  • 1. Data: 2007-03-12 13:06:19
    Temat: kupno ziemi, zadatek
    Od: "Jacek" <jacek12q@op(wytnij).pl>

    WItam !

    Pytanie nie licuje do końca z grupą ale może ktoś
    życzliwy podpowie...

    Chciałbym kupić kawałek ziemi pod budowe domu
    jednakże będzie dzielona ona przez geodetę dopiero w przyszłym roku...
    Chcąc "zaklepać" niejako możliwość zakupu chciałbym spisać umowę
    przedwstępną teraz i zapłacić zadatek, określić w umowie cenę ostateczną
    ziemi.

    Czy taka umowa bez określenia konkretnej działki (można jedynie określić
    przy jakiej ulicy jest działka) będzie wiążąca ?
    Dla mnie bez znaczenia byłoby którą działkę po podzieleniu przypadłaby mi.

    Proszę o jakieś sugestie i podpowiedzi.

    Pozdrawiam serdecznie

    Jacek

  • 2. Data: 2007-03-13 09:13:56
    Temat: Re: kupno ziemi, zadatek
    Od: "Wit\(old\)" <w...@p...onet.pl>

    Działka przed podziałem ma swój numer ewidencyjny i ten numer należałoby
    zawrzeć w umowie. Umowa musi mieć jasno określony przedmiot. Powinny też
    zawarte być informacje jaką część niepodzielonej działki otrzymasz, kiedy
    będzie podział.

    --
    *****
    Wit(old)

  • 3. Data: 2007-03-13 21:50:35
    Od: "Jacek" <jacek12q@op(wytnij).pl>

    Użytkownik "Wit(old)" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zawarte być informacje jaką część niepodzielonej działki otrzymasz, kiedy

    Dzięki serdeczne

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-03-16 00:10:59
    Od: "Beniowa" <p...@...odpowiedz.in.public>

> [...]
    > przy jakiej ulicy jest działka) będzie wiążąca ?
    > Dla mnie bez znaczenia byłoby którą działkę po podzieleniu przypadłaby mi.

    Taka umowa troche zbliza sie do umowy o swiadczenie niemozliwe, bo nie jest
    w niej precyzyjnie okreslony przedmiot umowy, co oznacza, ze druga strona,
    jezeli jest sprytna, moglaby sie wykrecic.

    Czasami praktykuje sie zobowiazanie do zbycia udzialu - moze napisz w
    umowie, ze kontrahent zobowiazuje sie zbyc na Twoja rzecz za taka i taka
    cene udzial o wielkosci (odpowiadajacej stosunkowi wielkosci Twojej
    przyszlej dzialki do wielkosci calej dzialki) w dzialce (i tu opis tej
    aktualnej, duzej dzialki) i dalej cos bym pokombinowal, ze zobowiazaniem
    przemiennym - ze moze takze przeniesc na Ciebie wlasnosc nieruchomosci o
    powierzchni ... powstalej w wyniku podzialu dzialki (i tu opis aktualnej,
    duzej dzialki).

    Da sie to zrobic tak, zebys byl zabezpieczony na obie strony, ale trzeba
    troche poglowkowac.

    Pozdrawiam, Grzegorz

    --
    SKPB Warszawa: www.skpb.waw.pl