    From: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kruczki w umowie kredytowej cd
    Date: Wed, 1 Jun 2005 22:33:55 +0000 (UTC)
    Sender: k...@p...onet.pl@235-be2-2.acn.waw.pl

    Dnia Thu, 2 Jun 2005 00:11:11 +0200,
    osoba podpisana: tarpan <t...@i...pl>
    napisała:
> [...]
    > Wylapalem takie kolejne ciekawostki - prosze o Wasze opinie nt zapisow z
    > mojej umowy kredytowej (czy sa grozne, jakie mieliscie doswiadczenia,
    > praktyczne interpretacje itp)
    >
    > 1. Ktora opcja jest korzystniejsza dla mnie, a ktora dla banku?
    > Rok ma 365 dni, a miesiac rzeczywista liczbe dni.
    > Rok ma 360 dni, a miesiac 30 dni.
    >
    > 2.
    > "Na wniosek Kredytobiorcy Bank moze wyrazic zgode na dokonanie wczesniejszej
    > splaty czesci kredytu",
    > "Na wniosek Kredytobiorcy Bank moze wyrazic zgode na dokonanie
    > przedterminowej splaty calosci kredytu".
    Dziwny zapis. Nie jest to jakiś promocyjny kredyt, przy którym bank chce
    się zabezpieczyć przed zbyt szybką spłatą? Ale wtedy powinno być jasno
    "W ciągu pierwszych 2 lat nie ma nadpłat"

    > Dla mnie "moze" oznacza prawdopodobienstwo ale nie pewnosc ... Biore kredyt
    > w PLN i zalezy mi na jak najszybszym pozbyciu sie kredytu.
    Słusznie.

    > 3.
    > "Kredytobiorca zobowiazuje sie do dostarczania do Banku co 12 miesiecy, oraz
    > na zadanie Banku w innych terminach, wymaganych przez Bank dokumentow
    > niezbednych do dokonania oceny ryzyka kredytowego.

    Hmm, a nie masz oprócz tego wymogu informowania o istotynych czynnikach
    wpływających na Twoją zdolność finansową?

    > 4.
    > "Kredytobiorca zobowiazuje sie ze w okresie do pelnej splaty kredytu nie
    > bedzie bez uprzedniej zgody Banku zaciagac kredytow i pozyczek, udzielac
    > poreczen."
    >
    > A co z linia kredytowa???
    Noo, też nie możesz wziąć bez zgody banku, wygląda na to, że coraz
    więcej banków sobie to wpiuje.
    Inna sprawa, ze bardziej bym się tego punktu bał w kontekście ew. kart
    kredytowych.

    > 5.
    > "Kredytobiorca udziela Bankowi upowaznienia do badania zdolnosci kredytowej
    > Kredytobiorcy przez caly okres obowiazywania umowy, a w szczegolnosci do
    > zasiegania informacji dotyczacych Kredytobiorcy u pracodawcy Kredytobiorcy"
    >
    > 6.
    > "Kredytobiorca oswiadcza ze zapoznal sie z Regulaminem 'Mieszkaniowy kredyt
    > budowlano-hipoteczny dla osob fizycznych' ktory otrzymal przed zawarciem
    > umowy i uznaje jego wiazacy charakter"
    >
    > O istnieniu regulaminu dowiedzialem sie ze wzoru umowy - handlowiec sie
> [...]
    A dostałeś chociaż ten regulamin ?

    > Podpisalibyscie to? Bac sie tego? Po lekturze czuje sie jak potencjalny
    > przestepca. Zabezpieczenia sa maksymalne i tylko w jedna strone...
    To niestety wszędzie tak jest :-(
    A czy podpisać.. a masz wybór ?

    > Dzieki za komentarze,
    > pozdrawiam