  • 1. Data: 2007-03-12 11:56:24
    Temat: kredyt hipoteczny - jak to zorganizować
    Od: m...@p...onet.pl

    Przymierzam się do kupna mieszkania, no i wzięcia kredytu
    problem polega na tym że nie mam większych środków na wkład własny (np powiedzmy
    10-20 kzl by się znalazło), ale mam mieszkanie warte pewnie 160-180 kzl.
    Idea jest taka by wziąć kredyt na całość (powiedzmy 350 tys) i gdzieś za rok
    (mniej więcej wtedy developer odda inwestycję) sprzedać stare mieszkanie
    spłacając 50% kredytu. Może 2 kredyty ?? - jeden krótki na 2-3 lata pod zastaw
    starego mieszkania drugi pod zastaw przyszłego mieszkania ??

    Jeżeli ktoś przerabiał taki sposób finansowania to proszę o poradę...

  • 2. Data: 2007-03-12 12:07:34
    Temat: Re: kredyt hipoteczny - jak to zorganizować
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    > Idea jest taka by wziąć kredyt na całość (powiedzmy 350 tys) i gdzieś za
    > rok
    > (mniej więcej wtedy developer odda inwestycję) sprzedać stare mieszkanie
    > spłacając 50% kredytu.

    Po pierwsze.... masz zdolność na te 350tys? Jak tak to lepiej raczej wziąć
    1 kredyt większy (lepsze warunki) i go nadpłacić zmniejszająć sobie raty
    lub skracająć okres spłaty (do wyboru)
    Jak nie masz zdolności to 2 mniejszych kredytow tez nie dostaniesz.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 3. Data: 2007-03-12 13:14:44
    Od: "MarP" <p...@w...pl>

    1. Wez kredyt na calosc (platny w transzach), najlepiej bez prowizji od
    wczesniejszej splaty
    2. Do momentu wyplaty developerowi ostatniej transzy bank z reguly pobiera
    same odsetki od kredytu. Ostatnia transza w terminie oddania mieszkania.
    3. Wez pod uwage ze potrzebny bedzie Ci czas i pieniadze na wykonczenie
    miesszkania (no chyba ze pod klucz). Wtedy Ci sie przyda te 20K oszczednosci
    (takze na rozpoczecie splat rat calosciowych). Sa tez kredyty, gdzie czasowo
    mozesz (na rok, dwa) zawiesic splate czesci kapitalowej raty (znow placisz
    tylko odsetki)
    4. Sprzedaj stare mieszkanie
    Pozdrawiam,
    marp

  • 4. Data: 2007-03-12 18:09:53
    Od: "uC" <b...@u...uc>

    <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > starego mieszkania drugi pod zastaw przyszłego mieszkania ??
    >
    > Jeżeli ktoś przerabiał taki sposób finansowania to proszę o poradę...

    Nie sprzedawaj mieszkania, bedzie tylko zyskiwalo na wartosci. Wynajmij je i
    z wynajmu pokrywaj (czesciowo) raty kredytu.
    Pzdr.,
    uC