  • 1. Data: 2008-01-14 16:33:33
    Temat: Polbank 5,5% na KO
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    Polbank zmienił dziś oprocentowanie Konta Samooszczędzającego - do 1 000
    000 PLN jest 5,5%.

    http://www.polbankefg.pl/p4_2_1.html

    Mogliby nie marnować kasy i zmienić system transakcyjny ;-)

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 2. Data: 2008-01-14 17:00:19
    Temat: Re: Polbank 5,5% na KO
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Marcin Mokrzycki napisał(a):
    > Polbank zmienił dziś oprocentowanie Konta Samooszczędzającego - do 1 000
    > 000 PLN jest 5,5%.

    A inflacja ile wynosi ? I chodzi mi o ta realna (paliwo, jedzenie), a
    nie statysyczna.

    Trzymanie pieniedzy na lokatach/kontach oszczednosciowych to nie tyle
    zysk co strata.

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2008-01-14 17:25:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "Mithos" fmg4f4$dio$...@n...onet.pl

    > A inflacja ile wynosi ? I chodzi mi o ta realna (paliwo, jedzenie), a nie
    statysyczna.

    Paliwo? Chyba ze 25%. :) Jeśli ktoś pamięta ceny paliwa z początku 2007 niech się
    odezwie. :)
    Teraz (z miesiąc temu) i tak chyba nieco staniało. Przynajmniej w białostockim
    Auchan,
    gdzie tankuję. BTW -- imo to bardzo dobre paliwo, skoro mój samochód nie marudzi.

    > Trzymanie pieniędzy na lokatach/kontach oszczednosciowych to nie tyle zysk co
    strata.

    Strata, ale zawsze mniejsza, gdy bank coś Ci dorzuca. :)

    Ja mam dostać pieniądze na samochód, ale samochodu jeszcze nie ma. :)

    No i wolę położyć na procent do Polbanku, niż do szafy. :)
    Na dodatek kredyt 50/50 też być może warto wykorzystać. :)
    (o ile nie jest obsługiwany przez Sygmę)

    -=-

    Dla mnie jedzenie staniało, bo przed rokiem otworzono na moim osiedlu
    firmowy sklep Mlekovity, a mleka (i mlekopochodnych) pochłaniam sporo. :)

    Paliwo pewnie też [dla mnie] potanieje, bo nowy samochód ma mniej palić. :)

    -=-

    Ogólnie jednak jedzenie drożeje, a wiele produktów niby tanieje.
    Niby, bo chińska tandeta choć tania, czasami jest niewiele warta.

    --
    ____
    |____| moj eneuel_at_gmail.com

    polecam stronę --> http://www.virustotal.com/pl/

  • 4. Data: 2008-01-14 17:40:06
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > Ogólnie jednak jedzenie drożeje, a wiele produktów niby tanieje.
    > Niby, bo chińska tandeta choć tania, czasami jest niewiele warta.

    Ja widze, ze wszystko drozeje. Paliwo, uslugi, jedzenie, ubrania. Moze i
    tansze sa sprzety czy wycieczki ale z tego nie korzysta sie codziennie.

    Poczekaj az w nowym samochodzie cos sie zepsuje :) Naprawa wyjdzie
    drozej niz oszczednosc na paliwie. Sama zarowka ksenenowa kosztuje sporo :)

    --
    Mithos

  • 5. Data: 2008-01-14 17:51:37
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9>

    "Marcin Mokrzycki" 5jyfn105wsvx$.ivs0wd0l42rf$....@4...net

    > Polbank zmienił dziś oprocentowanie Konta Samooszczędzającego - do 1 000000 PLN
    jest 5,5%.

    0. Czy dobrze liczę, że to 5.64% rocznie przed opodatkowaniem?

    5.5/12=0,458333333333333 <-- tyle miesięcznie
    1,00458333333333333^12 = 1,05640786038554 <-- tyle
    rocznie, bo jest miesięczna kapitalizacja odsetek

    1. Polbank ma greckie gwarancje. Teoretycznie lepsze od polskich.
    (z trzech najlepsze są greckie, gorsze polskie a najgorsze niemieckie)
    A jak to wygląda w praktyce? Niektórzy boją się tych gwarancji lub
    przynajmniej szerzą jakiś defetyzm. Czy ktoś może ten problem rozjaśnić?

