  • 1. Data: 2010-09-13 08:44:18
    Temat: Re: Optymalizator Dobolokat
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    W dniu 2010-09-13 10:55, Jan Strybyszewski pisze:
    > Poprawny link
    >
    > tinyurl.com/35he7q6
    Oba linki są poprawne i oba nieklikalne :)
    Po usunięci spacji z linka (w serwisie a nie poście) będzie lepiej,
    warto też go skrócić żeby nie był "łamany".
    Zadanie ze strony :
    "Ta wysoko zaawansowana inżynieria sztucznej inteligencji, działa
    poprawnie dla lokat dobowych lub rachunków oszczędnościowych, na których
    naliczanie odsetek jest dzienne, bez kapitalizacji na tym samym rachunku. "
    Rozumiem, że "sztucznej inteligencja" to żart, ale jak dla mnie jakoś
    drętwo to wyszło.
    Skoro sam piszesz na stronie, że to zabawa to celowości takiego
    kalkulatora nie komentuje :). Co do braku kapitalizacji to chyba mBank
    ma taką opcje? Bo ja jakoś kojarzę tylko lokaty i konta oszczędnościowe
    z dzienną kapitalizacją.

    Sebastian

  • 2. Data: 2010-09-13 08:49:54
    Temat: Optymalizator Dobolokat
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Ponieważ lubicie zabawki przygotowałem dla was kalkulator optymalizujący
    Dobolokaty. Podaje się kwote inwestycji, minimalna kwote lokaty i
    oprocentowanie, a kalkulator sam policzy ile i w jakies wysokosci nalezy
    zalozyc lokat. Do tego policzy nasz "zwiekszony zysk" z optymalizacji.
    Czekam na komentarze.

    Link ponizej przeczytac przed uzywaniem

    http://www.inwestowanie.org.pl/i/2010/09/13/optymali
    zator-lokat-
    dobowych-i-rachunkow-z-dobowym-naliczaniem-odsetek/

  • 3. Data: 2010-09-13 08:55:21
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Poprawny link

    tinyurl.com/35he7q6

  • 4. Data: 2010-09-13 09:29:44
    Od: "Bartnick" <a...@S...onet.pl>

> [...]
    > oprocentowanie, a kalkulator sam policzy ile i w jakies wysokosci nalezy
    > zalozyc lokat. Do tego policzy nasz "zwiekszony zysk" z optymalizacji.

    Witam,
    Tak na szybko sprawdziłem dla konta oszczędnościowego w Eurobanku i mam
    dziwny wynik.
    Dla kwoty minimalnej 1zł, optymalną lokatę podaje jako 45,96zł.
    Tymczasem minimalna kwota dla orzymania na koncie oszczędnościowym w
    Eurobanku 1gr odsetek dziennie to 45,07zł.
    Może warto zoptymalizować wzór.
    Pozdrawiam
    Bartnick

  • 5. Data: 2010-09-13 09:41:21
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Sebastian pisze:

> [...]
    > kalkulatora nie komentuje :). Co do braku kapitalizacji to chyba mBank
    > ma taką opcje? Bo ja jakoś kojarzę tylko lokaty i konta oszczędnościowe

    Tak w mbanku czy Inteligo Dobolokaty maja odsetki platne na inne konto a
    to zasadniczy wymog

  • 6. Data: 2010-09-13 09:42:05
    Od: "MrMrooz " <m...@g...pl>

    Bartnick <a...@S...onet.pl> napisał(a):

    > Witam,
    > Tak na szybko sprawdziłem dla konta oszczędnościowego w Eurobanku i mam
    > dziwny wynik.
    Dla mBanku też źle liczy. Podaje że dla 4% (promocja) kwota optymalna to
    1050,29
    Ja mam lokaty na 1049,38 i dostaję codziennie 12 groszy odsetek od nich.

    Dla 3% (oprocentowanie bez promocji), kalkulator wylicza 1035,38 a mój excel -
    1034,17 - w obu wypadkach jest 9 groszy.

    I wpisanie przecinka zamiast kropki w polu oprocentowania daje błąd, a
    dokładnie wyliczone wartości są NaN.

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 7. Data: 2010-09-13 10:22:45
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    W dniu 2010-09-13 11:42, MrMrooz pisze:
> [...]
    1034,17 - w obu wypadkach jest 9 groszy.

    > I wpisanie przecinka zamiast kropki w polu oprocentowania daje błąd, a

    mój excell też lepiej liczy, tylko zastanawiam się gdzie w tym moim
    arkuszu jest zastosowana "wysoko zaawansowana inżynieria sztucznej
    inteligencji" :)

    Krzysiek
    www.cashbook.pl

  • 8. Data: 2010-09-13 11:08:51
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Bartnick pisze:

> [...]
    > Tymczasem minimalna kwota dla orzymania na koncie oszczędnościowym w
    > Eurobanku 1gr odsetek dziennie to 45,07zł.

    Wzor jest X,51 odsetek. Powod jest oczywisty znam dwa
    banki ktore nieco oszukuja. Dlatego wybralem bezpieczniejsze rozwiazanie
    z ,51 zamiast z 0,5000000000000000000001

  • 9. Data: 2010-09-13 11:10:31
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    MrMrooz pisze:

> [...]
    >
    > Dla 3% (oprocentowanie bez promocji), kalkulator wylicza 1035,38 a mój excel -
    1034,17 - w obu wypadkach jest 9 groszy.

    To celowe zawyzenie do X,51grosza odsetek. Nie kazdy bank poprawnie
    zaokragla 0,5000000001 do 1 grosza stad taka zmiana

    > I wpisanie przecinka zamiast kropki w polu oprocentowania daje błąd, a
    > dokładnie wyliczone wartości są NaN.

    To kwestia triggerow sprawdzajacych na wpisane wartosci (w koncu mozna
    wpisac w pole "DUPA"

  • 10. Data: 2010-09-13 11:12:19
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    krzysiek pisze:

    > mój excell też lepiej liczy, tylko zastanawiam się gdzie w tym moim
    > arkuszu jest zastosowana "wysoko zaawansowana inżynieria sztucznej
    > inteligencji" :)

    Obawiam sie ze dla wiekszosci Polakow liczenie optymalnej kwoty jest
    takie wlasnie "magiczne". Oczywiscie to taki zart z tym zaawansowaniem
    bo nie ma tam nic oprocz dodawania, odejmowania, dzielenia i mnozenia
    nawet procentow nie ma