  • 21. Data: 2014-08-17 00:16:23
    Temat: Re: mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> writes:

    > Transakcji przez booking.com to w ogóle nie miałem problemu robić. :)
    > Do tego jest wymagany mo/to, nie tylko limit online auth i tyle.
    > Poza tym to "od zawsze" mi przyjmowało.

    Kwestia hotelu. W każdym razie jest więcej możliwych problemów
    w przypadku rezerwacji, która odbywa się zdalnie, niż w przypadku
    płacenia na miejscu (możesz to sobie nazwać "preauth" czy jakkolwiek,
    ale to są normalne transakcje z obecnością karty, takie same jak
    w każdym spożywczaku, no może z tą różnicą, że nie zawsze suma się
    zgadza).

    Rezerwacja ("preautoryzacja", albo po prostu zapłata z góry) może
    wymagać odblokowanych (i limitu) MO/TO, może wymagać IO, może także
    "przejść" przy zablokowanych MO/TO/IO właśnie jako transakcja keyed-in.
    Zwykle jednak karty, które mają odblokowane transakcje keyed-in, mają
    także odblokowane wszystkie inne "sensowne" sposoby autoryzacji,
    i problemu z nimi nie ma. Sposób autoryzacji zależy od hotelu, nie od
    booking.com.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 22. Data: 2014-08-17 01:29:49
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Sun, 17 Aug 2014, Krzysztof Halasa wrote:

    > i problemu z nimi nie ma. Sposób autoryzacji zależy od hotelu, nie od
    > booking.com.

    Może i sposób autoryzacji nie zależy od booking.com, ale oni go wyraźnie
    sugerują w swoim mailu o jakie transakcje ich zdaniem chodzi (całość
    przytoczyłem w pierwszym poście):

    [...]
    Prosimy o podjęcie jednego z dwóch niżej wymienionych działań:

    Podanie danych tej samej karty: prosimy skontaktować się z wystawcą karty
    w celu upewnienia się, że jest ona aktywna, na jej rachunku znajdują się
    wystarczające środki i jest ważna dla międzynarodowych transakcji
    internetowych. Następnie prosimy wprowadzić dane karty, klikając tutaj.

    Podanie danych innej karty: Prosimy wprowadzić dane karty tutaj. Prosimy
    upewnić się, że karta jest aktywna, znajdują się na jej rachunku
    wystarczające środki i jest ważna dla międzynarodowych transakcji
    internetowych.
    [...]

    Ja zresztą dzwoniłem do ich supportu z sugestią, że to może nie chodzić o
    transakcje internetowe i że ten komunikat może być mylący, ale laska która
    odebrała telefon chyba była w środku układania pasjansa i wydawała się być
    zirytowana tego typu uwagami.

  • 23. Data: 2014-08-17 14:50:29
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl> writes:

    > Może i sposób autoryzacji nie zależy od booking.com, ale oni go
    > wyraźnie sugerują w swoim mailu o jakie transakcje ich zdaniem chodzi
    > (całość przytoczyłem w pierwszym poście):

    Nie widzę tu tego:

> [...]
    > znajdują się wystarczające środki i jest ważna dla międzynarodowych
    > transakcji internetowych. Następnie prosimy wprowadzić dane karty,

    Transakcje internetowe są najczęściej blokowanym rodzajem transakcji
    (nie znaczy to, że są blokowane często). Przypuszczalnie booking.com
    zakłada, że normalne transakcje (keyed-in w szczególności) nie są
    blokowane, więc pisze o internetowych. Ale to nie oznacza, że problem
    jest na pewno z autoryzacją IO. Biorąc pod uwagę okoliczności, zapewne
    nie jest.

    Generalnie w większości (?) krajów tzw. "zachodnich" karty konfigurowane
    są nieco inaczej niż w Polsce - pozwalają na dowolne transakcje "card
    present", często nie mają EMV (od pewnego czasu w Europie karty mają
    EMV, i wiele terminali w ogóle nie ma czytnika magnetycznego - jest to
    pewien problem dla przybyszy zza oceanu, którym niektóre banki wydają
    specjalne karty "kompatybilne z Europą"). Wcześniej karty pozwalały tam
    na transakcje off-line, nie było popularnych "płaskich" kart itd.
    Realia takie jak w Polsce mamy raczej w reszcie "naszej" Europy
    (środkowo - południowo - wschodniej) i np. w Ameryce Południowej.

> [...]
    > ale laska która odebrała telefon chyba była w środku układania
    > pasjansa i wydawała się być zirytowana tego typu uwagami.

    Ona się na tym dokładnie nie zna, takie problemy nie są powszechne.
    Nawet polska normalna KK pozwala na dokonywanie wszelkich "normalnych"
    transakcji. Takie problemy to raczej wyjątek niż reguła. Być może
    paradoksalnie to wina nowocześniejszego systemu mBanku, który ma
    możliwość bardziej szczegółowego ustawiania scenariuszy autoryzacji
    w celu eliminacji fraudów karcianych, i (przypuszczalnie nadgorliwie)
    z nich korzysta.
    --
    Krzysztof Hałasa