    2. Jak dokładnie liczy się ten podatek?

    3. I jeszcze to nudne pytanie: -- kiedy ten podatek zniosą, skoro Lukas,
    Nordea czy inne banki go omijają za sprawą bodajże ubezpieczenia na
    życie czy innych emerytur? :) Niech to państwo zrezygnuje ze schizofrenii
    typu -- jedni za coś płacą, inni za to samo nie płacą; jedni, gdy zbudują
    dom, muszą płacić podatek od nieruchomości, a inni apelują, gdy się im
    zabiera dotacje na utrzymanie tegoż domu...

    Aby było jasne -- mnie ten podatek nie przeszkadza, ale wolałbym,
    aby albo był dla każdego, albo aby go nie było dla nikogo. :)

    --
    ____

  • 6. Data: 2008-01-14 18:07:32
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9>

    "Mithos" fmg6pr$lsk$...@n...onet.pl

    > Ja widze, ze wszystko drozeje. Paliwo, uslugi, jedzenie, ubrania. Moze i
    > tansze sa sprzety czy wycieczki ale z tego nie korzysta sie codziennie.

    Najgorsze jest jedzenie, ale i najlepsze, bo daje jakąś szansę
    na to, że jeszcze Polska nie zginie. Przemysłu to my chyba nie
    mamy praktycznie żadnego. :)

    Jedzenie drożeje, bo sprzedajemy je na Zachód.
    Po wprowadzeniu Euro zdrożeje jeszcze mocniej.

    > Poczekaj az w nowym samochodzie cos sie zepsuje :) Naprawa wyjdzie
    > drozej niz oszczednosc na paliwie. Sama zarowka ksenenowa kosztuje sporo :)

    Zamierzam przesiąść się z Mercedesa do Forda i powiedziano mi,
    że części zamienne do Forda są dwa razy tańsze niż do Mercedesa.
    No i chyba nowy nie będzie się psuł. Nawet ćwierćwieczny Mercedes
    nie należy do awaryjnych. Główny koszt to paliwo, później opłaty
    typu ubezpieczenie i coroczne przeglądy, a dopiero później klocki
    hamulcowe itp...

    -=-

    Nie wiem, jak wyglądają naprawdę zarobki u innych, ale z własnego
    ,,podwórka'' wiem, że większość ludzi niemal wszystko przejada.
    Koszty energii i jedzenia rosną, więc pieniądze realnie traci na swej wartości.

    Co z tego, że dziś jakiś sprzęcik Audio czy Video kosztuje nie kilka
    lub kilkanaście pensji, lecz jedną, skoro kupuje się to sporadycznie?

    Najbardziej chyba tanieją komputery bez Winzgrozy itp. :)
    (bo akurat oprogramowanie chyba nie tanieje)

    -=-

    Ogólnie to życie z odsetek raczej nie jest dobrym pomysłem, ale chyba
    lepiej dostać 5.5% niż nic :) lub nawet dopłacić do prowadzenia konta,
    karty czy do przelewów...

    --
    ____

  • 7. Data: 2008-01-14 18:14:28
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Eneuel Leszek napisał(a):
> [...]
    > A jak to wygląda w praktyce? Niektórzy boją się tych gwarancji lub
    > przynajmniej szerzą jakiś defetyzm. Czy ktoś może ten problem rozjaśnić?

    Gwarancji PL mozna dochodzic w PL. Gwarancji GR pewnie w GR (nie
    czytalem dokladnie na czym polegaja te gwarancje i jak sie dochodzi
    ewentualnych roszczen). O ile w przypadku wiekszych kwot mozna wyslac do
    GR swojego pelnomocnika lub tez nawiazac wspolprace z ich lokalna
    kancelaria o tyle, jesli masz w takim banku powiedzmy 10 tys, to wtedy
    przestaje to byc oplacalne.

> [...]
    > dom, muszą płacić podatek od nieruchomości, a inni apelują, gdy się im
    > zabiera dotacje na utrzymanie tegoż domu...

    Pewnie nigdy. W tym kraju fikcja byc musi.

    --
    Mithos

  • 8. Data: 2008-01-14 18:18:59
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Eneuel Leszek napisał(a):
> [...]
    > nie należy do awaryjnych. Główny koszt to paliwo, później opłaty
    > typu ubezpieczenie i coroczne przeglądy, a dopiero później klocki

    Znajomy z 4 lata temu kupil nowe Mondeo. Po 1,5 roku sprzedal, bo psulo
    sie to caly czas :) Nastepnie kupil Skode Superb i jezdzi chyba do dzis,
    bez jakiejkolwiek awarii.

