  • 1. Data: 2006-02-22 21:25:52
    Temat: kredyt mieszkaniowy w Santander- dawny PTF
    Od: "sliver" <magdalencka@@tlen.pl>

    Witam,

    Własnie trafiłem na oferte tego banku. Chce wziac kredyt na zakup
    mieszkania. Prowadze działalnosc gospodarcza. Nie mam wielkich
    udokumentowanych dochodów wiec pozwiedzałem sobie piekne budynki banków ale
    wszedzie słyszałem NIE.
    Trafiłem do Santandera. I tam, o dziwo, nie trzeba dokumentowac dochodów.
    Wystarczy tylko oswiadczenie kredytobiorcy. Drugi warunek to min 30% wkładu
    własnego.Oprocentowanie w CHF 3.04 %. Prowizja 1%.
    Cos moim zdaniem za ładnie i łatwo to wyglada. Ma moze ktos jakies
    doswiadczenia z tym bankiem.? Jest jakis hak?
    Dali mi umowe do zapoznania. Nigdy wczesniej nie czytałem umowy kredytowej
    ale dwa punkty mnie w niej zdziwiły.
    Po pierwsze czy normalnym jest w takich umowach ze bank nakazuje aby co rok
    do konca maja przedstawiac im złozonego w US rocznego PITA ? Czyli nawet jak
    strace dochody a bede płacił raty to i tak moga mi wypowiedziec umowe bo nie
    miałem dochodów?
    Po drugie trzeba powiadamiac bank o zaciaganiu pozyczek i kredytów. Czy to
    normalne w takich umowach?
    Jestem bardzo ciekaw opini na temat tego banku i ich kredytów.

    --
    sliver

  • 2. Data: 2006-02-23 06:05:17
    Temat: Re: kredyt mieszkaniowy w Santander- dawny PTF
    Od: Bogusz <b...@p...onet.pl>

    sliver napisał(a):
    > Witam,

    [ciach]
    > Po drugie trzeba powiadamiac bank o zaciaganiu pozyczek i kredytów. Czy to
    > normalne w takich umowach?
    > Jestem bardzo ciekaw opini na temat tego banku i ich kredytów.

    Mam taki punkt w umowie kredytowej z PeKaO S.A.

    --
    Bogusz.

  • 3. Data: 2006-02-23 08:05:13
    Od: "MarP" <p...@w...pl>

    > Mam taki punkt w umowie kredytowej z PeKaO S.A.

    Ja mam nawet oba (inny bank) i pewno znalazloby sie jeszcze pare dziwnych,
    ale tego bank tak naprawde nie wymaga, jesli tylko dostanie w terminie rate.
    marp

  • 4. Data: 2006-02-23 17:50:54
    Od: "Farfotzel" <f...@g...pl>

    Użytkownik "sliver" napisał w wiadomości
    > Witam,

    Również

    <ciach>
    > Ma moze ktos jakies doswiadczenia z tym bankiem.? Jestem bardzo ciekaw
    > opini na temat tego banku i ich kredytów.

    Sam u nich niedawno brałem kredyt mieszkaniowy jednak mną kierowała ich
    przychylnośc do umów zleceń i o dzieło.
    Aktualnie (7 miesiecy po zaciągnieciu) nie spotkałem jak dotąd żadnych
    haków. Jedno co mnie martwi (chociaz narazie średnio) to uzależnienie
    oprocentowania m.in od decyzji prezesów i wszytskich świetych a nie sztywno
    libory/wibory i inne + marża. Choc na tym etapie to nawet dobrze bo u innych
    podobno % skoczyło ostatnio a u mnie narazie "cisza" (tfu tfu przez lewe
    ramie i w niemalowane).

    Jak juz pisałem minęlo dopiero 7 miesiecy (jeszcze raptem 353 raty i chałupa
    moja :) ) wiec nie doszedłem jeszcze do momentu złożenia PITu - ale z tego
    co wiem to jest martwy wymóg, który nie jest brany pod uwage jak sie płaci
    raty w terminie.

    Co do samej obsługi to bez zastrzeżen - decyzja i uruchomienie kredytu w
    tym samym dniu co złozenieie papierów.
    Weryfikacja dochodów u pracodawcy - kilka razy koles jezdzil bo sie nie mogl
    z pracodawca dogadac co do terminu - przynajmniej nie zlał tematu i nie dał
    negatywa bomu się nie chciało.
    Wycena mieszkania (u mnie rynek wtórny) tez szybciutko i na temat.

    jedyny mankament to brak obsługi kasowej u nich w oddziale, który mam pod
    nosem i musze wydawac na przelewy - ale jakos to da się znieśc.

    osobiscie polecam, choc pewnie znajda sie tacy co maja inne zdanie. Ja
    jednak polegam na autopsji.

    Pozdrawiam
    Farfotzel

  • 5. Data: 2006-02-23 19:43:31
    Od: "sliver" <magdalencka@@tlen.pl>

    Użytkownik "Farfotzel" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > chałupa moja :) ) wiec nie doszedłem jeszcze do momentu złożenia PITu -
    > ale z tego co wiem to jest martwy wymóg, który nie jest brany pod uwage

    Martwy czyli masz na mysli ze jezeli splacasz regularnie raty to nie musisz
    tego robic.?
    Różnie w zyciu bywa ale wiem na pewno ze rate zawsze zapłace a jak nie to
    zawsze moge liczyc na rodzine, rodziców. Moze sie zawsze zdazyc ze spadna
    legalne dochody lub ich w ogóle nie bedzie i co wtedy? Wypowiadaja umowe?

    sliver

  • 6. Data: 2006-02-23 22:54:48
    Od: "Farfotzel" <f...@g...pl>

    Użytkownik "sliver" napisał

> [...]
    > legalne dochody lub ich w ogóle nie bedzie i co wtedy? Wypowiadaja umowe?

