa <w...@p...fm>

    > Pre-auth jest na jakąś kwotę

    U mnie czeski hotel zablokował aż 1zł (ciekawe czy to przypadek że
    trafiło 1zł czy tak chcieli). Oczywiście zadziałało po zdjęciu blokady
    (max na 3 dni lub do momentu przeprowadzenia pre-autoryzacji) bo
    wcześniej się nie dało. mLinia twierdziła że nie była to transakcja
    internetowa/mo/to tylko zwykła, ale bez użycia karty i dlatego była odmowa.

  • 12. Data: 2014-08-16 21:02:23
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Sat, 16 Aug 2014, Wojciech Bancer wrote:

    > mo/to to transakcje korespondencyjne (mail order) i to (telephone order).
    > Jeszcze kwestia istotna: limit musi być ze 2-3 razy wyższy.
    >
    > Pre-auth jest na jakąś kwotę i potem następuje właściwa autoryzacja na właściwą
    > kwotę. Preauth automatycznie nie znika i sobie wisi w blokadach jakiś tydzień
    > jako osobna transakcja. Jeśli masz "limity" na styk, to może tu być problem.
    > Przez ostatni rok sporo używałem kart mBanku w hotelach i nie miałem żadnych
    > problemów.

    Faktycznie limit miałem na styk, ale w tej konkretnej sytuacji to raczej
    nie tu był problem bo jak poprosiłem o odblokowanie na 3 dni tych (jak to
    mLinka określiła) "autoryzacji paskiem magnetycznym" to wszystko poszło
    bez problemu i blokada jest dokładnie na kwotę jaka pojawiła się w
    booking.com, a nie wyższą.

  • 13. Data: 2014-08-16 21:11:59
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Sat, 16 Aug 2014, Rafal Jankowski wrote:

    > potwierdza, że zakładając, że to co Ty piszesz jest prawdą to tłumaczenia
    > hotelu są z czapy (jak jest w rzeczywistości to nie mnie osądzać).
    ^^^^^^

    Miało być oczywiście "tłumaczenia banku".

  • 14. Data: 2014-08-16 21:34:33
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-08-16, Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > mLinka określiła) "autoryzacji paskiem magnetycznym" to wszystko poszło
    > bez problemu i blokada jest dokładnie na kwotę jaka pojawiła się w

    Trochę pierdolenie mLinki moim zdaniem. ;)

    Ja często miałem tak, że preauth szedł PINem, a auth szedł już paskiem
    i na podpis. Żeby nie patrzeć daleko, ostatni raz nieco ponad tydzień
    temu. I nikt mi nie musiał nic odblokowywać.

    No chyba, że magicznie trafiam na hotele które inne stosują inne metody
    autoryzacji.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2014-08-16 21:43:17
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl> writes:

    > Ja w interfejsie użytkownika mam takie opcje:
    > Transakcje bezgotówkowe
    > Transakcje korespondencyjne i telefoniczne
    > Transakcje internetowe
    > Wypłaty w bankomatach
    > Wypłaty w oddziałach banków

    A potrzebne pewnie było:
    - transakcje bezgotówkowe z ręcznym wprowadzeniem numeru karty do terminala.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 16. Data: 2014-08-16 21:59:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> writes:

    > mo/to to transakcje korespondencyjne (mail order) i to (telephone order).
    > Jeszcze kwestia istotna: limit musi być ze 2-3 razy wyższy.

    Niekoniecznie. Często nie musi.

    > Pre-auth jest na jakąś kwotę i potem następuje właściwa autoryzacja na właściwą
    > kwotę.

