  • 1. Data: 2005-01-11 22:19:23
    Temat: kredyt mieszkaniowy a druga osoba
    Od: "P23" <p...@1...pl>

    Mam dwa pytania odnosnie kredytow hipotecznych.

    1. Czy kredyt moga wziac dwie obce sobie osoby (chlopak i dziewczyna), gdzie
    chlopak nie ma umowy o prace na czas nieokreslony, a jedynie na kilka lat i
    duzo nizsze dochody ponizej sredniej krajowej. Zalezy mi w tej sytuacji by
    obydwie osoby byly wlascicielami mieszkania, choc do czasu splacenia kredytu
    jest nim bank, to jednak beda dwie osoby splacac kredyt.

    2. Czy warto korzystac z uslug Ekspandera ? Czy za to sie placi ? Czy tez
    biora oni prowizje z kredytu, bez kosztow dla klienta.

  • 2. Data: 2005-01-12 10:50:45
    Temat: Re: kredyt mieszkaniowy, a druga osoba
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    I warto się z takim wiązać ??
    ;-)
    JaC

  • 3. Data: 2005-01-12 11:14:42
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    666 wrote:
    > I warto się z takim wiązać ??
    > ;-)

    Serce nie sługa ;-)

  • 4. Data: 2005-01-12 11:16:51
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    P23 wrote:
> [...]
    > wlascicielami mieszkania, choc do czasu splacenia kredytu jest nim
    > bank, to jednak beda dwie osoby splacac kredyt.

    Można tak - będziecie współkredytobiorcami. Ale w razie konfliktu między
    sobą będziecie mieć problem i z mieszkaniem i z kredytem. Nie lepiej się
    pobrać ;-) ?

    > 2. Czy warto korzystac z uslug Ekspandera ? Czy za to sie placi ? Czy
    > tez biora oni prowizje z kredytu, bez kosztow dla klienta.

    Dla klienta ich usługi są bezpłatne.

  • 5. Data: 2005-01-12 13:34:42
    Od: MarekM <m...@w...INTERIA.i-to.PL>

    Glenn dnia 01/12/2005 12:16 PM napisał(a) co następuje:

    > Dla klienta ich usługi są bezpłatne.

    Tylko pozornie. W tym miesiącu temat przerabia mój kolega, z tym że
    jednocześnie sam dowiaduje się w bankach. Dla jednego z banków ma taką
    sytuację: prowizja za udzielenie kredytu zaciągniętego za pośrednictwem
    Expandera wynosi 2% bez możliwości negocjacji, ten sam kredyt w tym
    samym banku - prowizja standardowo 2%, ale bez żadnego problemu
    wynegocjował 1%.

    Marek

  • 6. Data: 2005-01-12 13:47:37
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Tylko pozornie.

    To bardzo możliwe. Pułapek może być wiele. Pierwsza, to ta którą opisałeś.
    Expander prawdopodobnie dostaje coś z prowizji, którą klient musi zapłacić
    bankowi, czyli nie jest zainteresowany jej zmniejszaniem. Poza tym pozostaje
    kwestia rzetelności tego typu doradztwa. Jeżeli Expander dostaje od banku X
    większą prowizję niż od banku Y, to rady przez nich udzielane niekoniecznie
    muszą być korzystne dla klienta. Najlepiej więc przejść się do nich, ale
    popytac tez w bankach na własną rękę i porównać oferty.

  • 7. Data: 2005-01-14 09:37:10
    Od: "Karolcia" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "P23" napisał w wiadomości
> [...]
    kredytu
    > jest nim bank, to jednak beda dwie osoby splacac kredyt.

    Nie powinno być problemu, jesli oświadczycie, że prowadzicie wspólno
    gospodarstwo domowe, posiadacie wspólnie zdolność kredytową na określoną
    kwotę. Umowa o prace na czas okreslony powinna byc zwykle na co najmniej pół
    roku naprzód i trwać już co najmniej pół roku. W innych przypadkach można
    indywidualnie wnioskować o odstepstwa w niektórych bankach.
    Jesli właścicielami muszą być obie osoby, to obie z reguły muszą byc
    kredytobiorcami.
    Jesli zaś dziewczyna ma odpowiednią zdolność kredytową na całą kwotę, to
    dochody chłopaka nie musza byc nawet brane pod uwagę.

    Pozdrawiam
    Karolina