  • 1. Data: 2006-02-22 15:34:46
    Temat: Ma terminal, a odmawia przyjęcia karty - co robić?
    Od: r...@o...pl

    Witam, mam pytanko do znawców.

    Chciałbym dokonać zakupu biletów lotniczych w pewnym biurze turystycznym i
    zapłacić za nie kartą płatniczą Maestro (z Pekao SA). Kwota jest dość duża, bo
    wybieram się daleko i nie sam. Sprzedawca ma terminal do kart, ale uporczywie
    odmawia przyjęcia płatności kartą płatniczą: tylko "karta kredytowa", ew.
    przelew lub gotówka. Prawdę mówiąc trochę mnie to dziwi, bo wydawało mi się, że
    z punktu widzenia sprzedającego płatność kartą typu Maestro gwarantuje większe
    bezpieczeństwo itp. niż przy płatności kredytówką, ale rozmowa z nimi jest jak z
    osłem - opowiadają jakieś farmazony o "systemie", który rzekomo akceptuje tylko
    karty "kredytowe".

    Bank Pekao rozkłada ręce. Nie wiem od kogo mają terminal do kart w tym biurze
    turystycznym, ale nie bardzo mogę kupić gdzie indziej, bo akurat ci mają
    zdecydowanie najtańsze bilety na interesującym mnie kierunku.

    Czy w takiej sytuacji można coś poradzić na niezrozumiały (dla mnie wręcz
    absurdalny - przecież jeśli płacę Maestrem, to "na żywo" mają zdjęte pieniądze z
    mojego konta) upór sprzedawcy?

    Zeby było ciekawiej, przy płatności przelewem nie uznają kwitu z banku z
    pieczątką itp. o dokonanym przelewie - bilet wydają dopiero po wpłynięciu kasy
    na ich konto (albo i nie wydają - skąd ja mam wiedzieć, czy w takiej sytuacji po
    prostu nie wezmą pieniędzy i się wypną?).

    Płatność gotówką, to dla mnie ostateczność - ta metoda jest dla mnie chyba
    najmniej bezpieczna - ?

    Poradździe coś.

  • 2. Data: 2006-02-22 15:46:20
    Temat: Re: Ma terminal, a odmawia przyjęcia karty - co robić?
    Od: "Grzes" <p...@S...o2.pl>

    Użytkownik <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Płatność gotówką, to dla mnie ostateczność - ta metoda jest dla mnie chyba
    > najmniej bezpieczna - ?
    >
    > Poradździe coś.

    Niestety biura nie zmusisz do zapłaty kartą. Może płaci od karta debetowych
    wyższą prowizję niż wynosi jego marża na tych biletach skoro ma je takie
    tanie?
    Prawdę mówiąc nie wiem dlaczego w takiej sytuacji płatność gotówką to
    ostateczność jak ci tą kasę i tak zaraz ściągną z konta. Gdzie tu
    niebezpieczeństwo? No chyba że niebezpieczeństwem nazywasz trzymanie w
    kieszeni kilkuset złotych na bilet, ale to już by była lekka przesada

    Grześ

  • 3. Data: 2006-02-22 15:49:37
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Płatność gotówką, to dla mnie ostateczność - ta metoda jest dla mnie
> [...]

    Jesli to jest w Krakowie, to ja bardzo chetnie podejde tam z moim
    zestawem kredytowek i dokonam za Ciebie platnosci przy okazji pokpimy
    sobie z nich. Chetnie z uzyciem Amex'a, zaplaca wyzsza prowizje za te
    bezsensowne wymogi, albo rozbijemy to na przyklad na 7 transakcji
    roznymi kartami...

    Merytorycznie: ich oczekiwania sa bezsensowne, ale zmusic ich nie
    zmusisz. Ze Maestro jest kredytowe raczej sobie wmowic nie dadza. :-|

    marekz

  • 4. Data: 2006-02-22 16:14:59
    Temat: Re: Ma terminal, a odmawia przyjecia karty - co robic?
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    On 2/22/2006 4:34 PM, r...@o...pl wrote:

> [...]
    > odmawia przyjęcia płatności kartą płatniczą: tylko "karta kredytowa", ew.
    (...)

    Był swego czasu wątek - w którego konkluzji wyszło, że nie da się
    rozpoznać, czy karta jest kredytowa, czy nie - może warto zadać to
    pytanie "pewnemu biuru turystycznemu" ? Tj. Jak rozpoznali, że Maestro
    jest niekredytowe?

