  • 1. Data: 2006-07-23 21:18:19
    Temat: ostrzeżenie przed KK BZWBK - akceptowalność za granicą
    Od: "mmmaslov" <mmmaslov@REMOVE_THISpoczta.onet.pl>

    Witam serdecznie,

    Chciałem ostrzec osoby, które wybierają się za granicę tylko i wyłącznie z
    KK BZWBK.
    Akceptowalność tych kart jest na poziomie delikatnie rzecz biorąc
    dramatycznym.
    O ile jeszcze można płacić w miarę bez problemu za paliwo na stacjach
    benzynowych przy autostradach, to próba zapłaty za cokolwiek innego z reguły
    kończy się niepowodzeniem.
    Nie ma żadnej możliwości zapłaty za autostrady (Włochy, Francja)
    Nie udało mi się zapłacić za normalne zakupy w Geancie w Albertville, za grę
    w sklepie elektonicznym w Albertville, w restuaracji w Alpach francuskich,
    itp. Sprzedawca z uśmiechem oddaje kartę, a terminal wyświetla komunikat z
    cyklu: "card not accepted".
    Całe szczęście, że miałem przy sobie karty Multiego i Raifeissena, te
    chodziły bez problemu.
    Co fajniejsze żadnej reklamacji na infolinii złożyć się nie da, gdyż
    konsultantka powiedziała, że ona tu żadnych blokad świadczących o
    nieprawidłowych transakcjach nie widzi ..., masakra, trzyma mnie tam tylko
    to, że mi się punkty profit z idei nabijają....
    Idę jutro złożyć papierową reklamację do oddziału...

    Pzdr.
    MM

  • 2. Data: 2006-07-23 21:45:46
    Od: Krzysztof <k...@w...pl>

    Dnia Sun, 23 Jul 2006 23:18:19 +0200, mmmaslov napisal/a:

> [...]
    > wyłącznie z KK BZWBK.
    > Akceptowalność tych kart jest na poziomie delikatnie rzecz biorąc
    może to przez chip i koniecznosc jesli terminal ma taka mozliwosc
    korzystania z niego a pracownicy tego nie potrafia? (choc tam chip jest
    powszechny, nie tak jak u nas...)Mi sie cos takiego nie przytrafilo choc
    mialem sytuacje typu: odczyt z paska -> wymagany odczyt z chipu-> karta
    wedruje do czytnika chipu ale tylko na chwile -> potem powrot do czytnika
    z paska -> pytanie o PIN -> koniec transakcji

  • 3. Data: 2006-07-23 21:51:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mmmaslov" <mmmaslov@REMOVE_THISpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    Złóż reklamację na piśmie. Będą to musieli wyjaśnić. Pani na infolinii na
    wszelki wypadek woli zniechęcić klienta do złożenia reklamacji. jeszcze by
    trzeba było coś z tym zrobić. A to kłopot.

  • 4. Data: 2006-07-24 05:38:28
    Od: darek <d...@f...com.pl>

    mmmaslov napisał(a):

> [...]
    >KK BZWBK.
    >Akceptowalność tych kart jest na poziomie delikatnie rzecz biorąc

    Cos musi byc na rzeczy. Namowilem na karte Money.PL moich znajomych,
    wlasnie wrocili z wakacji z podobnymi problemami i ratowali sie kartami
    innych bankow. Nie nzm sie na tym, ludziska tam powszechnie uzywaja kart
    chipowych, wg. mnie karta wymusza jakis nieprawidlowy tryb pracy
    terminali i pewnie mozna to obejsc ale przeciez nie o to chodzi.
    darek

  • 5. Data: 2006-07-24 07:32:35
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    korzystam od wielu lat z kart tego banku i do tej pory zawsze przede
    wszystkim z nich korzystalem bez najmniejszych problemow, ale byc moze
    problem dotyczy tylko pojedynczej karty?

    oczywiscie warto ze soba zabierac karty roznych bankow i organizacji, ta
    sytuacja jest tego doskonalym przykladem

    pozdr.
    RobertS

  • 6. Data: 2006-07-24 07:51:15
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > korzystam od wielu lat z kart tego banku i do tej pory zawsze przede
    > wszystkim z nich korzystalem bez najmniejszych problemow, ale byc moze
    > problem dotyczy tylko pojedynczej karty?

    Ja i żona również nigdy nie mieliśmy problemów. Ale też nie płaciliśmy nimi
    jeszcze chyba, od kiedy jest z tym cip...chipem...
    Może w tym jest problem?

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 7. Data: 2006-07-24 09:01:21
    Od: "Robert.I" <_...@i...pl>

    Użytkownik "Maciej Loret" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Ja i żona również nigdy nie mieliśmy problemów. Ale też nie płaciliśmy
    > nimi jeszcze chyba, od kiedy jest z tym cip...chipem...
    > Może w tym jest problem?

    A takie pytanko... co to za chip? EMV, czy jakiś pamięciowy?

    R.

  • 8. Data: 2006-07-24 09:09:51
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > EMV, czy jakiś pamięciowy?

    HGW ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 9. Data: 2006-07-24 10:12:24
    Od: "Robert.I" <_...@i...pl>

    > Witam.
    > HGW ;)

    http://www.nomadsoft.com/news_events/news_aritcles/A
    rticle11.php

  • 10. Data: 2006-07-24 12:08:14
    Od: Chris Es <k...@o...pl>

    mmmaslov napisał(a):
> [...]
    > to, że mi się punkty profit z idei nabijają....
    > Idę jutro złożyć papierową reklamację do oddziału...

    Istotnie, mialem podobnie. Ale tylko na poczatku byla informacja, ze cos
    nie tak.
    Pozniej - gdy sie upieralem - przyszla inna pani z innym terminalem i
    wszystko bylko OK. Ogolnie - zaplacilem w Hiszpanii (Wyspy K.)za
    kazdym razem, choc z malymi klopotami.