eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankimBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu › Re: mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu
    Date: Sat, 16 Aug 2014 22:39:37 +0200
    Organization: NASK - www.nask.pl
    Lines: 31
    Message-ID: <m...@i...localdomain>
    References: <a...@o...wsisiz.edu.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <a...@o...wsisiz.edu.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <a...@o...wsisiz.edu.pl>
    <a...@o...wsisiz.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: ni.piap.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: pippin.nask.net.pl 1408221580 19869 195.187.100.4 (16 Aug 2014 20:39:40 GMT)
    X-Complaints-To: abuse ATSIGN nask.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 16 Aug 2014 20:39:40 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:n/wXBrtfUP/Cj8HXMa6wyXJVwOQ=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:604932
    [ ukryj nagłówki ]

    Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl> writes:

    >> potwierdza, że zakładając, że to co Ty piszesz jest prawdą to
    >> tłumaczenia hotelu są z czapy (jak jest w rzeczywistości to nie mnie
    >> osądzać).
    > ^^^^^^
    >
    > Miało być oczywiście "tłumaczenia banku".

    Nie do końca, po prostu mLiniowcy niekoniecznie dokładnie to rozumieją,
    i tłumaczą to tak jak potrafią. Może ich system także to jakoś miesza?

    W każdym razie na pewno żadne paski magnetyczne nie biorą udziału
    w transakcjach zdalnych. Gdyby terminal zeznawał, że taka transakcja
    jest z użyciem paska, to na 99% dostałby odmowę (ze względu na brak
    CVC/CVV).

    To jest oddzielny rodzaj transakcji "card present, keyed-in". Pomijając
    to, że są one formalnie stosowane niewłaściwie (karta przecież nie jest
    obecna), to z technicznego punktu widzenia to są poprawne transakcje.
    Kogoś może dziwić ręczne wpisywanie numeru do terminala, ale skoro
    odpowiada za to wpisujący... Fraudy raczej nie są dokonywane przez
    sprzedawców.
    To jest znana sprawa, i normalnie banki raczej nie blokują takich
    autoryzacji (kiedyś blokowały w przypadku płaskich kart, takich
    (wtedy) magnetycznych z napisem "electronic use only" (sic)).

    Swoją drogą, ciekawe czy autoryzacje telefoniczne (np. żelazkowe)
    w mBanku przechodzą.
    --
    Krzysztof Hałasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1