  • 11. Data: 2002-02-28 09:32:38
    Temat: Re: kredyt w lukasie
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    > Problem
    > polega na tym, ze "do akcji" wkracza posrednik LUKAS SA - ktory kasuje
    > prowizje - w moim przypadku - prowizja wyniosla wiecej (o okolo 30 %) niz
    > kwota odsetek. Moim zdaniem jest to zwykle robienie klientow w ch...

    Prowizję pobiera bank a nie pośrednik - wynagrodzenie dla sklepu z tytułu
    zawartej umowy zapewne jest, ale zgodnie z umową prowizja pobierana jest
    prze bank i niestety wynosi często 5 i więcej procent.

    Adam

  • 12. Data: 2002-02-28 10:43:58
    Od: "Syriusz" <s...@i...net.pl>

    niz

    > Napisz dokladniej jak to sie odbywa? Skad ten posrednik,
    Skąd pośrednik? W sumie pytanie retoryczne, ale odpowiedz może być chyba
    tylko jedna: Z chęci zysku.

    > czy to byl kredyt
    > gotowkowy, czy na konkretny cel,

    Kredyt był na konkretny cel - sprzęt AGD.

    > czy w oddziale banku czy w jakims
    > hipermarkecie?

    W małym sklepie. I w tej kwestii (pośrednika) tez jest dużo zamętu. Po
    zawarciu umowy zadzwoniłem do oddziału Lukas SA (w odróżnieniu od Lukas Bank
    SA) - gdzie próbowano mi wmówić, ze to sprzedawca wprowadził mnie w błąd,
    nie informując mnie o pełnych warunkach umowy (podając jedynie
    oprocentowanie kredytu, nie wspominając o prowizji), i Lukas SA umywa ręce
    od sprawy. Jednak po kilku minutach rozmowy, gdy dowiedziałem się że Lukas
    SA ma podpisana umowę z tym sprzedawca (a wiec występuje w imieniu Lukas SA)
    i pobiera za to wynagrodzenie (czesc prowizji) to Lukas SA już nie mógł
    powiedzieć, że to sprzedawca wprowadził mnie w błąd. Sprzedawca w trakcie
    popisywania umowy w sklepie reprezentuje Lukas SA a nie swój sklep! Dziwny
    jest również fakt, ze klient nie dostaje kopii umowy (sprzedawca zapewniał,
    ze zostanie przesłana poczta), a jedynie potwierdzenie zawarcia umowy.
    Lukas wysyła jedynie kopie umów do klientów którzy zgłoszą taka chęć
    (ciekawe czemu nazywają ten fakt REKLAMACJĄ ?).
    Smród po sprawie pozostał i klientem Lukas Bank SA (ani Lukas SA) już nie
    będę (i wielu moich znajomych również). Czy na pewno: "Tak powinno być w
    każdym banku" ?
    Pozdrawiam
    Tomek

    PS
    Odnośnie wcześniejszego postu dotyczącego innych kredytów. Np. Citibank
    Promocja (???) - dane z ulotki reklamowej:

    1. Kredyt: 4000; okres spłaty: 36 miesięcy; rata: 185 - oprocentowanie
    kredytu wynosi: 18,60% (kredyt z dyskontem)
    2. Kredyt: 7000; okres spłaty: 36 miesięcy; rata: 323 - oprocentowanie
    kredytu wynosi: 18,60% (kredyt z dyskontem)
    3. Kredyt: 12000; okres spłaty: 48 miesięcy; rata: 453 - oprocentowanie
    kredytu wynosi: 27,95% (kredyt o malejącym kapitale)

    Podane raty miesięczne zawierają prowizję i składkę na ubezpieczenie
    kredytu.
    [Koniec ulotki]

    A teraz moje wyliczenia (jeśli źle liczyłem to mnie poprawcie):
    Ad. 1. Oprocentowanie kredytu w skali roku wynosi: 36,78 %
    Ad. 2. Oprocentowanie kredytu w skali roku wynosi: 36,59 %
    Ad. 3. Oprocentowanie kredytu w skali roku wynosi: 32,96 %

    Wiec i tak w Citibanku jest lepiej - jeśli chodzi o oprocentowanie. Jeśli
    chodzi sposób "przyciągania" klientów - to jest tak samo.

    Jeśli macie jakieś inne "promocje" pod ręką to podajcie dane - może jest
    jakiś bank, który ma większe oprocentowanie niż LUKAS (chociaż nie sądzę -
    jedynie lombard na Starym Mieście może być droższy) ?

  • 13. Data: 2002-02-28 15:55:44
    Od: "Crossmen" <a...@p...onet.pl>

    | Jeśli macie jakieś inne "promocje" pod ręką to podajcie dane - może jest
    | jakiś bank, który ma większe oprocentowanie niż LUKAS (chociaż nie sądzę -
    | jedynie lombard na Starym Mieście może być droższy) ?

    prosze bardzo....promocja Lukas Bank w hipermarkecie Media Markt w M1 w
    Zabrzu...formalnosci sprowadzone do 10 minut (oczywiscie jesli nie ma
    kolejki) kredyt na dowolny towar z MediaMarkt powyzej kwoty
    100zl....oprocentowanie 0%.....prowizja 5%.....10 rat....np. biore TV za
    1000 zl....na miejscu wplacam 50 zl a potem 10x po 100 zl......czyli wplacam
    im 1050 zl...to chyba nie jest duzo prawda? kredyty w lukasie sa korzystne
    ale tylko jak sa promocje! to tak jak z towarem w hipermarketach......

    crossmen