    Ale kiedy potem? Gdy gość przyjedzie do hotelu, a najczęściej, gdy wyjeżdża.
    Typowo hotele blokują cenę 1-2 noclegów, ostatnio jakoś za blokadą
    szło mi obciążenie (chyba na zasadzie takiej, żeby nie wisieć
    z nierozliczoną autoryzacją, bo to jest w pewnych okolicznościach powód
    do chargebacku). Może się zdarzyć, że hotel dokona preautoryzacji
    (nasz 1-2 noclegi) bez obciążania, a następnie po wyjeździe dokona drugiej
    transakcji na pełną kwotę. Jeśli ktoś zdąży wyjechać z hotelu zanim
    oryginalna nierozliczona blokada się skończy, i jeśli ten 1-2 noclegi to
    był cały pobyt w hotelu, i jeśli jeszcze pierwsza blokada się nie uda
    z jakiegoś powodu technicznego (ale zablokuje środki w banku) no to
    rzeczywiście możemy potrzebować 2-3 większego limitu.

    No ale na samą rezerwację to jednak nie wpłynie, brak limitu "wyjdzie"
    dopiero w hotelu. Tak czy owak, KK i 100x większy limit rozwiązuje ten
    i podobne problemy (choć może powodować inne).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 17. Data: 2014-08-16 22:01:29
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    osa <w...@p...fm> writes:

> [...]
    > wcześniej się nie dało. mLinia twierdziła że nie była to transakcja
    > internetowa/mo/to tylko zwykła, ale bez użycia karty i dlatego była

    mLinia nie jest w stanie rozpoznać transakcji bez użycia karty innych
    niż IO/MO/TO. Chyba że na zasadzie objawów, tzn. skoro posiadacz karty
    miał ją w portfelu, to raczej nie mogła być jednocześnie w hotelu.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 18. Data: 2014-08-16 22:19:53
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> writes:

    > Ja często miałem tak, że preauth szedł PINem, a auth szedł już paskiem
    > i na podpis.

    Domyślam się, że w oryginalnym pytaniu nie chodziło o (pre)autoryzację
    dokonywaną przez hotel po pojawieniu się w nim gościa z kartą, a raczej
    o taką związaną ze zdalnym rezerwowaniem pokoju. Takie transakcje nigdy
    nie używają PINu, podpisu w znakomitej większości przypadków także nie.

    Transakcje z obecnością karty to inna bajka, chociaż oczywiście mBank
    zapewne może nie dać autoryzacji na transakcje z paskiem (np. w pewnych
    okolicznościach).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 19. Data: 2014-08-16 22:39:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > ^^^^^^
    >
    > Miało być oczywiście "tłumaczenia banku".

    Nie do końca, po prostu mLiniowcy niekoniecznie dokładnie to rozumieją,
    i tłumaczą to tak jak potrafią. Może ich system także to jakoś miesza?

    W każdym razie na pewno żadne paski magnetyczne nie biorą udziału
    w transakcjach zdalnych. Gdyby terminal zeznawał, że taka transakcja
    jest z użyciem paska, to na 99% dostałby odmowę (ze względu na brak
    CVC/CVV).

    To jest oddzielny rodzaj transakcji "card present, keyed-in". Pomijając
    to, że są one formalnie stosowane niewłaściwie (karta przecież nie jest
    obecna), to z technicznego punktu widzenia to są poprawne transakcje.
    Kogoś może dziwić ręczne wpisywanie numeru do terminala, ale skoro
    odpowiada za to wpisujący... Fraudy raczej nie są dokonywane przez
    sprzedawców.
    To jest znana sprawa, i normalnie banki raczej nie blokują takich
    autoryzacji (kiedyś blokowały w przypadku płaskich kart, takich
    (wtedy) magnetycznych z napisem "electronic use only" (sic)).

    Swoją drogą, ciekawe czy autoryzacje telefoniczne (np. żelazkowe)
    w mBanku przechodzą.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 20. Data: 2014-08-16 23:18:14
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-08-16, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > o taką związaną ze zdalnym rezerwowaniem pokoju. Takie transakcje nigdy
    > nie używają PINu, podpisu w znakomitej większości przypadków także nie.

    Transakcji przez booking.com to w ogóle nie miałem problemu robić. :)
    Do tego jest wymagany mo/to, nie tylko limit online auth i tyle.
    Poza tym to "od zawsze" mi przyjmowało.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl