  • 1. Data: 2007-03-12 10:10:20
    Temat: Brak oplaty za przelewy w euro.
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    Dzień dobry,

    poszukuje konta internetowego, na ktore moge wysylac z Niemiec co
    miesiac pewna sume pieniedzy w euro. Poszukiwane konto, nie ma za ta
    usluge pobierac żadnych dodatkowych oplat (np. inteligo kasuje za
    kazdym razem 11,99 zlotych). Opłaty za prowadzenie konta maja tez byc
    darmowe.
    Czy ktoś może coś polecić?

    Dziękuje!

  • 2. Data: 2007-03-12 10:58:10
    Temat: Re: Brak oplaty za przelewy w euro.
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

> [...]
    > usluge pobierac żadnych dodatkowych oplat (np. inteligo kasuje za
    > kazdym razem 11,99 zlotych). Opłaty za prowadzenie konta maja tez byc

    http://www.mbank.com.pl/oferta/rachunki/emax/waluty.
    html
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/oplaty-pelne.html
    #AA

    > Dziękuje!

    Wstrzymaj się jeszcze. Czy chciałbyś jeszcze wypłacić te euro?

  • 3. Data: 2007-03-12 11:59:09
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    b...@g...com wrote:
> [...]
    > usluge pobierac żadnych dodatkowych oplat (np. inteligo kasuje za
    > kazdym razem 11,99 zlotych). Opłaty za prowadzenie konta maja tez byc

    Ostatnio byli moi znajomi, którzy aktualnie mieszkają w Hiszpani.
    Przelewają sobie euro do ING. Prowadzenie konta za darmo, za przelew nie
    biorą nic. Placówkę banku mają blisko domu w PL i wypłata tych euro też
    nic ich nie kosztuje. Więcej szczegółów szukaj na ich stronach.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 4. Data: 2007-03-12 13:16:58
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    On 12 Mar, 11:58, "K.K." <z...@h...oraz.pl>
    wrote:
    > http://www.mbank.com.pl/oferta/rachunki/emax/waluty.
    htmlhttp://www.mbank.com.pl/przewodnik/oplaty-pelne.
    html#AA

    > Wstrzymaj się jeszcze. Czy chciałbyś jeszcze wypłacić te euro?

    Witaj! :)

    W skrócie by to miało tak wyglądać: przelew euro z niemieckiego konta
    (Postbank) na polskie konto -> polski bank wymienia euro na złotówki
    (aktualny kurs) -> osoba posiadająca te konto korzysta z tego konta na
    codzien płacąc złotówkami (rachunki, bankomaty, ...)

    O ile to dobrze zrozumiałem, to mBank nie pobiera za przyjecie
    przelewu zagranicznego żadnej opłaty:
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/oplaty-pelne.html
    #A1
    ?

    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2007-03-12 13:35:06
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

> [...]
    > W skrócie by to miało tak wyglądać: przelew euro z niemieckiego konta
    > (Postbank) na polskie konto -> polski bank wymienia euro na złotówki

    BRE ma nawet dość znośny spread. Nie zawsze najlepszy, ale nie równa do
    zwykłych banków, jak to tłumaczą w różnych reklamach ;-)
    Tak czy siak nie jest ci potrzebne konto walutowe, bo na złotówkowe też
    przyjmą przelew zagraniczny z miejsca wymieniając euro na złotówki.
    Istotnym plusem walutowego jest możliwość przewalutowania w momencie
    wybranym przez posiadacza rachunku. Wspomniane mBankowe ma też swój minus,
    choć to ma się zmienić.

    > osoba posiadająca te konto korzysta z tego konta na
    > codzien płacąc złotówkami (rachunki, bankomaty, ...)

    Najlepsze miejsce na wytknięcie tego minusa. Otóż eMAX walutowy jest bez
    karty, więc póki co musiałbyś sam robić wymianę poprzez przelew na
    rachunek prowadzony w PLN i z podpiętą kartą płatniczą, bo inaczej z
    bankomatu nici.

    > O ile to dobrze zrozumiałem, to mBank nie pobiera za przyjecie
> [...]

    Dobrze zrozumiałeś, ale musiałbyś się jeszcze upewnić czy będzie inny
    pośredniczący bank i czy ewentualnie on coś dla siebie nie skubnie.

    Pozdr.
    K.K.

  • 6. Data: 2007-03-12 19:44:19
    Od: Roman Sąsiada <n...@...hate.spam>

    Użytkownik K.K. napisał:

> [...]
    > karty, więc póki co musiałbyś sam robić wymianę poprzez przelew na
    > rachunek prowadzony w PLN i z podpiętą kartą płatniczą, bo inaczej z

    na przykład eKonto, i tylko eKonto, z racji tego że
    "Dokonanie przelewu walutowego do innych banków krajowych" kosztuje
    "0,25% kwoty przelewu min 20 zł, max 200 zł" co z definicji ustawia ten
    przelew jako bezsensowny. Przelew na eKonto nie kosztuje nic, z eKonta w
    świat 0,50 PLN, karta do eKonta też za darmo.

    --
    Roman Sąsiada
    katoda(znaczek)poczta.onet.pl

  • 7. Data: 2007-03-13 23:31:57
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia 12 Mar 2007 03:10:20 -0700, b...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    > usluge pobierac żadnych dodatkowych oplat (np. inteligo kasuje za
    > kazdym razem 11,99 zlotych). Opłaty za prowadzenie konta maja tez byc

    Konto24 Euro w BZ-WBK - http://dlaciebie.bzwbk.pl/11085.
    Prowadzenie za darmo, bez opłat za otrzymanie przelewu, dostęp do
    rachunku przez Internet.
    W odróżnieniu od mBanku, w kasie oddziału można wpłacić gotówkę w
    walucie i zamienić ją w kantorze na PLN, po znacznie lepszym kursie niż
    daje bank.
    Do tego konta można otrzymać wypukłą kartę debetową Master Card
    prowadzona w euro (mam i bardzo sobie chwalę). Jej koszt to 10 EUR/rok.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 8. Data: 2007-03-14 03:37:41
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    > Do tego konta można otrzymać wypukłą kartę debetową Master Card
    > prowadzona w euro (mam i bardzo sobie chwalę). Jej koszt to 10 EUR/rok.

    Karta MC debetowa do konta euro jest juz darmowa i nie trzeba miec minimalnej
    kwoty na rachunku wymaganej do otwarcia konta.

  • 9. Data: 2007-03-14 22:23:53
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia 14 Mar 2007 04:37:41 +0100, kjvirtual napisał(a):

    > Karta MC debetowa do konta euro jest juz darmowa i nie trzeba miec minimalnej
    > kwoty na rachunku wymaganej do otwarcia konta.

    Od kiedy?
    Mnie w grudniu jak zwykle skasowali na 10 EUR.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 10. Data: 2007-03-15 09:47:09
    Od: "Kazik" <k...@w...pl>

    > Od kiedy?
    > Mnie w grudniu jak zwykle skasowali na 10 EUR.

    Doradca banku twierdzi ze jest taka oplata wiec przedpiszca chyba jednak sie
    myli.