  • 1. Data: 2014-08-12 18:22:13
    Temat: określenie udziału współposiadaczy w rachunku wspólnym
    Od: zarząd komplementariusza <z...@p...pl>

    czy wszystkie banki z automatu dają 50% udziału
    współposiadacza we wspólnym rachunku osobistym ROR?

    czy jest w PL bank który pozwala (w umowie rachunku
    bankowego lub umowie ramowej) na określenie udziału
    współposiadaczy w rachunku wspólnym? Najlepiej gdyby
    bank prowadził to konto bezprowizyjnie albo opłata nie
    byłaby pobierana pod łatwym do spełnienia warunkiem.

  • 2. Data: 2014-08-12 18:23:46
    Od: zarząd komplementariusza <z...@p...pl>

> [...]
    > bank prowadził to konto bezprowizyjnie albo opłata nie
    > byłaby pobierana pod łatwym do spełnienia warunkiem.

    of course, interesują mnie tylko banki nie-czarneckie ;)

  • 3. Data: 2014-08-12 18:36:58
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-08-12, zarząd komplementariusza <z...@p...pl> wrote:

    > czy wszystkie banki z automatu dają 50% udziału
    > współposiadacza we wspólnym rachunku osobistym ROR?

    A jakie to ma znaczenie?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2014-08-12 18:41:30
    Od: zarząd komplementariusza <z...@p...pl>

    > A jakie to ma znaczenie?

    praktyczne ;) ale nie na tym chcę koncentrować dyskusję

    interesuje mnie, czy to możliwe do zrealizowania

  • 5. Data: 2014-08-12 19:30:27
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2014-08-12 18:22, zarząd komplementariusza pisze:
    > czy wszystkie banki z automatu dają 50% udziału
    > współposiadacza we wspólnym rachunku osobistym ROR?

    Hmm... A tak konkretnie to o co Ci chodzi? Każdy ze współposiadaczy może
    wyzerować konto przecież. W moim przekonaniu ten udział 50% jest dość
    iluzoryczny. Gdyby miało być zapisane (choć się z tym nie spotkałem), że
    ma być 75/25 to niby co miałoby w praktyce się zmienić w obsłudze
    rachunku wspólnego?

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2014-08-12 20:05:30
    Od: zarząd komplementariusza <z...@p...pl>

    zapis umowny ma wpływ na ewentualne zajęcie komornicze

    w związku z czym, jeśli wskażemy jako współposiadacza
    osobę bliską (i lojalną wobec nas, taką która nam nie
    ukradnie naszych pieniędzy np. własną matkę czy babcię)
    a potem coś w interesach pójdzie nie tak, to będzie
    szansa na to, że komornik "ukradnie" np. tylko 1% salda

    takie kombinacje nic nie dają osobie która już ma zajęcia
    ale mogą być jakąś niedoskonałą formą zabezpieczenia się
    na przyszłość przed ewentualnymi przyszłymi kłopotami...

  • 7. Data: 2014-08-12 21:02:36
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2014-08-12 20:05, zarząd komplementariusza pisze:

> [...]
    > ale mogą być jakąś niedoskonałą formą zabezpieczenia się
    > na przyszłość przed ewentualnymi przyszłymi kłopotami...

    To może wystarczy nie współwłaściciel, a pełnomocnik do konta? Albo po
    prostu będąc właścicielem wyrób kartę tej osobie, z którą chciałeś mieć
    konto. Będzie mogła korzystać z Twoich pieniędzy, a jeśli coś pójdzie
    nie tak to komornik zajmie Twoje środki, zaś jej pozostaną na jej
    rachunku (osobnym).

    Moim zdaniem współwłasność konta nie ma sensu w dzisiejszych czasach,
    gdy konta są za darmo, jest dostęp internetowy itd.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2014-08-12 23:24:58
    Od: zarząd komplementariusza <z...@p...pl>

    znam zalety pełnomocnictw do konta, natomiast
    mimo wszystko szukam współposiadanego 1%/99%

    ktokolwiek widział, ktokolwiek wie o takim
    rachunku, proszony jest o poinformowanie mnie
    o takowym cudzie polskiej bankowości :)

  • 9. Data: 2014-08-13 09:17:33
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "S" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Moim zdaniem współwłasność konta nie ma sensu w dzisiejszych czasach, gdy
    > konta są za darmo, jest dostęp internetowy itd.

    Ma znaczenie, gdy bank staropolski czy skok wspólnota upada a było tam >100
    tys. eur. Kont darmowych nie ma. Każda darmowość ma wymagania, ograniczenia.
    internetowe dla "babci bez internetu" ?

  • 10. Data: 2014-08-13 13:16:04
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    >ktokolwiek widział, ktokolwiek wie o takim
    >rachunku, proszony jest o poinformowanie mnie
    >o takowym cudzie polskiej bankowości :)

    ma to kazdy bank
    wystarczy zebrac 100 osob i zalozyc jeden rachunek