  • 1. Data: 2014-12-14 16:28:18
    Temat: kredyt hipoteczny - warunki
    Od: Zyga <z...@w...pl>

    Witam
    Prośba o ocenę warunków kredytu hipotecznego

    Kredyt hipoteczny na mieszkanie.
    1 osoba fizyczna.
    Deutche bank.
    Kwota kredytu:122 tyś euro
    Waluta: EUR
    Data podpisania umowy: 07/2010
    okres kredytowania: 2040r.
    wartość nieruchomości: 530 000zł
    procentowy udział kwoty kredytu w stosunku do nieruchomości: 90%
    Prowizja przygotowawcza: 0 eur.
    raty równe
    stopa zmienna: EURIBOR 3M + marża podstawowa
    marża podstawowa: 3,40 punktów procentowych; przy spełnieniu pewnych
    warunków marża podstawowa: 2,30 punktów procentowych

    Jak te warunki się mają do tego co obecnie jest na rynku? Warto rozważać
    refinansowanie w innym banku?
    Jednym z warunków obniżenia marży z 3,4 na 2,3 jest comiesięczny wpływ
    wynagrodzenia od pracodawcy w kwocie x. A kredytobiorca niedługo
    przejdzie z umowy o pracę na działalność gospodarczą. Więc zgaduję że
    bank podniesie marżę do 3,4.

    Będę wdzięczny za wszelkie rady.
    pzdr
    Zyga

  • 2. Data: 2014-12-14 19:05:25
    Temat: Re: kredyt hipoteczny - warunki
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-12-14 o 16:28, Zyga pisze:
> [...]
    > wynagrodzenia od pracodawcy w kwocie x. A kredytobiorca niedługo
    > przejdzie z umowy o pracę na działalność gospodarczą. Więc zgaduję że

    Aktualnie o kredycie w walucie zapomnij.
    W złotówkach dostaniesz WIBOR 3/6m + marża 1,5 - 3%

    Zawsze możesz spróbować przelewać ze swojego rachunku z tytułem
    'Wynagrodzenie za...'. Może im wsio ryba?

    --
    Pete

  • 3. Data: 2014-12-14 21:41:07
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > wynagrodzenia od pracodawcy w kwocie x. A kredytobiorca niedługo
    > przejdzie z umowy o pracę na działalność gospodarczą. Więc zgaduję że

    w jakiej walucie obecnie zarabiasz?
    ile zostało kapitału do spłaty i jaka jest obecnie szacunkowa wartość
    nieruchomości?

    zależy, w którym banku masz kredyt, nie każdy podniesie, a niektóre
    można trochę "oszukać" tymi przelewami na konto wynagrodzenia

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2014-12-14 22:50:59
    Od: Zyga <z...@w...pl>

    W dniu 2014-12-14 21:41, RobertS pisze:
> [...]
    >
    > zależy, w którym banku masz kredyt, nie każdy podniesie, a niektóre
    > można trochę "oszukać" tymi przelewami na konto wynagrodzenia

    To nie ja.
    Kredytobiorca zarabia w pln.
    Ile zostało kapitału - nie wiem, mogę spróbować się dowiedzieć.
    Szacunkowa wartość nieruchomości - nie wiem. Szacuję że ta sama co 4
    lata temu: 530tyś pln.
    Bank, napisałem w pierwszym poście: Deutche bank.
    Wiem że jak tylko wynagrodzenie wpływało mniejsze niż "x" bank od razu
    podnosił o 1,1%.
    Mam właśnie wątpliwości co lepsze. Iść do banku i kawa na ławę: że
    przechodzę na działalność i co z tym fantem zrobić? Czy lepiej siedzieć
    cicho, przelewać co miesiąc od Jana Kowalskiego z tytułem
    "wynagrodzenie" i liczyć po cichu że się uda?

    pzdr

  • 5. Data: 2014-12-14 23:01:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Dec 2014 21:41:07 +0100, RobertS napisał(a):
    > w jakiej walucie obecnie zarabiasz?
    > ile zostało kapitału do spłaty i jaka jest obecnie szacunkowa wartość
    > nieruchomości?

    Widzisz - kredyt na 30 lat, minely 4. Duzo jeszcze do splaty zostalo.

    J.

  • 6. Data: 2014-12-14 23:05:02
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > cicho, przelewać co miesiąc od Jana Kowalskiego z tytułem
    > "wynagrodzenie" i liczyć po cichu że się uda?

    skoro to DB to niech poczyta w umowie kredytowej "indywidualne warunki",
    przy DG można przelewać ratę x2 i też bank nie będzie się czepiał

    absolutnie niech NIE idzie do banku i się przyznaje!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2014-12-14 23:28:50
    Od: Zyga <z...@w...pl>

    W dniu 2014-12-14 23:05, RobertS pisze:

    > skoro to DB to niech poczyta w umowie kredytowej "indywidualne warunki",

    Mam przed sobą i czytam
    Tutaj skan z pozostałych warunków kredytu. punkt c.
    https://www.dropbox.com/sc/k69vn1nlu60ei97/AAAQTvdzc
    CJiXRq42wAY6Kfza

    > przy DG można przelewać ratę x2 i też bank nie będzie się czepiał

    z czego to wynika?

    > absolutnie niech NIE idzie do banku i się przyznaje!

    Mówisz?

  • 8. Data: 2014-12-14 23:34:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 14 Dec 2014 16:28:18 +0100, Zyga <z...@w...pl> wrote:
    > wartość nieruchomości: 530 000zł

    Ja pierniczę, dom za taką kasę można kupić a nie mieszkanie...

    --
    Marek

  • 9. Data: 2014-12-14 23:44:20
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 2014-12-14 23:34, Marek pisze:

    > Ja pierniczę, dom za taką kasę można kupić a nie mieszkanie...

    W Pipidówku Dolnym chyba, bo w Warszawie to bardzo średniej klasy
    mieszkanie.

    pozdr
    marcin

  • 10. Data: 2014-12-15 00:21:19
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > z czego to wynika?

    niektórzy klienci mają taki zapis

    > Mówisz?

    tak, bo jak pójdziesz i powiesz to podwyższą marżę i trzeba będzie
    pomyśleć o refinansie (jak minie 5 lat od uruchomienia kredytu, bo
    wcześniej prowizja)

    wniosek:
    przelewajcie na to konto kwotę nie mniejszą niż wynika z punktu "c" + w
    tytule przelewu oczywiście "wynagrodzenie"

    tak długo jak raty będą płacone terminowe nikt się nie powinien przyczepić

    --
    pozdrawiam
    RobertS