    From: "tarpan" <t...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: kruczki w umowie kredytowej cd
    Date: Thu, 2 Jun 2005 00:11:11 +0200

    Witam,
    Wylapalem takie kolejne ciekawostki - prosze o Wasze opinie nt zapisow z
    mojej umowy kredytowej (czy sa grozne, jakie mieliscie doswiadczenia,
    praktyczne interpretacje itp)

    1. Ktora opcja jest korzystniejsza dla mnie, a ktora dla banku?
    Rok ma 365 dni, a miesiac rzeczywista liczbe dni.
    Rok ma 360 dni, a miesiac 30 dni.

    2.
    "Na wniosek Kredytobiorcy Bank moze wyrazic zgode na dokonanie wczesniejszej
    splaty czesci kredytu",
    "Na wniosek Kredytobiorcy Bank moze wyrazic zgode na dokonanie
    przedterminowej splaty calosci kredytu".

    Dla mnie "moze" oznacza prawdopodobienstwo ale nie pewnosc ... Biore kredyt
    w PLN i zalezy mi na jak najszybszym pozbyciu sie kredytu.

    3.
    "Kredytobiorca zobowiazuje sie do dostarczania do Banku co 12 miesiecy, oraz
    na zadanie Banku w innych terminach, wymaganych przez Bank dokumentow
    niezbednych do dokonania oceny ryzyka kredytowego.

    4.
    "Kredytobiorca zobowiazuje sie ze w okresie do pelnej splaty kredytu nie
    bedzie bez uprzedniej zgody Banku zaciagac kredytow i pozyczek, udzielac
    poreczen."

    A co z linia kredytowa???

    5.
    "Kredytobiorca udziela Bankowi upowaznienia do badania zdolnosci kredytowej
    Kredytobiorcy przez caly okres obowiazywania umowy, a w szczegolnosci do
    zasiegania informacji dotyczacych Kredytobiorcy u pracodawcy Kredytobiorcy"

    6.
    "Kredytobiorca oswiadcza ze zapoznal sie z Regulaminem 'Mieszkaniowy kredyt
    budowlano-hipoteczny dla osob fizycznych' ktory otrzymal przed zawarciem
    umowy i uznaje jego wiazacy charakter"

    O istnieniu regulaminu dowiedzialem sie ze wzoru umowy - handlowiec sie
    nawet nie zajaknal na ten temat ...

    Podpisalibyscie to? Bac sie tego? Po lekturze czuje sie jak potencjalny
    przestepca. Zabezpieczenia sa maksymalne i tylko w jedna strone...
    Dzieki za komentarze,
    pozdrawiam