eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki › mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 23

  • 1. Data: 2014-08-14 12:40:00
    Temat: mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    Ostatnio miałem trochę problemów z rezerwacją hotelu przy pomocy karty
    kredytowej wydanej w mBanku. Dość długo nie mogłem się zorientować o co
    chodzi. Niespecjalnie pomogło w wyjaśnieniu sprawy to, że mLinka przy
    pierwszym kontakcie powiedziała, że sprawdziła próby uwierzytelniania
    mojej karty i żadnych od miesiąca nie było (co później okazało się
    nieprawdą). Przy drugim kontakcie inna mLinka potwierdziła, że powodem
    odrzucenia autoryzacji był "błąd terminala". Normalnie po takiej
    informacji pewnie bym już zrezygnował, no ale byłem lekko zdesperowany i
    postanowiłem pociągnąć temat pytając o jaki błąd chodzi. Powodem było
    rzekomo użycie paska magnetycznego zamiast chipa.
    booking.com, gdzie rezerwowałem hotel zapewne przekazuje dane które są na
    pierwszej stronie karty kredytowej i oni je tam pewnie wklepują do
    jakiegoś terminala co pewnie wygląda jak użycie paska. Okazało się, że w
    mBanku (i pewnie w innych bankach) taki sposób użycia karty nie jest
    akceptowany. Dodam, że miałem ustawione niezerowe limity na wszystkie
    dostępne w interfejsie użytkownika rodzaje transakcji, w tym "Transakcje
    korespondencyjn­e i telefoniczne". Okazało się jednak, że można poprosić o
    tymczasowe (na 3 dni) zezwolenie takiego sposobu autoryzacji karty, co
    uczyniłem. Poniżej wkejam wiadomość otrzymaną z booking.com w razie gdyby
    ktoś próbował szukać rozwiązania problemu po fragmencie treści otrzymanego
    maila (tak jak ja to wcześniej robiłem, ale bezskutecznie).

    ------------------------- Wiadomość oryginalna -------------------------
    Temat: Uwaga, dotyczy rezerwacji: nnnnnnnnnn Hotel XXXXXXX
    Od: "Booking.com" <n...@b...com>
    Data: 13 Sierpnia 2014, 2:58 pm, Śr
    Do: j...@o...wsisiz.edu.pl
    ----------------------------------------------------
    ----------------------

    Szanowni Państwo,

    Otrzymaliśmy od obiektu Hotel XXXXXXX informację, że podane dane karty
    kredytowej nie mogły zostać przetworzone w celu zagwarantowania
    rezerwacji.

    Prosimy o podjęcie jednego z dwóch niżej wymienionych działań:
    * Podanie danych tej samej karty: prosimy skontaktować się z wystawcą
    karty w celu upewnienia się, że jest ona aktywna, na jej rachunku
    znajdują się wystarczające środki i jest ważna dla międzynarodowych
    transakcji internetowych. Następnie prosimy wprowadzić dane karty,
    klikając tutaj.
    * Podanie danych innej karty: Prosimy wprowadzić dane karty tutaj.
    Prosimy upewnić się, że karta jest aktywna, znajdują się na jej
    rachunku wystarczające środki i jest ważna dla międzynarodowych
    transakcji internetowych.

    W celu uzyskania pomocy mogą Państwo skontaktować się z obiektem Hotel
    XXXXXXX.
    Adres e-mail obiektu: r...@x...com
    Nr telefonu obiektu: +nnnnnnnnnnnn

    Uwaga: Prosimy o podjęcie działania w ciągu 24 godzin, aby obiekt nie
    próbował anulować Państwa rezerwacji.

    Państwa rezerwacja w tym obiekcie będzie ważna dopóki nie otrzymają
    Państwo wiadomości z potwierdzeniem anulowania rezerwacji. Mogą Państwo
    także zostać obciążeni przez obiekt za niepojawienie się w obiekcie,
    późne odwołanie rezerwacji lub w ramach przedpłaty.

    Po otrzymaniu danych karty kredytowej wyślemy Państwu nowe
    potwierdzenie rezerwacji.

