  • 31. Data: 2018-11-15 17:02:23
    Temat: Re: kredyt na zakup nieruchomości z licytacji?
    Od: "n" <...@...e>

    Sprzedajesz mieszkanie?
    Chętnie Ci wpłace zadatek z możliwoscią zwrotu (to jakiś oksymoron, trudne słowo ale
    jest internet) i z ustawową dwukrotnością zadatku, gdy nawalisz.
    Aaaa, zapominałem, Pan nie właściciel, Pan wynajmuje...
    No to jako właściciel odpowiem nabywcy-gołodupcowi bez kasy:
    Szukaj innego frajera!

  • 32. Data: 2018-11-15 23:34:37
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-11-14 o 21:32, Liwiusz pisze:

    > Nawet jeśli procedura byłaby taka sama, to nie zgadzałbym się na takie
    > warunki, bo nawet przy normalnym kupnie procedura jest "może damy
    > kredyt, może nie damy, do momentu wypłaty nie znasz dnia ani godziny
    > (ani miesiąca wypłaty kredytu, oraz tego, czy w ogóle do wypłaty dojdzie)".

    gwarancji uzyskania kredytu nie ma żadnej, dlatego też składa się kilka
    wniosków, aby te szanse max zwiększyć

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 33. Data: 2018-11-15 23:41:25
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-11-14 o 21:24, Liwiusz pisze:

    > Potrafisz choćby szczątkowo jakoś to umotywować?

    ale co mam motywować?
    napisałeś, że bank będzie sztucznie przedłużał procedurę, bo klient
    kupuje z licytacji, to przecież bez sensu

    bank jest od tego aby na kliencie zarobić, jeżeli analitykowi się
    transakcja nie spodoba to od razu da negata, przedłużanie procedury nie
    przyniesie mu żadnych korzyści

    > Ryzykują, dlatego przy kredycie, którego jeszcze nie mamy, nie daje się
    > zadatku.

    a jak nie dasz zadatku albo jakiś śmieszny lub będzie to tylko zaliczka
    to każda ze stron może się w każdej chwili wycofać,
    tutaj sytuacja zupełnie życiowa (zdarza się):

    mój klient znalazł super mieszkania za dobrą cenę, ale umówił się ze
    sprzedającym tylko na zaliczkę, przeprowadziliśmy całą procedurę, gość
    nawet podpisał umowę kredytową i....sprzedający się rozmyślił, oddał
    wpłaconą kasę (zaliczka) i po zawodach, tak zrobił, bo mógł

    przy sensownym zadatku sprzedający musiałby mu zwrócić podwójną wpłaconą
    kwotę więc naprawdę by się zastanowił czy chce się wycofać z transakcji

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 34. Data: 2018-11-15 23:43:43
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-11-15 o 17:02, n pisze:
> [...]
    > Aaaa, zapominałem, Pan nie właściciel, Pan wynajmuje...
    > No to jako właściciel odpowiem nabywcy-gołodupcowi bez kasy:

    Panowie, można tak napisać umowę, że zadatek (w określonej sytuacji)
    będzie zwrotny. Jeżeli strony się na to zgodzą to nie ma przeszkód.

    Zwykle taki zapis występuje jeżeli sprzedający chce sprzedać, ale
    kupujący ma spore wątpliwości czy dostanie kredyt.

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 35. Data: 2018-11-15 23:46:17
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-11-14 o 21:29, Liwiusz pisze:

    > Czyli tak jak napisałem, ale sam napisałeś, że piszę głupoty. Cieszę
    > się, że doszedłeś do takiego samokrytycyzmu :)

    tak można, ale tutaj pytającemu brakuje ok. 300kzł, trzeba mieć naprawdę
    super dochody, aby dostać tyle gotówki

    poza tym mieszkanie musi być odpowiednie, aby się nie okazało, że
    refinans się nie uda, bo bank go nie zaakceptuje jako zabezpiecznie

    jeżeli gość zostanie z gotówkami na 300kzł to raty mogą być naprawdę
    bolesne...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 36. Data: 2018-11-15 23:47:51
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-11-15 o 15:45, J.F. pisze:

    > Szansa jest.
    > Ale jak sie nie uda, to lezysz, kwiczysz i robisz pod siebie :-(
    >
    > J.

    dlatego opisałem inną opcję = kredyty gotówkowe
    + są banki, w których jest drożej, ale kredyt można zrobić relatywnie szybko
    dodatkowo UoKH mówi, że bank ma wydać decyzję w ciągu max 21 dni od
    złożenia kompletu dokumentów

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 37. Data: 2018-11-16 07:27:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-11-15 o 23:41, RobertS pisze:

    > ale co mam motywować?
    > napisałeś, że bank będzie sztucznie przedłużał procedurę, bo klient
    > kupuje z licytacji, to przecież bez sensu

    Nie "bo klient kupuje z licytacji", tylko "bo klient bierze kredyt".
    Naprawdę widziałem w branży finansowej na poziomie obsługi klienta lub
    analityka tyle idiotów, tyle idiotycznych procedur, tyle sytuacji
    nielogicznych, że to, że bank odmówi wydania kredytu "bo nie" i okaże
    się to w ostatnim możliwym dniu jest całkowicie "oczekiwalne".

    > bank jest od tego aby na kliencie zarobić, jeżeli analitykowi się
    > transakcja nie spodoba to od razu da negata, przedłużanie procedury nie
    > przyniesie mu żadnych korzyści

    Tak być powinno, ale nie jest.

    > przy sensownym zadatku sprzedający musiałby mu zwrócić podwójną wpłaconą
    > kwotę więc naprawdę by się zastanowił czy chce się wycofać z transakcji

    Wiem jak działa zadatek, nie trzeba tego tłumaczyć. Pomijając już ten
    fakt - mówimy o licytacji komorniczej, tam nie ma zadatku, a pieniądze
    można tylko stracić.

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2018-11-16 07:40:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 15 Nov 2018 23:47:51 +0100, RobertS napisał(a):

    > dlatego opisałem inną opcję = kredyty gotówkowe

    Kierunek niby dobry ... a pierwsze slowo nie bedzie "zabezpieczenie" ?

    > + są banki, w których jest drożej, ale kredyt można zrobić relatywnie szybko
    > dodatkowo UoKH mówi, że bank ma wydać decyzję w ciągu max 21 dni od
    > złożenia kompletu dokumentów

    No to najpierw bedziesz tydzien kompletowal, potem bedzie ciagle
    brakowac, a na koniec bedzie decyzja w 20 dni ... ale negatywna :-)

    J.

  • 39. Data: 2018-11-16 11:09:05
    Od: "n" <...@...e>

    Ty, Ty widziałeś idiotę?
    Animka na to: "niemożliwe"...

    -----

  • 40. Data: 2018-11-16 20:58:53
    Od: "Dudzik" <s...@m...spam>

    RobertS wrote:

    > 30 dni liczone od kiedy?
    >
    > jeżeli jest komplet papierów to jest szansa, że uda się przeprocesować
    > wniosek i wypłacić kredyt w takim terminie

    Kiedys komornik mowil mi ze teoretycznie mozliwe jest przedluzenie na
    wnioskek - jesli sad uzna ze uzasadniony to pozwoli, jak nie... w banku sie
    przeciagnie bo swieta, bo urlopy itd.

    Nie ma latwo. Aha na ciekawe licytacje przychodzi w wuj ludzi, czekaja do konca
    i wala po 10k postapienia czasami bijac ceny rynkowe co jest chore (problemy
    ew, itd musi byc taniej by sie w to bawic). Nie dac sie poniesc emocjom :-)