  • 1. Data: 2006-07-24 13:14:33
    Temat: kredyt BPH, czy warto przenieść?
    Od: Michał Wójcik <m...@u...list.pl>

    Witam,
    Mam pytanie do osób orientujących się w kredytach. Aktualnie posiadam
    kredyt w BPH w CHF aktualnie oprocentowanie 4,15 jest to marża
    2,6+libor. Po piśmie bank proponuje mi zmianę warunków na marżę
    1,5+libor. Pytanie czy w takiej sytuacji opłaca się przenośić kredyt do
    innego banku? Czy marża na poziomie 1,5% jest aktualnie korzystna?
    Zostało jeszcze 29 lat spłaty i kwota około 170 000 zł.
    Pozdrawiam,
    Michał

  • 2. Data: 2006-07-24 13:23:25
    Temat: Re: kredyt BPH, czy warto przenieść?
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    Michał Wójcik napisał(a):
> [...]
    > kredyt w BPH w CHF aktualnie oprocentowanie 4,15 jest to marża
    > 2,6+libor. Po piśmie bank proponuje mi zmianę warunków na marżę

    bank tak sam z siebie zaproponowal obnizenie marzy o 1,1% czy moze
    wczesniej zlozyles wniosek o przeniesienie kredytu do innego banku?

    >Pytanie czy w takiej sytuacji opłaca się przenośić kredyt do
    > innego banku?

    jaka bank pobierze prowizje za wczesniejsza splate kredytu?
    jakie warunki oferuje bank, do ktorego chcesz sie przeniesc?

    Czy marża na poziomie 1,5% jest aktualnie korzystna?
    > Zostało jeszcze 29 lat spłaty i kwota około 170 000 zł.
    > Pozdrawiam,
    > Michał

    no to zostalo Ci jeszcze calkiem sporo do splaty i kwota dosc wysoka...

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2006-07-24 15:33:53
    Od: "Zbig.T" <t...@i...pl>

    Prawdopodobnie mógłbyś znaleźć lepsze warunki, ale weź pod uwagę
    prowizję którą pbrałby BPH za wcześniejszą spłatę ich kredytu. Ja
    ostatnio to przerobiłem i zapłaciłem 2% od niespłaconej kwoty. Całe
    szczęście, że była to kwota stosunkowo nieduża (w porównaniu do Twoich
    ewentualnych 2%) lecz w ogólnym rozrachunku opałciło mi się. Pzdr.

  • 4. Data: 2006-07-24 20:46:21
    Od: Michał Wójcik <m...@u...list.pl>

    > bank tak sam z siebie zaproponowal obnizenie marzy o 1,1% czy moze
    > wczesniej zlozyles wniosek o przeniesienie kredytu do innego banku?
    Nie składałem wniosku o przeniesienie kredytu, złożyłem prośbę o
    zmniejszenie marży.
    > jaka bank pobierze prowizje za wczesniejsza splate kredytu?
    > jakie warunki oferuje bank, do ktorego chcesz sie przeniesc?
    Według umowy nie ma opłaty za wcześniejszą spłatę. Jak na razie razie
    nie mam ofert innych banków. Zastanawiam się czy warto chodzić po innych
    bankach. Czy mam szansę dostać o tyle leprze warunki żeby warto było
    przenosić kredyt?
    Szczególnie że mam swiadomość że różnica kursowa przy przenoszeniu
    kredytu może mnie kosztować około 10000 zł.
    Do tego dochodzi prowizja za udzielenie kredytu i koszta zmiany hipoteki.
    Ewentualnie może możecie doradzić jakiś bank do którego warto iść?
    Pozdrawiam,
    Michał

  • 5. Data: 2006-07-25 08:08:06
    Od: "wojtaszek" <v...@i...pl>

    > Nie składałem wniosku o przeniesienie kredytu, złożyłem prośbę o
    > zmniejszenie marży.
    I nie chcieli od ciebie 0.5% za aneks ? Jeśli tak to ja bym został. Ja
    przenosiłem i tych kosztów było sporo więcej niż się spodziwałem.
    Nawet w sądzie zamiast 200zł zapłaciłem 400zł, bo hipoteka zwykła +
    kaucyjna.
    Wojtek

  • 6. Data: 2006-07-25 12:54:01
    Od: Michał Wójcik <m...@u...list.pl>

    Witam,
> [...]
    > przenosiłem i tych kosztów było sporo więcej niż się spodziwałem.
    > Nawet w sądzie zamiast 200zł zapłaciłem 400zł, bo hipoteka zwykła +
    Za aneks chcą 500 zł. Po rozmowie w expandrze i robieniu różnych
    wyliczeń jednak nie przenosze kredytu. Tym bardziej że teraz znacznie
    mniej korzystny kurs na branie kredytu.
    MW

  • 7. Data: 2009-01-29 12:54:12
    Od: "angel30" <marcinflorczak@WYTNIJ_TOneostrada.pl>

    Bardzo prosze podac mi wzór pisma o zmniejszenie marży z góry dziękuje i pozdrawiam
    angel30

  • 8. Data: 2009-01-29 14:51:42
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Pozdrawiam

    Krzysiek
    Użytkownik "angel30" <marcinflorczak@WYTNIJ_TOneostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:gls8tk$3pg$1@z-news.wcss.wroc.pl...

    > Bardzo prosze podac mi wzór pisma o zmniejszenie marży z góry dziękuje i
    > pozdrawiam angel30
    > --
    A który bank bedzie tak naiwny i Ci teraz marze zmniejszy? Marże ostatnio
    wzrosły.

    Krzysiek