  • 1. Data: 2002-06-22 21:02:42
    Temat: kredyt studencki - czy jest szansa na jego zwiekszenie
    Od: "Bartek Szymkowiak" <b...@p...onet.pl>

    Od dwoch lat jestem studentem UAM w Poznaniu i ubieglym roku wzialem kredyt
    studencki (ten na preferencyjnych warunkach) na 4 lata (planowane
    zakonczenie studiow w 2005 r.). W tym roku rozpoczynam nowe studia
    4,5-letnie w trybie dziennym na Akademii Ekonomicznej. Planowane ukonczenie
    II kierunku wypada 1,5 roku pozniej niz I. Czy w zwiazku z tym jest szansa,
    aby otrzymac wiekszy kredyt lub chociaz uzyskac pozniejszy termin
    rozpoczecia splaty kredytu. Czy zalezy to od banku, ktory udzielil mi
    kredytu, czy raczej w tej materii decyduja rozporzadzenia i ustawy?

    --
    Zapraszam wszystkich na moja strone 'O mnie':
    http://www.allegro.pl/mojastrona.php?id=24948

  • 2. Data: 2002-06-23 10:42:12
    Od: "georg" <g...@p...fm>

    czesc

    tez mialem taki problem -studiowalem na pierwszych studiach -a potem w
    miedzyczasie
    jeszcze rozpoczalem drugi fakultet -i chcialem dalej, po ukonczeniu
    pierwszego kierunku,
    "studencko" sie kredytowac...
    ale niestety -w moim banku -PKOBP -dowiedzialem sie, ze kredyt ten jest
    przewidziany
    tylko i wylacznie na jedne studia / a o pozniejszej splacie tez mozesz
    zapomniec :(

    pozdr!
    georg

  • 3. Data: 2002-06-23 12:36:00
    Od: "Bartek Szymkowiak" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > przewidziany
    > tylko i wylacznie na jedne studia / a o pozniejszej splacie tez mozesz

    Dzieki za zainteresowanie!
    Mozesz mi jeszcze powiedziec, czy w banku powolali sie na jakis konkretny
    przepis, czy zapis w umowie?

  • 4. Data: 2002-06-23 14:23:15
    Od: "Marcin" <k...@p...pl>

    > ale niestety -w moim banku -PKOBP -dowiedzialem sie, ze kredyt ten jest
    > przewidziany
    > tylko i wylacznie na jedne studia / a o pozniejszej splacie tez mozesz
    > zapomniec :(

    Bzdura. W Pekao bez najmniejszego kłopotu prolongowano mi spłatę kredytu na
    czas do ukończenia następnych studiów, a także zaproponowano mi dalsze
    wypłacanie rat kredytu, po "przekroczeniu" kolejnego roku studiów. Mówiąc
    prościej - jeżeli po licencjacie rozpocznę studia na innym, 5-letnim
    kierunku, to od czwartego roku tychże studiów, bank ponowi wypłaty.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 5. Data: 2002-06-23 16:31:37
    Od: "Bartek Szymkowiak" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > czas do ukończenia następnych studiów, a także zaproponowano mi dalsze
    > wypłacanie rat kredytu, po "przekroczeniu" kolejnego roku studiów.

    A czy sadzisz, ze w moim przypadku jest szansa na wydluzenie okresu
    wyplacania rat kredytu - kredyt dostalem na II roku, a oba kierunki to
    jednolite studia magisterskie trwajace odpowiednio 5 i 4,5 roku.

  • 6. Data: 2002-06-23 17:40:10
    Od: "georg" <g...@p...fm>

    > Dzieki za zainteresowanie!
    > Mozesz mi jeszcze powiedziec, czy w banku powolali sie na jakis konkretny
    > przepis, czy zapis w umowie?

    kwestia zrodel prawa w banku nie byla poruszana...
    BTW kwestie prawne zwiazane z kredytami sa gdzies na stronie MF
    http://www.mofnet.gov.pl

  • 7. Data: 2002-06-23 17:46:12
    Od: "georg" <g...@p...fm>

> [...]
    > prościej - jeżeli po licencjacie rozpocznę studia na innym, 5-letnim
    > kierunku, to od czwartego roku tychże studiów, bank ponowi wypłaty.

    nie pisz na przyszlosc, ze cos jest bzdura -gdy nie znasz wszystkich
    okolicznosci

    moj przypadek dotyczyl studiowania na dwoch kierunkach 5 letnich studiow
    magisterskich

    licencjat i uzupelniajace magisterskie to calkiem inna historia -i
    oczywistym jest fakt,
    ze w takim przypadku mozna korzystac z kredytu przez caly czas, a
    rozpoczecie splat
    bedzie mialo miejsce rok po uzyskaniu mgr

  • 8. Data: 2002-06-23 18:05:01
    Od: "Marcin" <k...@p...pl>

> [...]

    "dowiedzialem sie, ze kredyt ten jest
    przewidziany
    tylko i wylacznie na jedne studia / a o pozniejszej splacie tez mozesz

    Usłyszałeś bzdurę i potem ją powtórzyłeś... :-))

> [...]
    > ze w takim przypadku mozna korzystac z kredytu przez caly czas, a
    > rozpoczecie splat
    > bedzie mialo miejsce rok po uzyskaniu mgr

    Ale moje studia, to dwa licencjaty, z czego jeden - trzy i półletni...

    Zresztą jejku - Bartku, napisz podanie o prolongowanie kredytu i na
    pewno bank wyrazi na to zgodę.

    ==
    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 9. Data: 2002-06-23 19:40:07
    Od: "Bartek Szymkowiak" <b...@p...onet.pl>

    > Zresztą jejku - Bartku, napisz podanie o prolongowanie kredytu i na
    > pewno bank wyrazi na to zgodę.

    sorry, jezeli wydaje sie troche upierdliwy - sprawa wyglada tak, ze bardzo
    mile panie od kredytow, ktore mnie obsluguja w oddziale nie do konca maja
    pojecie, co robia i w momencie, gdy beda mnie probowaly zbyc, bo np. nie
    bedzie im sie chcialo zalatwiac mojego raczej nietypowego przypadku lub nie
    beda mialy pojecia jak do tego sie zabrac, chcialbym miec za soba raczej
    silne argumenty

    W kazdym badz razie dzieki za info, ktore do tej pory dostalem - a moze ktos
    mial sytuacje bardzo podobna do mojej i chetnie podzieli sie wrazeniami

    Pozdrawiam wszystkich!

    --
    Zobacz: Czego bogaci ucza swoje dzieci, a o czym biedni nie maja pojecia!
    http://www.allegro.pl/mojastrona.php?id=24948

  • 10. Data: 2002-06-24 16:02:03
    Od: SunWoj <s...@w...pl>

> [...]

    >przewidziany
    >tylko i wylacznie na jedne studia / a o pozniejszej splacie tez mozesz

    Witam!
    A ja mam taki problem. Ten sam bank...
    Moje studia inzynierskie mialy trwac 3,5 roku, w i na tyle dostalem
    kredyt. Teraz okazalo sie ze trwaja 4 lata /tak se zmienili nagle!!!/
    i w polowie nast. roku akadem. konczy mi sie kredyt. CZy dostane
    przedluzenie jego???

    Poza tym na pewno bede kontynuowal nauke na studiach magisterskich i
    znow 2 lata. Czy dostane przedluzenie???

    Oj ciezko bedzie!!!
    Ktos mial podobnie???

    Wojtek