  • 1. Data: 2010-09-13 08:54:14
    Temat: kwestia techniczna - gdzie są moje pieniądze?
    Od: " " <w...@W...gazeta.pl>

    Witam od pewnego czasu zdarza mi się puścić przelew w piątek po południu i
    ponieważ jestem laikiem postanowiłam zapytać fachowców

    Mniejsza z tym który bank ale sytuacja wygląda następująco:

    puszczam przelew z banku X do banku Y np. o 13 lub 14

    pieniądze z banku X wychodzą (znaczy się rachunek zostaje obciążony - tak
    widnieje w systemie internetowym) ale do banku Y nie docierają w piątek ale
    dopiero w poniedziałem po połudnu.

    Pytanie: gdzie przez 3 dni sa moje pieniądze - kto nimi obraca czy są gdzieś
    "zawieszone" - przeciez bank X wysłał kase

    Jak to jest
    ?

  • 2. Data: 2010-09-13 10:27:26
    Temat: Re: kwestia techniczna - gdzie są moje pieniądze?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/13/2010 3:54 AM, w...@W...gazeta.pl wrote:

    > Pytanie: gdzie przez 3 dni sa moje pieniądze

    w drodze.

  • 3. Data: 2010-09-13 11:13:11
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    w...@W...gazeta.pl pisze:

    > Pytanie: gdzie przez 3 dni sa moje pieniądze - kto nimi obraca czy są gdzieś
    > "zawieszone" - przeciez bank X wysłał kase
    >
    > Jak to jest
    > ?

    WUjek Google i pytanie. "Jak działa system Elixir"

  • 4. Data: 2010-09-13 12:30:50
    Od: " " <w...@N...gazeta.pl>

    bardzo dziękuje za wyczerpującą odpowiedź ale po zgłębieniu wujka googla i na
    wszystkich stronach które zaproponował nie znalazłam odpowiedzi na pytanie

    gdzie sa moje pieniądze które z banku nadawcy wyszły w piątek a dochodzą w
    poniedziałek

    KTO JE TRZYMA? Gdzie one są? Kto z nich korzysta jesli np wysle przelew
    50.000? No bo za 2 dni to juz jakiś % jest np.

  • 5. Data: 2010-09-13 12:59:06
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    w...@N...gazeta.pl pisze:
> [...]
    >
    > gdzie sa moje pieniądze które z banku nadawcy wyszły w piątek a dochodzą w

    Znajduja sie na rachunkach rozliczeniowych bankow w NBP.

  • 6. Data: 2010-09-13 13:08:23
    Od: " " <n...@N...gazeta.pl>

    <w...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Pytanie: gdzie przez 3 dni sa moje pieniądze - kto nimi obraca czy są gdzieś
    > "zawieszone" - przeciez bank X wysłał kase

    Twoje pytanie możnaby poprzednić takim oto wstępem:

    Moim zdaniem nie ma takiego banku, który WSZYSTKIE wpłacone środki trzyma w
    sejfie. W większości nasze wpłaty zamieniają się w zapis elektroniczny a bank
    ma obowiązek tylko jakiś procent tych wkładów mieć w postaci gotówki
    (zdeponowanej w NBP?) Gorzej jak nagle wszyscy zechcą wycofać swoje środki -
    raczej nie ma banku, który by to przeżył ;)

    Mówią, że w USA tylko 3% pieniędzy jest w postaci gotówki. Reszta to zapisy
    elektroniczne...

    Wtedy Twoje pytanie robi się jeszcze ciekawsze ;))))
    Niby banki wypłacają z depozytów kredyty (ale przeważnie robią to też w formie
    przelewu)...

  • 7. Data: 2010-09-13 14:20:23
    Od: "MrMrooz " <m...@N...gazeta.pl>

    <w...@W...gazeta.pl> napisał(a):
    ..
> [...]
    > widnieje w systemie internetowym) ale do banku Y nie docierają w piątek ale
    Błędne założenie. To, że rachunek jest obciążony, nie znaczy na 100%, że
    pieniądze z banku wyszły. Wszystko zależy od banku. Jeden przyjmie taki
    przelew na poniedziałek, blokując kasę, ale umożliwiając odwołanie, inny
    przyjmie przelew z datą piątkową, ale kasy nie wyśle, a jeszcze inny wyśle.
    Ba, w niektórych konfiguracjach (bank nadawca - odbiorca) - pieniądze dotrą do
    odbiorcy w piątek po południu.

    Np. przelew zlecony ok 13 z mBanku do Lukasa ma dużą szansę dotrzeć jeszcze w
    piątek, ale już zlecony ok 14 nie. W drugą stronę prawdopodobnie nie dojdzie
    nawet zlecony ok 13.

    Google > sesje elixir > pierwszy link.

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 8. Data: 2010-09-13 15:24:09
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Pytanie: gdzie przez 3 dni sa moje pieniądze - kto nimi obraca czy są
    > gdzieś
    > "zawieszone" - przeciez bank X wysłał kase

    dokladnie "przez niecale trzy doby", niby to samo, a jednak niezupelnie
    Twoje pieniadze sa w tym samym miejscu, w ktorym znajduja sie, gdy wysylasz
    przelew w inny dzien, o innej porze
    po prostu raz wedruja krocej, raz dluzej
    jesli np. zlecisz przelew w piatek po poludniu, a w poniedzialek i wtorek sa
    swieta, to przelew dotrze dopiero w srode
    a jesli Twoje prawdziwe pytanie brzmi: czy ktos Twoimi pieniedzmi obraca ?
    to odpowiedz brzmi: jest to mozliwe

  • 9. Data: 2010-09-13 16:20:58
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    brum <b...@o...eu> dared to write:

    /.../

    > a jesli Twoje prawdziwe pytanie brzmi: czy ktos Twoimi pieniedzmi obraca
    > ? to odpowiedz brzmi: jest to mozliwe

    obrót bezgotówkowy w czasie weekendu? marnie to widzę.

    k.

  • 10. Data: 2010-09-13 18:00:01
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    >obrót bezgotówkowy w czasie weekendu? marnie to widzę.

    skoro ja moge zalozyc overnight w piatek, to bank nie moze :) ?