  • 11. Data: 2004-02-25 13:59:04
    Temat: Re: m-bank i lukas bank szok
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "mirek krasnowski" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:403CAA20.8030407@post.pl...
    > czy ja gdzieś napisałem, że mam pretensje do banku. Ja napisałem, że w
    > perspektywie bliskiego wejścia do UE jestem zdziwiony brakiem takiej
    > usługi z ich strony. Mam w tej chwili potrzebe zrobienia przelewu do
    > niemiec 200 Euro i nie moge tego zrobić. Do tej pory nie było mi to
    > potrzebne ale podejrzewam, że będę miał taka konieczność od czasu do
    > czasu.

    myślę, że kiedy poznasz ceny przelewów zagranicznych to również zrezygnujesz
    z przelewu 200 EURO :)

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 12. Data: 2004-02-25 14:01:33
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > czy ja gdzieś napisałem, że mam pretensje do banku.

    Tytuł wątku: "m-bank i lukas bank szok"

    ;-)

    >Ja napisałem, że w
    > perspektywie bliskiego wejścia do UE jestem zdziwiony brakiem takiej
    > usługi z ich strony.

    Ale co ma do tego wejście do UE? Po prostu - jedni świadczą tę usługę, inni
    nie.

> [...]
    > potrzebne ale podejrzewam, że będę miał taka konieczność od czasu do
    > czasu. Byc może brak takiej usługi z ich strony Ciebie nie dziwi mnie tak.

    Dziwi mnie Twoje zdziwienie ;-))) BTW - z taką kwotą (200 EUR) to lepiej nie
    rób przelewu, bo z torbami pójdziesz. Ewentualnie może Eurotransfer w PKO
    BP. Koszt AFAIK 45 PLN. Nie musisz mieć tam konta.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 13. Data: 2004-02-25 14:09:28
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Nie sądzę. Nawet jak bym miał zapłacić 1-2% to i tak mi sie opłaca.

    Puść ten przelew w takim razie i potem pochwal się na grupie ile zapłaciłeś
    ;-))) Tylko nie krzycz za głosno ;-)

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 14. Data: 2004-02-25 14:14:40
    Od: mirek krasnowski <m...@p...pl>

    plusz wrote:

    > myślę, że kiedy poznasz ceny przelewów zagranicznych to również zrezygnujesz
    > z przelewu 200 EURO :)

    Nie sądzę. Nawet jak bym miał zapłacić 1-2% to i tak mi sie opłaca.

    mirek

  • 15. Data: 2004-02-25 14:20:15
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    mirek krasnowski <m...@p...pl> writes:

    > Nie sądzę. Nawet jak bym miał zapłacić 1-2% to i tak mi sie opłaca.

    Tak tanio to Ci się chyba nigdzie nie uda. Tj. procentowa prowizja
    może być nawet niższa ale przelewy zagraniczne mają zwykle opłatę typu
    'ileś tam % ale nie mniej niż N złotych' gdzie N jest rzędu
    kilkadziesiąt.

  • 16. Data: 2004-02-25 14:21:38
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Dla mnie związek jest oczywisty. Po wejściu do UE zniknie wiele
    > ograniczeń choćby w dokonywaniu zakupów w krajach UE, a nie zawsze można
    > zapłacic KK.

    O jakich ograniczeniach piszesz?

    > Dzięki za rade spóbuje się u nich . Co do opłat za przelew to moja
    > małżonka robiła przelew do Kanady z CityBanku nie pamiętam ile to
    > kosztowała ale było zdecydowanie tańsze niż WesternUnion.

    Eurotransfer to nie WU. WU znajduje sie na czele listy pt. "najdroższe
    przekazywanie pieniądzy" ;-)))

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 17. Data: 2004-02-25 14:23:04
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > W Lukasie mi powiedzieli, że jak się uprę to oni mi taki przelew zrobią
    > za 0,15% ale nie mniej niż 60zł. Tylko nie potrafia powiedzieć jak to
    > długo potrwa, a sama procedura jest jakaś koszmarna.

    O to dziwne, że w ogóle chcą wykonać usługę, której nie mają w toip ;-) No i
    skąd wzieli w takim razie cenę?

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 18. Data: 2004-02-25 14:23:37
    Od: mirek krasnowski <m...@p...pl>

  • 19. Data: 2004-02-25 14:26:43
    Od: "Leon" <l...@w...to.i.to.casper.it.pl>

    > Dzięki za rade spóbuje się u nich . Co do opłat za przelew to moja
    > małżonka robiła przelew do Kanady z CityBanku nie pamiętam ile to
    > kosztowała ale było zdecydowanie tańsze niż WesternUnion.

    W Millennium za przelew z Millenetu 0,5% min 10 PLN. Tak wiec nie sa to duze
    koszta.
    Pozdr,
    Leon

  • 20. Data: 2004-02-25 14:27:51
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > W Lukasie mi powiedzieli, że jak się uprę to oni mi taki przelew
    > zrobią za 0,15% ale nie mniej niż 60zł. Tylko nie potrafia powiedzieć
    > jak to długo potrwa, a sama procedura jest jakaś koszmarna.

    60 zł / 200 EU =~ 7.5% Sporo

    A jeszcze warto się upewnić, czy to jest cała opłata, czy też tylko
    prowizja Lukasa a dojdą jeszcze 'koszty banku zagranicznego' (które, o
    ile ich nie pokryjesz, bank ów skonsumuje sobie z kwoty przelewu).