    From: "Karolcia" <c...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyt mieszkaniowy a druga osoba
    Date: Fri, 14 Jan 2005 10:37:10 +0100
    Sender: c...@p...onet.pl@server.bankier.pl

    Użytkownik "P23" napisał w wiadomości
    news:cs1jhc$n78$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Mam dwa pytania odnosnie kredytow hipotecznych.
    >
    > 1. Czy kredyt moga wziac dwie obce sobie osoby (chlopak i dziewczyna),
    gdzie
    > chlopak nie ma umowy o prace na czas nieokreslony, a jedynie na kilka lat
    > duzo nizsze dochody ponizej sredniej krajowej. Zalezy mi w tej sytuacji by
    > obydwie osoby byly wlascicielami mieszkania, choc do czasu splacenia
    kredytu
    > jest nim bank, to jednak beda dwie osoby splacac kredyt.

    Nie powinno być problemu, jesli oświadczycie, że prowadzicie wspólno
    gospodarstwo domowe, posiadacie wspólnie zdolność kredytową na określoną
    kwotę. Umowa o prace na czas okreslony powinna byc zwykle na co najmniej pół
    roku naprzód i trwać już co najmniej pół roku. W innych przypadkach można
    indywidualnie wnioskować o odstepstwa w niektórych bankach.
    Jesli właścicielami muszą być obie osoby, to obie z reguły muszą byc
    kredytobiorcami.
    Jesli zaś dziewczyna ma odpowiednią zdolność kredytową na całą kwotę, to
    dochody chłopaka nie musza byc nawet brane pod uwagę.

    Pozdrawiam
    Karolina