  • 1. Data: 2008-01-14 20:18:58
    Temat: kredyt bankowy na rozpoczecie DG IT
    Od: "q" <...@q...qq>

    Witam.
    Potrzebuję kredytu na rozpoczęcie działalności gospodarczej, dokładniej na
    sfinansowanie projektu informatycznego. Czy orientujecie się, który z
    banków posiada dobrą ofertę na początek DG.??
    Może ktośma już doświadczenia z takimi kredytami ?
    Celem projektu jest pobudzenie społeczności lokalnej do utożsamiania się z
    regionem, kulturą itp.

    oferte mbanku znam -10tys daja na otwarcie, ale to kropla w morzu
    mikrofundusz takze - brak jakichkolwiek programow
    nie chce venture capital -
    granty z UE wchodza dopiero po kilkumiesiecznym działaniu firmy. -
    urzad marszalkowski sam siebie ośmiesza ze swoimi programami

    tx za odp
    pozdr

  • 2. Data: 2008-01-14 20:38:01
    Temat: Re: kredyt bankowy na rozpoczecie DG IT
    Od: "Artur" <a...@d...pl>

    jak cos o regionie to moze zaloz spoldzielnie socjalna
    na takie cos granty dostaja ludzie na poczatku dzialalnosci
    slyszelem o 80tys zl

    Artur

  • 3. Data: 2008-01-16 10:55:14
    Od: Grzexs <g...@u...o2.pl>

> [...]
    > banków posiada dobrą ofertę na początek DG.??
    > Może ktośma już doświadczenia z takimi kredytami ?

    Mam doświadczenie - przerabiałem kilka lat temu. Po prostu trzeba
    zapomnieć. Jeśli ci bardzo zależy, to próbuj w jakichś lokalnych
    stowarzyszeniach czy organizacjach zajmujących się wspieraniem lokalnej
    przedsiębiorczości, ale... to raczej jest już na wymarciu i długo ich
    trzeba przekonywać, a potem czekać na gotówkę. Banki... marne szanse,
    milion papierów, biznesplany, niekończące się rozmowy z konsultantami,
    które do niczego nie prowadzą itp. A na działalność w sferze
    "niematerialnej" to już zupełna klapa, bo tego nie da się dotknąć i wycenić.

    Przynajmniej takie są moje doświadczenia.

    Trzeba jednak przyznać, że w pewnym mającym duże bezrobocie powiecie na
    Pomorzu spotkałem się z inicjatywą lokalnych władz tworzących "inkubator
    przedsiębiorczości" - oprócz niewielkiej pożyczki czy nawet dotacji
    można było otrzymać początkowo nieodpłatnie lokal, a nawet wypożyczyć po
    naprawdę niskich cenach samochód dostawczy, ale to chyba nie twoja branża...

    Grzexs