  • 1. Data: 2005-06-03 09:53:17
    Temat: mBank - elektroniczne zestawienie operacji za maj 2005
    Od: "Marcin" <m...@N...gazeta.pl>

    Wlasnie dostalem mail'em. Wyglada ok, choc mogliby podawac moje nazwy
    rachunkow, to by mi sie emaxy nie mylily. Spodziewalem sie tez pdf...
    Ale ogolnie jest ok.
    Marcin

  • 2. Data: 2005-06-03 09:59:28
    Od: "Feanor" <zaspamnasylamdresów@o2.pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Wlasnie dostalem mail'em. Wyglada ok, choc mogliby podawac moje nazwy
    > rachunkow, to by mi sie emaxy nie mylily. Spodziewalem sie tez pdf...
    > Ale ogolnie jest ok.

    U mnie nie jest ok , swój wyciąg owszem dostałem ale wyciąg od ojca juz
    nie(miał przyjść dokładnie na ten sam mail) :(

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-06-03 10:01:51
    Od: "Feanor" <zaspamnasylamdresów@o2.pl>

    > U mnie nie jest ok , swój wyciąg owszem dostałem ale wyciąg od ojca juz
    > nie(miał przyjść dokładnie na ten sam mail) :(

    Już jest ok .
    Widać pisanie na forum zadziałało i mbank dosłał juz brakujący wyciąg :).

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-06-03 14:18:57
    Od: p1w <p...@w...pl>

    Marcin wrote:
    > Wlasnie dostalem mail'em. Wyglada ok, choc mogliby podawac moje nazwy
    > rachunkow, to by mi sie emaxy nie mylily. Spodziewalem sie tez pdf...
    > Ale ogolnie jest ok.
    > Marcin

    Tylko dlaczego nie szyfrują przesyłanych plików, jestem zaskoczony :-(

  • 5. Data: 2005-06-03 14:20:09
    Od: "kursor" <m...@U...wp.pl>

    > Tylko dlaczego nie szyfrują przesyłanych plików, jestem zaskoczony :-(

    jak sobie to wyobrazasz?
    mozesz opisac algorytm?

    kursor

  • 6. Data: 2005-06-03 14:25:53
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik kursor napisał:

    > jak sobie to wyobrazasz?
    > mozesz opisac algorytm?

    Jak to jak, zipem go i haslo takie jak do dostepu do konta (ciekawe czy
    pytajacy zastanowilby sie nad tym, ze jakims cudem bank zna jego haslo
    ;-) ).

    Bartol

  • 7. Data: 2005-06-03 15:02:18
    Od: miko <m...@n...wp.pl>

    On 06/03/2005 04:25 PM, Bartol Partol wrote:

    > Jak to jak, zipem go i haslo takie jak do dostepu do konta (ciekawe czy
    > pytajacy zastanowilby sie nad tym, ze jakims cudem bank zna jego haslo
    > ;-) ).
    >
    > Bartol

    No, jesli system bankowy jest napisany w bezpieczny sposob, to bank nie ma
    prawa znac hasla (bo czlowiek - najslabsze ogniwo), a pamietac powinien tylko
    skroty (tzn. wynik funkcji niesymatrycznej). Tak wiec ja mam nadzieje ze jednak
    nie zna.
    A do szyfrowania to powinny byc uzyte klucze publiczne/prywatne, w koncu mamy
    od jakiegos czasu ustawe o podpisie elektronicznym.

    Miko

  • 8. Data: 2005-06-03 15:53:52
    Od: Robert Gral <s...@p...onet.pl>

    On 03 cze 2005, you wrote in pl.biznes.banki:

    On 03 cze 2005, you wrote in pl.biznes.banki:

    > Tylko dlaczego nie szyfrują przesy?anych plików, jestem zaskoczony :-(

    Kozystaj z serwerow pocztowych ktore oferuja szyfrowanie
    polaczen. (Zamiast POP3 -> SPOP3)
    SSL dla POP3 i SMTP

    Uzycie algorytmu ZIP to nienajlepszy pomysl lepiej uzyc
    np.: PGP

  • 9. Data: 2005-06-03 17:41:20
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Robert Gral <s...@p...onet.pl>
    w wiadomości <news:d7pueg$hma$2@nemesis.news.tpi.pl> wstukał:

    > Kozystaj z serwerow pocztowych ktore oferuja szyfrowanie
    > polaczen. (Zamiast POP3 -> SPOP3)
    > SSL dla POP3 i SMTP

    Powiedz mBankowi, żeby wysyłał zgodnie z rfc2487. ;P

    --
    Po odkręceniu wkretów bardzo trudno jest wyjąc FDD, trzeba mieć do tego
    ogromna wprawę. Sam widzisz , ze to trudnre i niebezpieczne.

  • 10. Data: 2005-06-03 19:08:24
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Fri, 3 Jun 2005 15:53:52 +0000 (UTC), Robert Gral napisał(a):

    > Kozystaj z serwerow pocztowych ktore oferuja szyfrowanie
    > polaczen. (Zamiast POP3 -> SPOP3)
    > SSL dla POP3 i SMTP

    tia, nieszyfrowana poczte mozna podejrzec nie tylko, przy laczeniu sie
    klienta z serwerem, ale tez podczas przesylania wiadomosci z serwera
    pocztowego mbanku do serwerow pocztowych, na ktorych konta pocztowe maja
    klienci mbanku. I takie podejrzenie jest o tyle ciekawsze, ze mniej wiecej
    wiadomo kiedy wszystkie te zestawienia beda wychodzic i mozna wtedy sledzic
    dane wysylane z serwerow mbanku

    --
    Michał Dąbrowski
    d...@S...pl