    Jak pisałem jeszcze nie miałem konieczności przedstawiania tego PITu bo
    kredycik świeży. A informacje o "martwocie" tego zapisu mam od kolegi, który
    pośredniczył w jego udzieleniu i obsłużył takich kredytów już kilka
    (-nascie; -dziesiąt - nie wiem).

    Podobne zdanie, chociaz nieoficjalnie oczywiście usłyszałem w samym oddziale
    banku, jak pytałem o ten zapis - nie uzyto oczywiście wtedy słowa martwy,
    ale dano do zrozumienia, że bankowi zalezy przede wszytskim na spłacaniu
    rat.

    Proponuje po ludzku w trakcie rozmowy zapytac o ten zapis i wysnuc
    hipotetyczne sytuacje - "a co by było gdyby....?"
    niby odpowiedź nie będzie oficjalna ale usłyszy sie (przy odrobinie
    szczęścia) o praktykach stosowanych w takich sytuacjach

    pozdrawiam
    Farfotzel

  • 7. Data: 2006-02-23 23:31:49
    Od: Adam <a...@p...onet.wyrzuc_to.pl>

    sliver napisał(a):
> [...]
    > normalne w takich umowach?
    > Jestem bardzo ciekaw opini na temat tego banku i ich kredytów.

    w padzierniku zeszlego roku bralismy tam kredyt na zakup dzialki -
    nieduzy, 40 tys niecale. szybko i sprawnie, prowadzimy DG i faktycznie
    zero papierów z urzędów.

    --
    Z domu, na newsy, pisze dla Was

    Adam

    Pozdrowienia!

  • 8. Data: 2006-02-24 08:50:09
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    Diabel jak zwykle tkwi w szczegolach.

    W kazdym banku jest taka komórka, ktora sie zajmuje kontrolą kredytów.
    Przede wzystkim dba o to, aby wymogi dotyczące dokumentacji pokredytowej
    byly spełnione. Chodzi tu np.o aktualne polisy ubezpieczeniowe z cesją na
    bank, o wspomniane PITy jesli umowa kredytowa tego wymaga itp.itd. Prosze
    zwrocic uwage, ze w umowie zapewne jest rowniez mowa o prawie banku do
    wizytacji kredytowanej nieruchomosci. Wiadomo, chodzi o to, czy przedmiot na
    ktorym bank ustanowil zabezpieczenie nie traci na wartosci np. z powodu
    dewastacji przez uzytkowników.

    Przedmówcy mają jak najbardziej racje, do PITów zaglada sie wtedy, kiedy
    zaczynają sie obsuwy ze splatą. A zaglada sie po to, by podjąc decyzje co do
    dalszych kroków: dogadujemy sie, są szanse, ze to tylko tymczasowe problemy,
    czy też wypowiadamy umowe i realizujemy zabezpieczenia.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

  • 9. Data: 2006-02-25 21:09:16
    Od: "Vei" <g...@g...pl>

> [...]
    > niby odpowiedź nie będzie oficjalna ale usłyszy sie (przy odrobinie
    > szczęścia) o praktykach stosowanych w takich sytuacjach

    Dzis w temacie PTF jestem aktywna, bo na swiezo sie z nimi rozstaje (po 2
    latach). Rzeczywiscie PIT skladac nie trzeba - nikt ode mnie nie wolal. Za to
    pilnuja ubezpieczen.

    Natomiast dobrze czytajcie oprocz umowy takze regulaminy i tabele oplat i prowizji.
    Opisalam swoja historyjke tutaj:
    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.b
    iznes.banki&aid=40638809

    Tak jak pisalam - pomijam te oplate kompensacyjna, bo to bylo 350 zł i
    przeboleje. Wkurzylo mnie to, ze wszyscy zachowywali sie jakby ja 2 minuty
    wczesniej wymyslili. Przy symulacji splaty calosci kredytu przed terminem - ani
    slowa o tym, a przeciez Infolinia pracowala na moim numerze umowy. Powinni
    wychwycic to, ze obowiazuje mnie oplata kompensacyjna.
    Jedno jest pewne - kupuje teraz wieksze mieszkanie (i tez na kredyt). I chocby
    PTF dawal mi najlepsze warunki, to do nich nie wroce, bo raz sie zawiodlam i
    szansy kolejnej nie dam. Czuje sie osuzkana, bo cos takiego jak oplata
    kompensacyjna wyrazona dokladnie procentem od kwoty kredytu powinna byc jasno
    okreslona w umowie, a nie ukryta w dodatkowych dokumentach.
    I co gorsza, poszlam sobie wczoraj do biura PTF i pytam sprzedajacego o te
    oplate, a on wielkie oczy zrobil - ze nic o czyms takim nie wie. I ja juz nic
    kompletnie teraz nie rozumiem - jak dziala ten bank.