    W każdej chwili mogą Państwo liczyć na naszą pomoc.

    Z poważaniem

    Centrum Obsługi Klienta Booking.com


  • 2. Data: 2014-08-14 21:50:01
    Temat: Re: mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2014-08-14 12:40, Rafal Jankowski pisze:
    > Ostatnio miałem trochę problemów z rezerwacją hotelu przy pomocy karty
    > kredytowej wydanej w mBanku. (...) Powodem było
    > rzekomo użycie paska magnetycznego zamiast chipa.

    Dzięki za informacje. Właśnie dostałem maila z hotelu że jest problem z
    autoryzacją... Dobrze że wcześniej przeczytałem tę wiadomość... nierówna
    walka z mlinią była choć trochę łatwiejsza ;) Potwierdzili że hotel
    próbował autoryzować transakcję jak z fizycznym użyciem karty ale bez
    chipa ;)


  • 3. Data: 2014-08-15 08:12:23
    Temat: Re: mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Thu, 14 Aug 2014, osa wrote:

    > Dzięki za informacje. Właśnie dostałem maila z hotelu że jest problem z
    > autoryzacją... Dobrze że wcześniej przeczytałem tę wiadomość... nierówna
    > walka z mlinią była choć trochę łatwiejsza ;) Potwierdzili że hotel próbował
    > autoryzować transakcję jak z fizycznym użyciem karty ale bez chipa ;)

    Sprawa była nawet szeroko omawiana na forum mBanku:
    http://www.mbank.pl/forum/watek,997324,problem-ze-zd
    alnym-obciazeniem-kk-przez-hotel,1.html
    niestety większość konsultantów mLinii zamiast rozsądnie zareagować na
    hasło "Rezerwacja Hotelu" wyraźnie rżnie głupa, pomimo że temat jest
    doskonale rozeznany.

    Wygląda to też na element wojny między wystawcami kart
    kredytowych a hotelarzami. Ci pierwsi chyba uznali, że dokonywanie
    płatności na podstawie paru prostych danych typu numer karty, imię,
    nazwisko, data ekspiracji które można dalej przesłać w świat bez żadnych
    problemów jest jednak głupie i gwarantowanie bezepieczeństwa tego może
    sporo kosztować. Dlatego narzucają jakieś nowe standardy. Hotelarze jednak
    mają to w dupie, bo gwarancja bezpieczeństwa tego systemu to nie ich
    problem i działają po staremu. No a ludzie mają problemy.


  • 4. Data: 2014-08-16 11:44:12
    Temat: Re: mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl> writes:

    > Powodem było rzekomo użycie paska magnetycznego zamiast
    > chipa.

    Niemożliwe.

    > booking.com, gdzie rezerwowałem hotel zapewne przekazuje dane które są
    > na pierwszej stronie karty kredytowej i oni je tam pewnie wklepują do
    > jakiegoś terminala co pewnie wygląda jak użycie paska.

    Nie, tak się nie da zrobić. Natomiast można wpisać numer karty i datę
    ważności z klawiatury terminala, i pewnie tego mBank nie lubi.
    Taka transakcja powinna być wtedy oznaczona jako zdalna (i to pewnie
    mBank przełknąłby), ale pewnie często nie jest, bo m.in. hotele używają
    tych samych terminali do normalnych obciążeń na miejscu.

    Transakcja z wykorzystaniem paska magnetycznego pewnie by przeszła, ale
    hotel nie ma karty na miejscu.

    Tak czy owak, biorąc pod uwagę to, że takie transakcje wciąż są dość
    powszechne (wbrew zaleceniom organizacji), oraz że ryzyko w takich
    przypadkach jest całkowicie po stronie sprzedawcy (a nie banku), to
    w sumie może lepsze byłoby (zwłaszcza na żądanie klienta) odblokowywanie
    takich autoryzacji. Rozumiem, że tak właśnie jest w mBanku - może
    powinni o tym lepiej informować.
    --
    Krzysztof Hałasa


  • 5. Data: 2014-08-16 16:22:30
    Temat: Re: mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Sat, 16 Aug 2014, Krzysztof Halasa wrote:

    > Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl> writes:
    >
    >> Powodem było rzekomo użycie paska magnetycznego zamiast
    >> chipa.
    >
    > Niemożliwe.

