    From: RobertS <b...@x...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyt na zakup nieruchomości z licytacji?
    Date: Thu, 15 Nov 2018 23:41:25 +0100

    W dniu 2018-11-14 o 21:24, Liwiusz pisze:

    > Potrafisz choćby szczątkowo jakoś to umotywować?

    ale co mam motywować?
    napisałeś, że bank będzie sztucznie przedłużał procedurę, bo klient
    kupuje z licytacji, to przecież bez sensu

    bank jest od tego aby na kliencie zarobić, jeżeli analitykowi się
    transakcja nie spodoba to od razu da negata, przedłużanie procedury nie
    przyniesie mu żadnych korzyści

    > Ryzykują, dlatego przy kredycie, którego jeszcze nie mamy, nie daje się
    > zadatku.

    a jak nie dasz zadatku albo jakiś śmieszny lub będzie to tylko zaliczka
    to każda ze stron może się w każdej chwili wycofać,
    tutaj sytuacja zupełnie życiowa (zdarza się):

    mój klient znalazł super mieszkania za dobrą cenę, ale umówił się ze
    sprzedającym tylko na zaliczkę, przeprowadziliśmy całą procedurę, gość
    nawet podpisał umowę kredytową i....sprzedający się rozmyślił, oddał
    wpłaconą kasę (zaliczka) i po zawodach, tak zrobił, bo mógł

    przy sensownym zadatku sprzedający musiałby mu zwrócić podwójną wpłaconą
    kwotę więc naprawdę by się zastanowił czy chce się wycofać z transakcji

    --
    pozdrawiam
    RobertS