  • 1. Data: 2011-12-17 12:37:16
    Temat: Sejm zdecydował, to koniec - nie ma już nic !
    Od: "zaemka" <N...@w...pl>

    na grupie jakoś cicho, a tu taka informacja:

    http://www.hotmoney.pl/artykul/koniec-lokat-antypoda
    tkowych-23073

    i co teraz będzie?
    "koniec - nie ma już nic
    możemy iść"

    wycofamy i kupimy ubezpieczenia, albo
    wymyslimy coś innego

  • 2. Data: 2011-12-18 08:24:05
    Temat: Re: Sejm zdecydował, to koniec - nie ma już nic !
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "zaemka" <N...@w...pl> napisał w wiadomości
    > na grupie jakoś cicho, a tu taka informacja:
> [...]

    A od kiedy to wchodzi? bo właśnie za tydzień wypada mi przedłużenie lokat i
    nie wiem na ile przedłużyć.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2011-12-18 10:14:18
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sun, 18 Dec 2011 09:24:05 +0100, Irokez napisał(a):

    > A od kiedy to wchodzi? bo właśnie za tydzień wypada mi przedłużenie
    > lokat i nie wiem na ile przedłużyć.

    Czytając np takie wpis:

    http://appfunds.blogspot.com/2011/11/lokata-nr-1-da-
    nawet-627-netto-
    prawnik.html

    można zaryzykować powiedzonko, że na dwoje babka wróżyła :)

    Xenocide

  • 4. Data: 2011-12-18 10:15:37
    Od: Piotr <s...@m...mil>

    W dniu 2011-12-17 13:37, zaemka pisze:

    > i co teraz będzie?

    Zastanawiam się, czy z tego jakaś hiperinflacja albo run na banki
    wyniknie? Już obecnie na "antypodatkowych" lokatach ledwo niweluje się
    wpływ inflacji, po wprowadzeniu podatku trzymanie pieniędzy w banku
    będzie realną stratą. Więc logicznym następstwem będzie ich wypłacenie i
    wydanie na konsumpcję lub zainwestowanie w cokolwiek innego.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2011-12-18 10:31:23
    Od: "Grześ " <a...@N...gazeta.pl>

    generalnie ustawodawca powinien rozgraniczyć pojęcie "zysk" i
    "oprocentowanie". Bo jeśli jest to podatek od zysku, to ten zysk powinien być
    liczony odejmując inflację od oprocentowania. Niestety te barany w rządzie i
    sejmie jak przecietni ludzie nie odróżniają wzrostu "o procent" od "wzrostu o
    "punkty procentowe". Tak więc to nie jest podatek od zysków kapitałowych,
    tylko od oprocentowania.

  • 6. Data: 2011-12-18 10:47:33
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Piotr pisze:
    > Zastanawiam się, czy z tego jakaś hiperinflacja albo run na banki
    > wyniknie?

    > Więc logicznym następstwem będzie ich wypłacenie i
    > wydanie na konsumpcję

    i o to właśnie biega. Pobudzić konsumpcję. Aby nadal sie kręciło.

    andy_nek

  • 7. Data: 2011-12-18 12:01:10
    Od: Piotr <s...@m...mil>

    W dniu 2011-12-18 11:47, Andrzej Kłos pisze:

    > i o to właśnie biega. Pobudzić konsumpcję. Aby nadal sie kręciło.

    Tylko kwestia czy się nie zakręci za mocno i w złym kierunku. Bo wtedy
    ani pieniędzy, ani konsumpcji nie będzie. BTW: jaki procent depozytów
    stanowią lokaty "antybelkowe"?

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-12-18 13:07:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Grześ " jckfdr$r4k$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > "punkty procentowe". Tak więc to nie jest podatek od zysków kapitałowych,

    Inwestujesz w coś sto złotych i po roku odzyskujesz szmal z zarobkiem -- razem
    120 złotych. Ile zarobiłeś? 20 procent (albo inaczej licząc -- 20 złotych)
    Zainwestowałeś w paliwo samochodowe, które wyjeździłeś; teraz za tę ilość
    paliwa musisz zapłacić nie 100 złotych, nie 120 złotych, ale aż 200 złotych.
    A jednak naliczą ci zysk wielkości 20 złotych. To, że za te większe pieniądze
    nie możesz kupić więcej nie jest istotne.

    Ktoś inny kupił sztabkę złota, która w tym czasie solidnie podrożała -- ale
    nie zapłacił ani grosza podatku, bo nikt nie zauważył zysku...

    -=-

    Problem, o którym piszesz, dotyczy nie tylko %% od depozytów. :)
    Należy tak bogacić się, aby nikt nie liczył zysków. Najlepiej
    chyba inwestować w dzieci -- nie tylko nie ma od nich podatku,
    lecz nawet jest dofinansowanie... :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2011-12-18 16:02:02
    Od: "cspol" <c...@p...fm>

    > wycofamy i kupimy ubezpieczenia,

    Tylko że ubezpieczenia nie mają gwarancji BFG, tylko podobno UFG.
    Ktoś lepiej zorientowany niech mnie oświeci.

    CzS

  • 10. Data: 2011-12-18 20:17:47
    Od: gupek <g...@g...pl>

    swoja droga na obecna chwile jedynie getin i idea bank maja lokaty
    antybelkowe roczne (w sensie odsetki sa placone do konca lutego, a
    podatku nie bedzie do konca trwania lokaty)

    czy inne banki nie wpadly na ten banalny pomysl? a moze sie boja?