    Może i niemożliwe, ale to nie ja tak twierdzę tylko mLinia, zresztą
    podobne wyjasnienie mBank podaje tutaj:

    http://www.mbank.pl/forum/watek,997324,,2.html
    [...]"Karty mBanku są wydawane w technologii z mikroprocesorem i jeśli
    terminal jest przystosowany do obsługi kart w tej technologii to ze
    względów bezpieczeństwa wymagane jest, aby dane zostały pobrane z chipu a
    nie z paska magnetycznego. Zdarza się jednak, że zapytanie do banku
    wysyłane jest inaczej." [...]

    Poza tym ja zwróciłem mLince uwagę, że karta jest u mnie a hotel dokonywał
    rezerwacji nie będąc w jej posiadaniu, więc nie mógł użyć paska i czy
    sposób użycia danych z karty mógł wyglądać tak samo jak użycie paska i ona
    powiedziała, że tak.

    Wogóle to ten system powinien być tak zrobiony, że jak ktoś się dodzwoni
    do bankowego supportu po wcześniejszej (albo i późniejszej) autoryzacji to
    cały zapis rozmowy ma dostępny w swoim systemie transakcyjnym.

    >> booking.com, gdzie rezerwowałem hotel zapewne przekazuje dane które są
    >> na pierwszej stronie karty kredytowej i oni je tam pewnie wklepują do
    >> jakiegoś terminala co pewnie wygląda jak użycie paska.
    >
    > Nie, tak się nie da zrobić. Natomiast można wpisać numer karty i datę
    > ważności z klawiatury terminala, i pewnie tego mBank nie lubi.
    > Taka transakcja powinna być wtedy oznaczona jako zdalna (i to pewnie
    > mBank przełknąłby), ale pewnie często nie jest, bo m.in. hotele używają
    > tych samych terminali do normalnych obciążeń na miejscu.

    Czyli sugerujesz, że transakcja z użyciem tych samych danych by przeszła,
    gdyby była oznaczona jako zdalna, a nie była oznaczona jako zdalna i
    dlatego nie przeszła?
    Może i tak, tym bardziej, że po pierwszym mailu o nieudanej autoryzacji
    zmieniłem sobie limit na transakcje korespondencyjne i telefoniczne z
    zerowego na jakiś niezerowy, ale to i tak nic nie dało.

    >
    > Transakcja z wykorzystaniem paska magnetycznego pewnie by przeszła, ale
    > hotel nie ma karty na miejscu.
    >
    > Tak czy owak, biorąc pod uwagę to, że takie transakcje wciąż są dość
    > powszechne (wbrew zaleceniom organizacji), oraz że ryzyko w takich
    > przypadkach jest całkowicie po stronie sprzedawcy (a nie banku), to
    > w sumie może lepsze byłoby (zwłaszcza na żądanie klienta) odblokowywanie
    > takich autoryzacji. Rozumiem, że tak właśnie jest w mBanku - może
    > powinni o tym lepiej informować.

    Ogólnie to odblokowanie takich transakcji na trzy dni to jest jakiś niemal
    tajny ficzer o którym nic nie wiadomo, chyba że się tą informację
    wyciągnie od mLinki, a skoro można to zrobić przez mLinkę to ta sama
    funkcjonalność powinna być jawnie dostępna przez interfejs użytkownika.


  • 6. Data: 2014-08-16 19:30:48
    Temat: Re: mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-08-14, Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl> wrote:
    > Ostatnio miałem trochę problemów z rezerwacją hotelu przy pomocy karty
    > kredytowej wydanej w mBanku. Dość długo nie mogłem się zorientować o co
    > chodzi. Niespecjalnie pomogło w wyjaśnieniu sprawy to, że mLinka przy
    > pierwszym kontakcie powiedziała, że sprawdziła próby uwierzytelniania
    > mojej karty i żadnych od miesiąca nie było (co później okazało się
    > nieprawdą).

    [... ciap ...]

