  • 1. Data: 2007-03-06 22:40:06
    Temat: kupić dom
    Od: "Her" <h...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam kilka pytań i następującą sytuację:

    Zamierzam kupić działkę pod Warszawą, tak do 1000 m2, około 70 000 zł, za
    swoje pieniążki, następnie wybudować dom na kredyt, zakładam że będę mógł
    wybudować dom ogólnie tanie, bo mam dostęp do tańszych niż w średnio w
    Polsce fachowców ze wschodu.
    Dom w założeniu ma mieć niezależne piętra i 1 piętro będziemy wynajmować by
    spłacać chociaż rachunki.
    My to ja, moja zona i nasz synek, ja mam 27 lat i mam około 3500-4500 netto
    miesięcznie(czas od czasu dostaje się jakieś premie, ale bardzo
    nieregularnie, do 30 000 rocznie), żona studentka prywatnej szkoły, synek 10
    miesięcy. Dotychczas wynajmujemy mieszkanie w Warszawie za około 1500
    zł/miesiąc.
    Pytań kilka:
    Jaka jest średnia kwota w której mogę się zmieścić, zakładając powierzchnie
    domu do 200 m2?
    Czy będę miał odpowiednią zdolność kredytową?
    W jakiej dzielnice polecacie kupienie działki(w necie jest kilka
    atrakcyjnych ogłoszeń o działkach w okolicach Serocka, Kampinos) i z jakich
    względów?
    Może budowanie się gdzieś dalej(Siedlce 57 min. PKP)?
    Czy kupowanie działki w agencji, z poszukiwaniem w necie, czy ,jak doradził
    ktoś w pracy, pojechanie w 'teren' i rozglądanie się za ogłoszeniami
    "sprzedam działkę"?

    Pozdrawiam,
    H.

  • 2. Data: 2007-03-06 23:02:57
    Temat: Re: kupić dom
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Jaka jest średnia kwota w której mogę się zmieścić, zakładając powierzchnie
    > domu do 200 m2?
    a ile kosztuje nowe 5 osobowe auto?
    F.Panda jest 5 osobowy i BMW 7 tez...

    dom do 200m2 moze kosztowac od 200 tys. do kilku milionow, parametrow
    majacych wplyw na cene jest mnostwo!!!

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-03-06 23:14:20
    Od: Sierp <s...@n...net>

    RobertS napisał(a):
    > dom do 200m2 moze kosztowac od 200 tys. do kilku milionow, parametrow
    > majacych wplyw na cene jest mnostwo!!!

    pomijajac, ze ta grupa nie zajmuje sie tymi parametrami :)

    Sierp

  • 4. Data: 2007-03-06 23:18:46
    Od: "Her" <h...@p...onet.pl>

    > pomijajac, ze ta grupa nie zajmuje sie tymi parametrami :)

    Ok, ok przesadziłem trochę, chciałem tylko pokazać całość zagadnienia.
    Powiedzmy że liczę, około 400 tyś.

    Pozdrawiam i przepraszam.

  • 5. Data: 2007-03-07 06:48:17
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Her napisał(a):
> [...]
    > Pytań kilka:
    > Jaka jest średnia kwota w której mogę się zmieścić, zakładając powierzchnie

    Zalezy od projektu tak naprede i materialu. DOm z Itonga czy cegiel to
    dwie rozne bajki.

    > Czy będę miał odpowiednią zdolność kredytową?

    Na 300 tys raczej tak

    > W jakiej dzielnice polecacie kupienie działki(w necie jest kilka
    > atrakcyjnych ogłoszeń o działkach w okolicach Serocka, Kampinos) i z jakich
    > względów?

    Z dobrym dojazdem ale w lesie.

    > Może budowanie się gdzieś dalej(Siedlce 57 min. PKP)?

    Na wynajem ? Cena dzialki spada z jwadratem odleglosci od Warszawy.

    > Czy kupowanie działki w agencji, z poszukiwaniem w necie, czy ,jak doradził
    > ktoś w pracy, pojechanie w 'teren' i rozglądanie się za ogłoszeniami
    > "sprzedam działkę"?

    Agencja moze za ciebie wiele zalatawic ale za to zaplacisz.
    Pojechac to i tak chyba warto najlepiej na caly dzien na piknik zeby nie
    bylo jak z tymi gosciami w filmnie co ogladali mieszkanie w Chocago 3
    minuty bo sie wlascicielowi do pracy spieszylo a sie okazlo ze co 3
    minuty obok przejezdza metro naziemne :))

    Np w Plochocinie pod Warszawa radze pojechac jak gorzelnia smierdzi od
    razu wiadomo ze cos nie tak.

  • 6. Data: 2007-03-07 06:48:43
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    RobertS napisał(a):

    > a ile kosztuje nowe 5 osobowe auto?
    > F.Panda jest 5 osobowy i BMW 7 tez...
    >
    > dom do 200m2 moze kosztowac od 200 tys. do kilku milionow, parametrow
    > majacych wplyw na cene jest mnostwo!!!

    200metrow bez pietra wybuduje nawet i za 100tys

  • 7. Data: 2007-03-07 06:52:46
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Her napisał(a):

    > Ok, ok przesadziłem trochę, chciałem tylko pokazać całość zagadnienia.
    > Powiedzmy że liczę, około 400 tyś.

    Przy wspolnych dochodach 6 tys netto ?
    Powiem tak

    420 tys w Millenium na 35 lat daje raty ok 1900zl w CHF do 2200 w PLN.
    Jestes pewien ze to jest dobry pomysl i ze przez 35 lat zawsze bedziesz
    tak zarabial i ze nei stracisz pracy ?

    Inna rzecz ze wynajnajmowac za 1500zl a placisz na wlasne 2000zl to ma
    wiekszy sens.

  • 8. Data: 2007-03-07 07:26:49
    Od: "Robert.Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

    chcesz wykspediować rodzine w step i dojeżdżać codziennie
    a co z dziećmi, szkołą itp.
    no i budowa troche trwa, wieć przez pewien czas musiałbyś i spałcać kredyt i
    wynajmować
    imho lepszym rozwiązaniem jest zakup gotowego mieszkania, a wtedy zamiast
    płacić wynajem, spłacasz kredyt
    a wydować się jeszcze zdążysz

  • 9. Data: 2007-03-07 08:04:20
    Od: "radbilcz" <e...@c...barg.cy>

    > 200metrow bez pietra wybuduje nawet i za 100tys
    raczej nie wybudujesz, najwiecej kosztuja fundamenty i dach - tylko stan
    surowy

  • 10. Data: 2007-03-07 15:11:16
    Od: d...@g...com

    On 6 Mar, 23:40, "Her" <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Czy kupowanie działki w agencji, z poszukiwaniem w necie, czy ,jak doradził
    > ktoś w pracy, pojechanie w 'teren' i rozglądanie się za ogłoszeniami

    Jesli dochody to 4.500 zł to zdolnośc nawet do 390 tys zł na 40 lat,
    ale zdolność w PLN,
    w CHF wynosi max 310 tys zł na 35 lat.

    Za sumkę 390.000 zł spokojnie wybudujesz dom może nie 200 m ale mniej,
    w zalezności z czego
    i u kogo. Po prostu popytaj ludzi, którzy budują, a wstepnie będziesz
    wiedzał ile za stan surowy.
    A jesli chodzi o resztę, tzn. hudraulikę elektrykę, okna itp., to ceny
    różnią się bardzo.
    Mam klientów, którzy chcą się zmieścić w 300 tys dom ok. 160 m, i uda
    im się.

    Pozdr
    DD