  • 11. Data: 2010-09-14 11:47:23
    Temat: Re: kwestia techniczna - gdzie są moje pieniądze?
    Od: xbartx <b...@h...net>

    To jeszcze tak czysto informacyjnie dorzucę dla Ciebie i potomnych.
    W miarę aktualna i poprawna rozpiska sesji Elixir dla poszczególnych
    banków. Trzymając się jej nasze pieniądze nie powinny leżeć wtedy przez
    weekend gdzieś tam ;)

    http://www.sesjeelixir.pl

    http://www.money.pl/banki/elixir/

    --
    xbartx

  • 12. Data: 2010-09-14 13:34:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <n...@N...gazeta.pl> i6l7o7$ie4$...@i...gazeta.pl

    > Moim zdaniem nie ma takiego banku, który WSZYSTKIE wpłacone środki
    > trzyma w sejfie. W większości nasze wpłaty zamieniają się w zapis
    > elektroniczny a bank ma obowiązek tylko jakiś procent tych wkładów
    > mieć w postaci gotówki (zdeponowanej w NBP?) Gorzej jak nagle wszyscy
    > zechcą wycofać swoje środki - raczej nie ma banku, który by to przeżył ;)

    Wystarczy, gdy każdy zechce 20% tego, co zdeponował. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 13. Data: 2010-09-14 13:46:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "brum" i6lor2$m1v$...@n...onet.pl

    > skoro ja moge zalozyc overnight w piatek, to bank nie moze :) ?

    Może i nie może zarazem. :) Ty możesz przelać -- bank raczej nie,
    bo będą ślady rozlewne. :) Ale szef banku może wybrać szesnaście ton
    w dwustuzłotówkach ze swego banku, dąć to swemu szwagrowi (aby było
    inne nazwisko, ale aby podstawiony był zaufanym szefa) by ten zawiózł
    to do Aliora -- i na nocną!!! ;)

    Dlatego szefowie banków nie powinni mieć szwagrów. ;)

    -=-

    Pytanie kontrolne. :) Rozmawiając z pięściarzem na ulicy mogę dostać
    po ryju czy nie? Oczywiście i nie, i tak zarazem -- od przechodnia
    raczej nie, od pięściarza raczej tak. :)

    -=-

    Rada -- zdejmij czapkę, pokłoń się, nie denerwuj
    nikogo -- wówczas może w banku nie oberwiesz po ryju. ;)

    -=-

    Albo inaczej... Nie da się ukryć, że część naszych pieniędzy gdzieś
    znika na chwilę -- lub nawet na dłużej. Kto i jak z tego korzysta -- to
    chyba sprawa indywidualna i trudno o jakieś uniwersalne odpowiedzi typu:

    -- banki mają od tego średnio 1% w skali roku
    -- nikt na tym nie zarabia, bo każdy ma wtedy nadwyżki
    -- to pusty pieniądz, bo w łikendy (i nocami) nic nie dzieje się
    -- foreksy od tego czerwienieją z gorąca... ;)

    Zapewne wiele zależy od obrotności bankierów. :)
    (i do ich pozycji w prawie bankowym -- coś podobnego do prawa sądowego) ;)

    -=-

    -- W Polsce można kraść, ale nie wolno dać się złapać. :)
    -- Wolno, wolno!! Ale trzeba mieć krycie w prawie. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 14. Data: 2010-09-14 13:48:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

> [...]

    Zapewne wiele zależy od obrotności bankierów. :)
    (i do ich pozycji w prawie bankowym -- coś podobnego do prawa sądowego) ;)

    -- W Polsce można kraść, ale nie wolno dać się złapać na kradzieży. :)

    -- Wolno, wolno!! Ale trzeba mieć krycie w prawie. ;)
    (trzeba wiedzieć to, z kim dzielić się -- w jaki
    sposób oraz w jakim stosunku...)

    --
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 15. Data: 2010-09-16 21:58:24