    A masz ustawiony limit większy niż 0 na transakcje mo/to, czyli innymi
    słowy "zdalne, ale nie online"? Płacę kartami mBanku od ponad roku za
    hotele i nie mam problemów, ale aby pre-auth (co hotele lubią) był
    skuteczny, to transakcje mo/to muszą być ustawione na > 0.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl


  • 7. Data: 2014-08-16 19:40:38
    Temat: Re: mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Sat, 16 Aug 2014, Wojciech Bancer wrote:

    > On 2014-08-14, Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl> wrote:
    >> Ostatnio miałem trochę problemów z rezerwacją hotelu przy pomocy karty
    >> kredytowej wydanej w mBanku. Dość długo nie mogłem się zorientować o co
    >> chodzi. Niespecjalnie pomogło w wyjaśnieniu sprawy to, że mLinka przy
    >> pierwszym kontakcie powiedziała, że sprawdziła próby uwierzytelniania
    >> mojej karty i żadnych od miesiąca nie było (co później okazało się
    >> nieprawdą).
    >
    > [... ciap ...]
    >
    > A masz ustawiony limit większy niż 0 na transakcje mo/to, czyli innymi
    > słowy "zdalne, ale nie online"? Płacę kartami mBanku od ponad roku za
    > hotele i nie mam problemów, ale aby pre-auth (co hotele lubią) był
    > skuteczny, to transakcje mo/to muszą być ustawione na > 0.

    Ja w interfejsie użytkownika mam takie opcje:
    Transakcje bezgotówkowe
    Transakcje korespondencyjne i telefoniczne
    Transakcje internetowe
    Wypłaty w bankomatach
    Wypłaty w oddziałach banków

    wszystkie mam ustawione na wyższym poziomie niż opłata o którą chodziło.
    Nie wiem czy te transakcje mo/to o których piszesz to jeszcze co innego,
    jeśli tak to nie widzę gdzie możnaby to ustawić.


  • 8. Data: 2014-08-16 20:19:49
    Temat: Re: mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl> writes:

    > Może i niemożliwe, ale to nie ja tak twierdzę tylko mLinia, zresztą
    > podobne wyjasnienie mBank podaje tutaj:

    To bez znaczenia, jeśli coś jest niemożliwe to żadna mLinia tego nie
    zmieni.

    > http://www.mbank.pl/forum/watek,997324,,2.html
    > [...]"Karty mBanku są wydawane w technologii z mikroprocesorem i jeśli
    > terminal jest przystosowany do obsługi kart w tej technologii to ze
    > względów bezpieczeństwa wymagane jest, aby dane zostały pobrane z chipu a
    > nie z paska magnetycznego. Zdarza się jednak, że zapytanie do banku
    > wysyłane jest inaczej." [...]

    To nie ma zastosowania do transakcji "bez obecności karty".
    Tak jest wtedy, gdy sprzedawca fizyczną kartę "przeciąga" przez czytnik,
    i domyślam się, że taka transakcja także zostanie zautoryzowana przez
    mBank, chyba że terminal ma także czytnik EMV (wtedy może można dostać
    odmowę, zależnie od innych okoliczności).

    > Poza tym ja zwróciłem mLince uwagę, że karta jest u mnie a hotel
    > dokonywał rezerwacji nie będąc w jej posiadaniu, więc nie mógł użyć
    > paska i czy sposób użycia danych z karty mógł wyglądać tak samo jak
    > użycie paska i ona powiedziała, że tak.

    Myliła się. To się zdarza.
    Transakcje "z paska" typowo zawierają kod CVC/CVV (to nie jest kod
    nadrukowany na karcie) oraz informację, że użyto paska.

    > Czyli sugerujesz, że transakcja z użyciem tych samych danych by
    > przeszła, gdyby była oznaczona jako zdalna, a nie była oznaczona jako
    > zdalna i dlatego nie przeszła?

    Właśnie.

    > Ogólnie to odblokowanie takich transakcji na trzy dni to jest jakiś
    > niemal tajny ficzer o którym nic nie wiadomo, chyba że się tą
    > informację wyciągnie od mLinki, a skoro można to zrobić przez mLinkę
    > to ta sama funkcjonalność powinna być jawnie dostępna przez interfejs
    > użytkownika.