    > Nie wiem, jak wyglądają naprawdę zarobki u innych, ale z własnego
    > ,,podwórka'' wiem, że większość ludzi niemal wszystko przejada.
    > Koszty energii i jedzenia rosną, więc pieniądze realnie traci na swej wartości.

    Biorac pod uwage, ze 95 % ludzi w PL jest w pierwszej grupie podatkowej
    to pewnie jest tak u ogromnej wiekszosci ludzi.

    > Co z tego, że dziś jakiś sprzęcik Audio czy Video kosztuje nie kilka
    > lub kilkanaście pensji, lecz jedną, skoro kupuje się to sporadycznie?

    Dokladnie. Pol roku temu kupilem za kilka tys PLN TV, ktory jeszcze
    niedawno kosztowal 3 razy tyle. No ale co z tego ? Takie cos kupuje sie
    raz na kilka lat. Za to serki, ktore kupuje sie codziennie zdrozaly o
    100 % :) Pamietam tez paliwo kosztujace znacznie ponizej 4 PLN. A teraz
    na najbliszej stacji mam po 4.57 ZTCP.

    > Ogólnie to życie z odsetek raczej nie jest dobrym pomysłem, ale chyba
    > lepiej dostać 5.5% niż nic :) lub nawet dopłacić do prowadzenia konta,
    > karty czy do przelewów...

    Oczywiscie, ze lepiej. Tyle ze to nie jest zaden zysk. Ot, po prostu
    lokujemy pieniedze z ktorymi nie ma sie co zrobic, a szkoda je wydac na
    konsumpcje.

    --
    Mithos

  • 9. Data: 2008-01-14 18:23:03
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9>

    "Mithos" fmg8qa$spk$...@n...onet.pl

    > Gwarancji PL mozna dochodzic w PL. Gwarancji GR pewnie w GR (nie
    > czytalem dokladnie na czym polegaja te gwarancje i jak sie dochodzi
    > ewentualnych roszczen).

    Wolałbym wypowiedź kogoś, kto to zagadnienie zna.

> [...]
    > GR swojego pelnomocnika lub tez nawiazac wspolprace z ich lokalna
    > kancelaria o tyle, jesli masz w takim banku powiedzmy 10 tys, to wtedy

    Grecja to nie Albania, choć ponoć latem jest gorąco w obu krajach.

    --
    ____

  • 10. Data: 2008-01-14 18:36:13
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9>

    "Mithos" fmg92r$tlo$...@n...onet.pl

    > Znajomy z 4 lata temu kupil nowe Mondeo. Po 1,5 roku sprzedal, bo psulo
    > sie to caly czas :) Nastepnie kupil Skode Superb i jezdzi chyba do dzis,
    > bez jakiejkolwiek awarii.

    Czyli lepiej kupić VolksWagena? Musi być Diesel i automat. :)

    > Biorac pod uwage, ze 95 % ludzi w PL jest w pierwszej grupie podatkowej
    > to pewnie jest tak u ogromnej wiekszosci ludzi.

    Aż 95%? Czyli podatki powinny wpływać do Fiskusa, bo ponoć tylko bogaci nie płacą. :)

> [...]
    > raz na kilka lat. Za to serki, ktore kupuje sie codziennie zdrozaly o
    > 100 % :) Pamietam tez paliwo kosztujace znacznie ponizej 4 PLN. A teraz

    Polacy pojechali do Iraku, ale Polska niekoniecznie coś z tego ma.
    Niby słusznie: nie pokładajcie ufności w przemocy, ani się łudźcie
    na próżno rabunkiem. ;)

    > Oczywiscie, ze lepiej. Tyle ze to nie jest zaden zysk. Ot, po prostu
    > lokujemy pieniedze z ktorymi nie ma sie co zrobic, a szkoda je wydac na
    > konsumpcje.

    No tak. Ja zawsze uważałem, że dobrze jest wówczas, gdy człowiek zużywa
    tyle, ile zarabia. Oczywiście pomijając czasy rozwoju ;) typu kupno
    mieszkania. Od siedmiu lat uważam, że w Polsce oszczędności czasami ;)
    przydają się. :) No i szkoda, że tutaj ciężko o godziwe (czyli bezpieczne
    i zyskowne) ich odkładanie.

    Siedem lat temu popadłem znienacka w tarapaty a sześć lat temu dosłownie głodowałem.

    Teraz uważam, że w normalnym :) kraju oszczędzanie nie jest konieczne. :)
    Problem w tym, że trudno mi polską rzeczywistość zaliczyć do normalnych. :)

    --
    ____