  • 1. Data: 2008-01-14 19:54:44
    Temat: prosba o przeliczenie raty kredytu hipotecznego
    Od: Mariusz <n...@a...pl>

    Witam,

    wlasnie zamierzam przeniesc reszte kredytu hipotecznego do CitiBanku -
    pozostalo mi ok. 60tys pln pln.
    Oferta jaką dostalem, to:
    - kredyt w CHF o rownowartosci 61800pln
    - marza banku 1,8%, co daje z 3 miesiecznym liborem razem 4,54%
    - liczba rat 144 (12 lat)
    - rata stała 558pln

    To, nad czym sie zastanawiam to:
    - czy to dobra oferta? ;-)
    - a tak naprawde, to czy bardziej mi sie bedzie oplacalo, jezeli
    podniose kwote kredytu do 80tys pln. Wtedy marza banku bedzie
    wynosila 1,6%, czyli o 0,2% mniej. Nie wiem tak naprawde, jak
    zmieni sie rata, i czy po prostu warto....

    Mam generalnie problemy z policzeniem pierwszej raty, bo myslalem
    ze to bedzie wygladac tak:

    61800/144 + 61800 * 4,54/12/100

    ale z powyzszego wychodzi mi 662pln, a rata wyliczona przez BOK citi
    to 558pln. Gdzie robie blad?

    Mariusz

  • 2. Data: 2008-01-14 21:42:29
    Od: "Blue" <h...@p...onet.pl>

    funkcja PMT w Excelu oblicza raty równe. Jak podstawisz pierwsze dane, które
    podałeś to wychodzi rata 557,43 czyli 558 w zaokrągleniu.
    Przy kwocie 80tys i 4.34% wychodzi 713,70

  • 3. Data: 2008-01-17 09:03:01
    Od: Lodowka1 <l...@o...eu>

    On 14 Sty, 20:54, Mariusz <n...@a...pl> wrote:
> [...]
    > Oferta jaką dostalem, to:
    > - kredyt w CHF o rownowartosci 61800pln
    > - marza banku 1,8%, co daje z 3 miesiecznym liborem razem 4,54%

    Jeśli chcesz 60 000 pln to potrzebujesz 27 620,4944 chf wg kursów ze
    strony banku:
    2,1723 2,2745
    Twoja miesięczna rata to będzie 249,1324 chf, czyli 566,6517 zł

    chyba, że się gdzieś pomyliłem:)

  • 4. Data: 2008-01-17 14:53:45
    Od: KubaS <s...@g...com>

    Jeżeli chodzi o waluty to proponuję kredyt w dolkach.

    Dolek będzie ostro słabnąć i FED Będzie cięć stopy procentowe.

    Poza tym USD zastąpił franka w Carry Trade.

    Pozdrawiam
    Kuba