    BTW: W Zillertal za skipass przyjmują tylko Maestro (lub gotowizna) i
    jakimś miejscowym wynalazkiem. No credit cards!

    Pzdr: Witek

  • 5. Data: 2006-02-22 16:32:15
    Od: Piotr Kulinski <p...@c...pl>

> [...]
    > niebezpieczeństwo? No chyba że niebezpieczeństwem nazywasz trzymanie w
    > kieszeni kilkuset złotych na bilet, ale to już by była lekka przesada

    Przeciez Kolega wyraznie napisale ze chodzi o wieksza kwote.....
    Bilet zapewnie nie jest do Berlina a np bilet lotniczy do Australii dla
    dwoch osob tam i nazad na pewno oscyluje w "tysiacach" nie w "setkach"...

    P.

  • 6. Data: 2006-02-22 21:02:11
    Od: r...@o...pl

> [...]
    > niebezpieczeństwo? No chyba że niebezpieczeństwem nazywasz trzymanie w
    > kieszeni kilkuset złotych na bilet, ale to już by była lekka przesada

    Gdyby chodziło o kilkaset złotych, to nie zawracałbym gitary na grupie.
    Jak już wcześniej napisałem "wybieram się dość daleko i nie sam". Kwota jest
    pięciocyfrowa.

  • 7. Data: 2006-02-22 21:15:39
    Od: M <p...@w...pl>

    Wynajmij konwojenta do towarzystwa albo zmień biuro.

  • 8. Data: 2006-02-22 21:26:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    r...@o...pl writes:

> [...]
    > jest jak z
    > osłem - opowiadają jakieś farmazony o "systemie", który rzekomo akceptuje

    Mozliwe ze po prostu tak maja. Kiedys, jak ktos nie mial telefonu,
    to byl standard (ew. "zelazko" zamiast elektronicznego terminala).

    Nie jest istotne czy karta jest kredytowa, tylko czy jest off-line
    (czy ma wypukly numer itd. oraz czy ma odpowiedni "service code").

    > Czy w takiej sytuacji można coś poradzić na niezrozumiały (dla mnie wręcz
    > absurdalny - przecież jeśli płacę Maestrem, to "na żywo" mają zdjęte
    > pieniądze z
    > mojego konta) upór sprzedawcy?

    Mozliwe ze w istocie jest zupelnie inaczej.
    "na zywo" to nigdy pieniadze nie sa zdjete z konta, chyba ze to jakis
    bankomat rozliczajacy (a nie tylko blokujacy) on-line.

> [...]
    > pieczątką itp. o dokonanym przelewie - bilet wydają dopiero po wpłynięciu

    To normalne, kwit z banku nie jest dla kontrahenta, mi tez nikt
    np. sprzetu nie da w zamian za jakis kwit.

    Biuro linii lotniczej tez Ci biletow nie da w zamian za kwit, a oni
    moga chyba nieco latwiej je anulowac (tak jak przy problemach z karta).

    > (albo i nie wydają - skąd ja mam wiedzieć, czy w takiej sytuacji po
    > prostu nie wezmą pieniędzy i się wypną?).

    Tyle ze oni maja siedzibe itd. - wiadomo do kogo przyjsc. Jesli zadna
    ze stron nie wierzy drugiej to chyba sprawe zalatwi gotowka.

    > Płatność gotówką, to dla mnie ostateczność - ta metoda jest dla mnie chyba
    > najmniej bezpieczna - ?

    Zalezy jak daleko masz z banku do biura, i jaka to kwota. Placac
    gotowka (albo przelewem) za bilety mozna zwykle uzyskac kilkuprocentowy
    rabat, ale jesli to jest najtansze biuro to moze jest juz wliczony.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2006-02-22 21:42:38
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 22 Feb 2006 17:14:59 +0100, Catbert napisał(a):

    > BTW: W Zillertal za skipass przyjmują tylko Maestro (lub gotowizna) i
    > jakimś miejscowym wynalazkiem. No credit cards!

    AFAIR nie Maestro, tylko MasterCard.

    --
    Krzysztof

  • 10. Data: 2006-02-22 21:57:24
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    r...@o...pl napisał(a):
> [...]
    > prostu nie wezmą pieniędzy i się wypną?).
    >
    > Płatność gotówką, to dla mnie ostateczność - ta metoda jest dla mnie chyba

    to powiedz, ze albo przyjmie karte, albo pojdziesz gdzie indziej