  • 1. Data: 2002-06-22 18:48:30
    Temat: keyloger ....
    Od: "Sara" <s...@g...pl>

    Co to jest keyloger lub kon trojanski i co wogole oznaczaja takie terminy
    jak: algorytm, DES czy RSA...

    dzieki
    Sara

  • 2. Data: 2002-06-22 19:03:00
    Temat: Re: keyloger ....
    Od: "hosi" <hosi@_usun_to_o2.pl>

    NTG!

  • 3. Data: 2002-06-22 19:29:42
    Od: "Mateusz Muun" <m...@m...net.no.spam.please>

    "Sara" <s...@g...pl> wrote in message news:3d14c6dc@news.vogel.pl...
    > Co to jest keyloger lub kon trojanski i co wogole oznaczaja takie terminy
    > jak: algorytm, DES czy RSA...
    >
    > dzieki
    > Sara

    keyloger - key - klawisz loger - cos co zapisuje w pliku dziennika
    jednym slowem programik, ktory szczytuje nacisniete klawisze i
    zapisuje je do pliku.
    Najczesciej wykorzystywane przy przechwytywaniu hasel (takze do
    bankuff)

    kon trojanski - program, ktory jest u ruchomiony na komputerze klienta (np.
    Twoim) i wysyla rozne dane najczesciej do autora programu, lub wykonuje
    rozne nieprzyjemne rzeczy na Twoim komputerze. Program taki musi byc
    uruchomiony przez Ciebie.

    DES (Data Encryption Standard)- najprosciej mowiac rodzaj algorytmu
    szyfrujacego na podstawie klucza

    RSI (Rivest, Shamir, Adleman) czy jakos tak, schemat kodowania oraz
    autoryzacji.

    alogarytm - zobacz w slowniku bo to juz wstyd.

  • 4. Data: 2002-06-23 15:47:25
    Od: "Maurycy" <m...@w...pl>

    Witam:)

    > DES (Data Encryption Standard)- najprosciej mowiac rodzaj algorytmu
    > szyfrujacego na podstawie klucza
    Mozna jedynie dodac, ze jest to szyfrowanie symetryczne, czyli zrowno
    nadawca i odbiorca musza posiadac ten sam klucz sluzacy do
    kodowania/odkodowania informacji.

    > RSI (Rivest, Shamir, Adleman) czy jakos tak, schemat kodowania oraz
    > autoryzacji.
    Gwoli scislosci:)) Jest to takze rodzaj algorytmu szyfrujacego. Nazwa RSA
    pochodzi od pierwszych liter nazwisk jego tworcow (brawo Mateusz:) ja tam
    nie moge ich spamietac:)). Jeno dla odmiany jest to szyfrowanie
    asymetryczne, tzn. istnieja dwa klucze: prywatny i publiczny. Informacje
    zakodowana jednym mozna odkodowac przy pomocy drugiego. Stosuje sie to, jak
    napisal Mateusz zarowno przy kodowaniu (np. poczty), jak i podpisach
    elektronicznych. Istnienie dwoch kluczy rozwiazuje problem przeslania klucza
    istniejacy w przypadku kodowania symetrycznego.

    Pozdrawiam,
    Maurycy

    ps. Nie jestem pewien, czy to najlepsza grupa, do zadawania tego rodzaju
    pytan:)