  • 1. Data: 2002-02-27 18:11:03
    Temat: LG jest dziwne
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@g...pl>

    Ostatnio zalozylem konto w LG. Glownie w celu wplat na konto w oddziale za
    free. A tak sie sklada, ze mam u siebie w miescie oddzial.... Glownym celem
    konta ma byc przekazywanie srodkow do mBanku.

    Od jakiegos czasu jednak nie korzystalem z rachunku. Przy probie zalogowania
    system poprosil o zmiane hasla. Taka sytuacje mialem pierwszy raz i zamiast
    starego hasla wpisywalem z uporem takiego z duzymi uszami haslo inicjacyjne.
    Po trzech takich probach wyskoczyl ladny komunikat, cobym sobie zadzwonil do
    Tele Centrum. No to dzwonie, tam mila pani mnie informuje, ze nie mam
    dostepu do kanalu internetowego, dopoki nie wygeneruja nowego hasla i je
    wysla poczta. No jedyne co zostaje to sie meczyc z kanalem telefonicznym

    Czy LG nie moze odblokowywac odrazu konta po autoryzacji dzwoniacej osoby ??
    Ta zmiana hasla jest bez sensu, bo w sumie nic nie daje, wrecz przeciwnie,
    jak ktos pozna nasze haslo i akurat tak tarfi, ze system poprosi go o zmiane
    hasla to juz sobie moze zmienic.....

    Pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 2. Data: 2002-02-27 18:31:15
    Temat: Re: LG jest dziwne
    Od: "BAH" <b...@k...chip.pl>

    "Leszek Kowalski" <k...@g...pl> wrote in message
> [...]
    zamiast
    > starego hasla wpisywalem z uporem takiego z duzymi uszami haslo

    :-))

    Ja zmieniam tak

    mam hasło: ABCDEFGH
    zmieniem : na ABCDEFGH1
    i po wejściu zmieniam na ABCDEFGH

    nie chce mi sie pamiętac jakie jest zmienione,
    bo skleroza owocuje brakiem dostepu.

> [...]
    > dostepu do kanalu internetowego, dopoki nie wygeneruja nowego hasla i je
    > wysla poczta. No jedyne co zostaje to sie meczyc z kanalem telefonicznym

    I dlatego należy mieć dodatkowe konto.
    Jeden przelew i po mękach

    Tak właśnie zrobiłem jak
    zastrzegli mi Maestro "połknięte" przez Euronet
    (pomyliłem 3xPIN)

    Zawsze może zmienic.

    BAH

  • 3. Data: 2002-02-27 20:45:15
    Od: "Krab" <k...@h...pl____>

    Użytkownik "Leszek Kowalski" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    celem
    > konta ma byc przekazywanie srodkow do mBanku.

    pretorianin jakis czy co ??
    bo jesli nie - to po jakiego "....." zakladac konto w banku o lepszeym
    oprocentowaniu i podobnej funkcjonalnosci - tylko po to by wplacac na konto
    oprocentowane nizej ?

  • 4. Data: 2002-02-28 15:27:16
    Od: Tomasz Staszewski <t...@p...fm>

    Krab wrote:

> [...]
    > oprocentowaniu i podobnej funkcjonalnosci - tylko po to by wplacac na konto

    Bezpieczeństwo...

    pzdr

    Tomek

  • 5. Data: 2002-02-28 16:43:23
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    Tomasz Staszewski wrote:

    > Bezpieczeństwo...

    mozesz rozwinac?

  • 6. Data: 2002-03-01 10:04:38
    Od: Tomasz Staszewski <t...@p...fm>

    Marcin F wrote:

    > mozesz rozwinac?

    W mBanku jak mi ktoś przechwyci hasła z klawiatury to co najwyżej
    zapłaci mi za kilka lat naprzód za prąd, gaz i telefon; w LG ma nieco
    szersze możliwości.

    pzdr

    Tomek

  • 7. Data: 2002-03-01 12:47:18
    Od: <i...@p...onet.pl>

    > Marcin F wrote:
    >
    > W mBanku jak mi ktoś przechwyci hasła z klawiatury to co najwyżej
    > zapłaci mi za kilka lat naprzód za prąd, gaz i telefon; w LG ma nieco
    > szersze możliwości.

    Mozesz dalej pociagnac? Bo to bardzo ciekawe... zwlaszcza w kontekscie innych
    bankow, gdzie jedno haslo i do tego 8 znakowe sluzy do logowania sie i
    akceptacji zlecen...
    Wiec wcale nie jest tak zle... IMHO

    Maciek - IGI

  • 8. Data: 2002-03-01 12:54:32
    Od: Tomasz Staszewski <t...@p...fm>

    i...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > bankow, gdzie jedno haslo i do tego 8 znakowe sluzy do logowania sie i

    Wiem, że w innych bankach jest jeszcze gorzej. Tam w ogóle nie mam
    konta.
    Porównujemy tutaj dwa banki, z których jeden ma TANy, a drugi nie. Dla
    mnie osobiście te TANy są warte 0,55% p.a.

    pzdr

    Tomek

  • 9. Data: 2002-03-01 13:14:37
    Od: <o...@e...com>

> [...]
    > bankow, gdzie jedno haslo i do tego 8 znakowe sluzy do logowania sie i

    W LG masz jedno stałe hasło do logowania i drugie stałe hasło do transakcji.
    Jesli Ci ktoś zainstaluje key-logera to przy założeniu że trafi na okres kiedy
    wykonywałeś np. przelew potwierdzany hasłem transakcyjnym może przelać Twoje
    pieniądze gdzie tylko chce.

    W mBanku jest lepiej (chociaż IMHO też nie pełnia szczęścia), bo ktoś kto
    poznał Twoje hasło do logowania (zakładamy optymistycznie, że listy haseł
    jednorazowych leżą gdzieś bezpiecznie) może przelać pieniądze co najwyżej na
    jedno ze zdefiniowanych wcześniej kont.

    Moim zdaniem to też jest spora dziura i powinno zostać z czasem poprawone.
    Wielokrotnie na forum mBnaku użytkownicy zgłaszali postulat, żeby do definicji
    konta dodać dodatkowe zapytanie czy chronić hasłem jednorazowym. Ktoś kto
    przechwyci Twoje hasło wprawdzie nie przeleje pieniędzy na swoje konto, ale
    może je złośliwie przelać na jakieś wcześniej zdefiniowane. A tu wystarczy
    choćby przelać je na konto karty kredytowej i juz jest spory problem jesli bank
    nie przewiduje transferu nadpłat, tylko zalicza je na poczet przyszłych
    obciążeń.

    A odpowiadając na Twoje pytanie. No dobrze na pewno nie jest. Czy można się
    pocieszać, że w jeszcze innym banku z zabezpieczeniami jest całkowita bryndza.
    Założyć key-logera, szczególnie jeśli ktoś korzysta z netu w pracy, może byle
    gnojek który bez naszej wiedzy będzie miał dostęp do kompa przez parę minut.

    Miłego dnia
    Tomek

    Ps. IMHO w przypadku LG problem zabezpieczeń to chyba jedyny minus który
    powoduje, że mimo wszystko wolę mBank.

  • 10. Data: 2002-03-01 13:31:53
    Od: <i...@p...onet.pl>

    > Ps. IMHO w przypadku LG problem zabezpieczeń to chyba jedyny minus który
    > powoduje, że mimo wszystko wolę mBank.

    A ja ze wzgledu na karte wypukla przeszedlem do LG... cos za cos... ;-)

    Maciek - IGI