    Pewnie im się wydaje, że takich transakcji już nie powinno być. No ale
    są, z rozmaitych powodów. To jest normalny typ transakcji. Dziwne są
    także te "3 dni", jeśli ktoś potrzebuje takie rzeczy robić, to często
    dłużej niż przez 3 dni. Ma co chwilę dzwonić? Zresztą klient w ogóle
    nie musi wiedzieć o co chodzi, nie ma normalnie dostępu do logów
    z nieudanych autoryzacji, a taka np. mLinka także może mieć z tym
    problem (jeśli już ktoś da radę się do niej dodzwonić z drugiego końca
    świata, chociaż teraz o to łatwiej).
    --
    Krzysztof Hałasa


  • 9. Data: 2014-08-16 20:46:22
    Temat: Re: mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-08-16, Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl> wrote:

    [...]

    >> A masz ustawiony limit większy niż 0 na transakcje mo/to, czyli innymi
    >> słowy "zdalne, ale nie online"? Płacę kartami mBanku od ponad roku za
    >> hotele i nie mam problemów, ale aby pre-auth (co hotele lubią) był
    >> skuteczny, to transakcje mo/to muszą być ustawione na > 0.
    >
    > Ja w interfejsie użytkownika mam takie opcje:
    > Transakcje bezgotówkowe
    > Transakcje korespondencyjne i telefoniczne
    > Transakcje internetowe
    > Wypłaty w bankomatach
    > Wypłaty w oddziałach banków
    >
    > wszystkie mam ustawione na wyższym poziomie niż opłata o którą chodziło.
    > Nie wiem czy te transakcje mo/to o których piszesz to jeszcze co innego,
    > jeśli tak to nie widzę gdzie możnaby to ustawić.

    mo/to to transakcje korespondencyjne (mail order) i to (telephone order).
    Jeszcze kwestia istotna: limit musi być ze 2-3 razy wyższy.

    Pre-auth jest na jakąś kwotę i potem następuje właściwa autoryzacja na właściwą
    kwotę. Preauth automatycznie nie znika i sobie wisi w blokadach jakiś tydzień
    jako osobna transakcja. Jeśli masz "limity" na styk, to może tu być problem.
    Przez ostatni rok sporo używałem kart mBanku w hotelach i nie miałem żadnych
    problemów.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl


  • 10. Data: 2014-08-16 20:54:53
    Temat: Re: mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Sat, 16 Aug 2014, Krzysztof Halasa wrote:

    > Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl> writes:
    >
    >> Może i niemożliwe, ale to nie ja tak twierdzę tylko mLinia, zresztą
    >> podobne wyjasnienie mBank podaje tutaj:
    >
    > To bez znaczenia, jeśli coś jest niemożliwe to żadna mLinia tego nie
    > zmieni.

    OK, napisałem to ze względów wizerunkowych, bo wolę żeby to mLinia
    uchodziła za tych co wypisują/mówią rzeczy niemożliwe (a nie ja) ;).

    >> http://www.mbank.pl/forum/watek,997324,,2.html
    >> [...]"Karty mBanku są wydawane w technologii z mikroprocesorem i jeśli
    >> terminal jest przystosowany do obsługi kart w tej technologii to ze
    >> względów bezpieczeństwa wymagane jest, aby dane zostały pobrane z chipu a
    >> nie z paska magnetycznego. Zdarza się jednak, że zapytanie do banku
    >> wysyłane jest inaczej." [...]
    >
    > To nie ma zastosowania do transakcji "bez obecności karty".

    Może i nie ma zastosowania ale jak przejrzysz wątek w którym to
    tłumaczenie się pojawiło to zostało ono podane przez pracownika mBanku w
    kontekscie identycznej sytuacji jak opisana przeze mnie (rezerwacja
    hotelu), co w sumie potwierdza, że zakładając, że to co Ty piszesz jest
    prawdą to tłumaczenia hotelu są z czapy (jak jest w rzeczywistości to nie
    mnie osądzać).

strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1