  • 1. Data: 2007-03-12 11:14:29
    Temat: allekarta
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    witam, zerknąłem na ostatnią transakcję (paypal, allekarta, bzwbk) i
    wyliczyłem sobie, ile to mnie kosztuje waluta "zakupiona" dzięki tej
    karcie. I tak dla transakcji

    z dn. 26-01 dla 6.5 EUR obciążenie wyszło 26.11 zł (4.02 zł/EUR)

    z dn. 08-03 dla 36.01USD obciążenie wyszło 112.15 zł (3.11 zł/USD)

    sprawdzam kurs NBP
    26-01 średni dla EURO 3.92 i sprzedaży 3.94
    08-03 sredni dla USD 2.95 i sprzedaży 2,99

    czyli po jakim kursie bzwbk sprzedaje mi walutę? To na przyszłość, coby
    wiedzieć, że nie jest tak różowo, jak się wydaje.

    Jak rozumiem łańcuszek "pokarmowy" wygląda tak:

    paypal --> visa --> bzwbk --> ja

    andy_nek

  • 2. Data: 2007-03-12 11:40:02
    Temat: Re: allekarta
    Od: "sumi" <W...@p...onet.SPAM.pl>

    "Andrzej Kłos" wrote in message

> [...]
    > wiedzieć, że nie jest tak różowo, jak się wydaje.
    >
    > Jak rozumiem łańcuszek "pokarmowy" wygląda tak:

    najważniejszy zapis z paypal o którym większość zapomina
    "Jeżeli transakcja obejmuje przeliczenie waluty, zostanie ona zrealizowana z
    zastosowaniem detalicznego kursu wymiany określonego przez firmę PayPal i
    regularnie aktualizowanego na podstawie warunków rynkowych. Ten kurs wymiany
    zawiera 2,5% różnicę w stosunku do hurtowego kursu wymiany, według którego
    PayPal pozyskuje walutę; różnicę tę zachowuje PayPal. Określony kurs wymiany
    dotyczący transakcji w wielu walutach zostanie wyświetlony w chwili
    dokonywania transakcji."

    --
    pozdrawiam - Mirek
    http://kredytbankowy.com

  • 3. Data: 2007-03-12 11:54:29
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    sumi napisał(a):
> [...]
    > PayPal pozyskuje walutę; różnicę tę zachowuje PayPal. Określony kurs wymiany
    > dotyczący transakcji w wielu walutach zostanie wyświetlony w chwili

    nie rozumiem (ha, ha, małym druczkiem to napisali): pod konto w PayPalu
    podpinam kartę VISA, i po transakcji PayPal "wysyła" zapotrzebowanie do
    VISY w jakiej walucie? w złotówkach??? Jaką walutę PayPal sobie przelicza?

    andy_nek

  • 4. Data: 2007-03-12 12:08:39
    Od: "sumi" <W...@p...onet.SPAM.pl>

> [...]

    > VISY w jakiej walucie? w złotówkach??? Jaką walutę PayPal sobie przelicza?

    sprawa wygląda tak
    - zaloguj sie na konto
    - na dole kliknij "opłaty"
    - na dole strony (pod tabelą) jest link "Wyświetl kalkulator walutowy"
    i liczysz ile sobie życzy PayPal.

    --
    pozdrawiam - Mirek
    http://kredytbankowy.com

  • 5. Data: 2007-03-12 16:33:42
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    sumi napisał(a):

    > sprawa wygląda tak
    > - zaloguj sie na konto
    > - na dole kliknij "opłaty"
    > - na dole strony (pod tabelą) jest link "Wyświetl kalkulator walutowy"
    > i liczysz ile sobie życzy PayPal.

    z tego by wynikało, że PayPal sam przelicza walutę na zł (biorąc 2,5%) i
    zapotrzebowanie wysyła już w zł a nie w czystej walucie. Ot szutniki!
    Ale dzięki temu nie dzielą się dochodem z Visą (lub innym t.p.). Ale
    dzięki temu ja płacę więcej niżby mnie łupiła Visa. I dzięki temu PayPal
    nie jest wcale taki tani. Ale jest.

    andy_nek

  • 6. Data: 2007-03-12 22:40:37
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Andrzej Kłos wrote:

> [...]
    > Ale dzięki temu nie dzielą się dochodem z Visą (lub innym t.p.). Ale
    > dzięki temu ja płacę więcej niżby mnie łupiła Visa. I dzięki temu PayPal

    Dlatego moneybookers jest o wiele bardziej klarowny i tańszy a zarazem
    bezpieczniejszy no ale niestety nie zawsze się da nad czym ubolewam :/

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski